Kaipaan saada näkyä

Kaipaan saada näkyä

Käyttäjä Selmanen aloittanut aikaan 07.09.2015 klo 16:24 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Selmanen kirjoittanut 07.09.2015 klo 16:24

Kaipaan saada näkyä
Antakaa minun näkyä, antakaa minun olla oma itseni
Arvostakaa minua tällaisenani, antakaa minulle ihmisarvo, antakaa minulle oikeus olla rikki, olla haavoilla, vereslihalla- älkää vaatiko minua olemaan vahva.
Olkaa niin kilttejä- älkää vaatiko minua olemaan vahva
Älkää satuttako minua, älkää jättäkö minua yksin, pitäkää minusta huolta, ottakaa minut syliin.
Hellikää minua, silittäkää minua, antakaa minun olla turvassa, antakaa minulle koti joka säilyy, joka on minulle turva, joka ei satuta minua, joka ei katoa
Antakaa minulle jotain mikä hoitaa haavojani, vereslihaista minuani, hellä kosketus, rakkautta, hyväksyntää, hoivaa
Rasvaa joka hoitaa vereslihaista sieluani, sen visvaa valuvia haavaumia, sen kipeitä, rikkoontuneita kalvoja
Antakaa minulle rakkautta, antakaa minulle hoivaa
Antakaa minulle hyväksyntää, syliä, antakaa minun olla rikki

Käyttäjä ajatuksiavain kirjoittanut 07.09.2015 klo 17:09

Ajatuksia herättävä postaus.. Itse olen joutunut painottamaan itselleni monesti elämässä, että saan olla rikki, saan olla tekemättä mitään, saan itkeä kun siltä tuntuu jne. Harmi vain, ettei toiset ota huomioon, kuinka sanoillaan tai teoillaan rikkovat, tahtomattaan, ajattelemattomuuttaan.

Itse haluaisin näkyä miehelleni tällä hetkellä. Tai haluaisin hänen näkevän, kuinka rikki olen, tällä hetkellä. Pieni kurkistus sekavan pääkoppani sisään saisi hänet varmaan tajuamaan, miksi epäilen ja kyselen..

Mikä sinut on rikkonut? Kerro, miksi noin koskettavia sanoja, lauseita.

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 07.09.2015 klo 18:30

Hei Selmanen!

Kirjoititpa niin koskettavasti, että melkein sattuu. On varmasti ihmisiä, jotka sinua rakastavat. Miksi kukaan haluaisi sinua satuttaa? Hellää syliä ja turvaa kaipaa monikin. Jos sulla ei ole juuri nyt syliä lähellä, rutista itseäsi hellästi. Pidä itseäsi hyvänä!

🌻🙂🌻

Käyttäjä Lauramaija kirjoittanut 08.09.2015 klo 10:08

Kiitos, kun jaoit tuntemuksesi!

Minulla on, pitkän hyvän kauden jälkeen, tällä hetkellä juuri tuollainen olo.
Toiset päättävät minua kuulematta, mikä on minulle mieleistä ja mikä ei. Kun kerron, miltä minusta tuntuu, alan itkeä, ja asia jää "se itkee, kuka se luulee olevansa" reaktion alle.

Muistelen, mitä hyvänä kautena mietin, miten selvitä huonosta kaudesta kun sellainen tulee:
- rakasta itseäsi, kuuntele itseäsi
- voi olla, että joudut selviytymään ilman tukea. Netissä ja lehdissä on paljon kertomuksia: "Ilman ihanan puolison/ystävän/äidin/koirani tukea olisin ollut hukassa." Älä vertaile itseäsi muihin. Selviytyä voi myös ilman tukea, jos sitä ei löydy.
- älä ole vainoharhainen. Ihmisillä on niin paljon omia asioita huolehdittavana, että he eivät todennäköisesti käytä aikaansa sinun paheksumiseesi ainakaan niin paljon kuin miltä sinusta tuntuu.
- tee jotain rutiineista poikkeavaa
- tee jotain, joka vaatii hetkeksi kaiken huomiosi. Saat vähäksi aikaa rauhan omilta ajatuksiltasi. Laula, tee vaikeahkoa sanaristikkoa, laadi sukupuu ym. ym.
- älä pelkää. Entä, jos asiat sujuvatkin hyvin? Älä murehdi etukäteen.
- anna palautetta, kerro miltä sinusta tuntuu.
- jos toinen on eri mieltä kanssasi, se ei tarkoita, että hän halveksii sinua ihmisenä. Hänellä on vain oma näkemys asioista

Jos osaisi itse toteuttaa edes murto-osan hyvinä päivinä laadituista selviytymisstrategioista, niin hyvä olisi..

Käyttäjä metsämansikka kirjoittanut 08.09.2015 klo 12:02

Minulla ihan samanlaisia tuntemuksia..! Kauniisti kirjoitettu.

Käyttäjä Selmanen kirjoittanut 12.09.2015 klo 17:28

Minut on rikkonut äitini äkillinen kuolema kun olin 11, ja se etten ole saanut sitä asiaa käsitellä vaan minun on pitänyt elää muille. Minun on pitänyt pitää isääni pystyssä, olla kuin kaikki olisi hyvin. Vaikutelma, rauhoittava vaikutelma on ollut tärkein ihmisille, joilla ei ole ollut voimia auttaa minua, ja joita minä en ole voinut enkä saanut hermostuttaa tai stressata. Minun on pitänyt olla kiltti, mukautuva, täyttää odotukset kiltistä tytöstä, olla aiheuttamatta muille pahaa mieltä ja olla vaivaamatta ketään

Käyttäjä ajatuksiavain kirjoittanut 14.09.2015 klo 00:52

En voi edes kuvitella sinun tuskaasi. Olet varmasti saanut kantaa kuormaa harteillasi, kuormaa jota muut eivät ole jaksaneet kantaa tai ymmärtäneet edes keventää. Ehkäpä on jo aika näyttää muille, miten rikki sinä oikeasti olet? Vahvakin ihminen saa näyttää heikkoutensa.. Koita jaksaa, Selmanen 🌻🙂🌻

Käyttäjä Selmanen kirjoittanut 14.09.2015 klo 14:30

Kiitos ajatuksiavain, tuo tuntui hyvältä <3

Käyttäjä Sintukka kirjoittanut 14.09.2015 klo 14:37

Hei Selmanen
Varmasti ei ole myöhäistä käsitellä tuota tuskaa. Me kaikki tarvitsemme huolenpitoa, ja olet liian nuorena joutunut ottamaan suuren roolin.
Onko sinulla paikka, jossa voit puhua ja surra surematonta suruasi?
Halaus!
toivoo pian 11-vuotiaan äiti...

Käyttäjä Selmanen kirjoittanut 14.09.2015 klo 18:25

Ihanaa kun te kannustatte <3 olen tähän asti pitänyt niin luonnostaan lankeavana asiana että elämä ei tunnu helpolta että on ihanaa kun te sanotte että on syytäkin jos tuntuu pahalta. Kiitos.

Mulla on terapia, jossa olen käynyt kohta vuoