Kaipaus paratiisiin

Kaipaus paratiisiin

Käyttäjä ElämänValo aloittanut aikaan 15.09.2011 klo 22:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä ElämänValo kirjoittanut 15.09.2011 klo 22:15

Elämäni on ollut melkoista seikkailua 2000-2009… niin hyvässä kuin pahassa. Sitten tapahtui eräs asia, joka rauhoitti minut ja teki minusta aivan päinvastaisen ihmisen. Siitä olen ollut kiitollinen ”korkeammalle taholle”, että yleisesti asiat ovat hyvin.

Flunssan takia tuli hieman ”itselääkitystä” harrastettua pitkästä aikaa alkoholin muodossa. Huomaan kuitenkin että alitajuntani ääni saa valtaa kuin arabimaailmassa kansannousut. Se jyskyttää, että kaipaan hyväkäytöksisiä ihmisiä ympärille, joilla on hyvä tahto. Kuitenkin en usko, että se on tässä elämässä mahdollista…

Kaikkea elämässä ei voi saada ja se pitää vain hyväksyä. Ei pidä unohtaa, että moni asia voisi olla kuitenkin hyvin vaikkei sitä millään meinaa muistaa. Tästä esimerkkinä kun viereailin erään köyhän maan slummissa oppaan varjeluksessa, niin se sai minut todella miettimään elämän arvojani uudestaan. Heillä on PALJON pahemmat olot kuin meillä länsimaalaisilla. Silti he jotenkin kuitenkin selviävät. On aivan eri asia katsoa televisiosta kuin joillakin menee huonosti kuin itse seisoa paikalla ja kuvitella, ettet enään pääsisi takaisin suomeen ja joutuisit siihen kurjuuteen aivan oikeasti…

”If Everyone Cared” lyrics
MP3 Email Print

NICKELBACK LYRICS

If Everyone Cared Ringtone Send ”If Everyone Cared” Ringtone to your Cell If Everyone Cared Ringtone

”If Everyone Cared”

From underneath the trees, we watch the sky
Confusing stars for satellites
I never dreamed that you’d be mine
But here we are, we’re here tonight

Singing Amen, I, I’m alive
Singing Amen, I, I’m alive

[Chorus:]
If everyone cared and nobody cried
If everyone loved and nobody lied
If everyone shared and swallowed their pride
Then we’d see the day when nobody died

And I’m singing

Amen I, Amen I, I’m alive
Amen I, Amen I, Amen I, I’m alive

And in the air the fireflies
Our only light in paradise
We’ll show the world they were wrong
And teach them all to sing along

Singing Amen, I, I’m alive
Singing Amen, I, I’m alive
(I’m alive)

[Chorus x2]

And as we lie beneath the stars
We realize how small we are
If they could love like you and me
Imagine what the world could be

If everyone cared and nobody cried
If everyone loved and nobody lied
If everyone shared and swallowed their pride
Then we’d see the day when nobody died
When nobody died…

[Chorus]

We’d see the day, we’d see the day
When nobody died
We’d see the day, we’d see the day
When nobody died
We’d see the day when nobody died

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 16.09.2011 klo 11:43

Heippa
Jätäppä se alkoholi pois kokonaan vaikka vaan käytät sitä lääkkeenä nyt.
Kyllä suomessa on hyvätahtoisia ihmisiä usko minua.
Onni ( paratiisi ) koostuu ihan pikku asioista ja jokainen ihminen pystyy
rakentamaan itselleen paratiisin ( itse olen varmasti hyvätahtoinen ja onnellinen
ihminen ja nyt autan muita ihmisiä )
Olen postikorttialalla ja joku aika sitten oli sellainen kortti kädessä jossa
luki suunnilleen näin.
Iloitse pienistä asioista niin voit iloita monesti päivässä.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä repukka kirjoittanut 16.09.2011 klo 13:20

Joo ainahan sitä voi noin ajatella, että maailmassa on niin paljon kärsimystä, kidutusta, alistamista yms. ja meikäläisten murheet ovat mitättömän pieniä niiden rinnalla. Mutta minusta ei pidä kuitenkaan unohtaa sitä, että jokainen ihminen kokee omalla subjektiivisella tavallaan ja on Suomessakin käsimystä. Monenlaista. Väkivaltaa, alkoholismia, huumeita, raiskauksia, murhia yms. ja niiden uhreille kärsimys on todellinen. Minä en ole näistä joutunut kärsimään, paitsi väkivallasta lapsuudessa ja jo se on jättänyt sieluun kipeät arvet. Tai oikeastaan haavat, jotka eivät meinaa arpeutua. Kyllä minäkin välillä ajattelen, että sairaus on vain tyhjänpäiväistä marinaa, mutta se on oikeastaan aika haitallinen ajatusmalli minulle, koska siitä seuraa tietenkin syyllisyys ja häpeä koko sairaudesta. Työskentelen käsitelläkseni kaikki kokemuksiini liittyvät tunteet, jotta voisin antaa niiden olla ja keskittyä elämään. Menen hetki kerrallaan ja toivon, että tämä via Dolorosani joskus päättyisi. Koska ahdistus murskaa välillä niin voimalla, etten sitä enää kestä enkä pärjää omin voimin vaan tarvitsen sairaalahoitoa. Se on minulle sitä todellista kärsimystä vaikka minulla onkin näennäisesti asiat hyvin. Onneksi on hoitoa. Sikälimikäli sitä onnistu saamaan. Kaikki eivät onnistu ja minullakin se on vaatinut melkoisesti puoleni pitämistä.

Käyttäjä ElämänValo kirjoittanut 16.09.2011 klo 20:00

Kyl sitä välillä miettii, että olenko kiittämätön. Minulla on NYKYÄÄN asiat melko hyvin ja en voi aidosti valittaa juuri mistään vaikka kyllähän sitä aina keksii jotain valitettavaa esim. säästä. Ehkä tämä avaus kumpuaa siitä, että jotain on vielä saavuttamatta... sellaista sydänmen ääntä...

Ehkä tämä flunssainen olo (fyysinen voimattomuus, kuin vanha huonokuntoinen akku) saa näitä kummia fiiliksiä kun alitajunta viestittää evoluution näkökulmasta, että jos ei ole ystävällisiä ihmisiä ympärillä, niin voi käydä huonosti (kivikaudella).

Arvostan paljon yleisesti hyväntahtoisuutta ja käytöstapoja. Yleensä sellaista "otetaan toisiakin huomioon" ajatusta.

Hector - Yhtenä iltana

Yhtenä iltana lausuttais' ei sanaakaan.
Yhtenä iltana ois lupa koskettaa vaan,
Koskettaa toista ja toinen ois tuntematon.
Vierasta koskettaa loimutessa auringon.

Yhtenä iltana kuunnella tuulia vaan.
Yhtenä iltana ääniä lapsuudestaan.
Kuunnella tähtien sinfoniaa taivaalla.
Delfiinialtaissa laulua ilman ja maan.

refrain:
Yhtenä iltana paljon jos viiniä jois.
Yhtenä iltana unohtaa pelkonsa vois.
Yhtenä iltana kuoleman pyörteestä pois...

Yhtenä iltana vannoisi rakkauttaan.
Yhtenä iltana maailma ois kohdallaan.
Yhtenä iltana aikuiset lapsia ois.
Laulaa ja leikkiä maailma vieläkin vois...

Yhtenä iltana ihmiset jäis tanssimaan.
Yhtenä iltana kauniita liikkeitä vaan...
Yhtenä iltana mentäisi ei nukkumaan.

refrain

Yhtenä iltana ei olis historiaa.
Yhtenä iltana alusta vois aloittaa.
Yhtenä iltana väisteltäis ei Jumalaa.
Yhtenä iltana ei paettais kuolemaa...

refrain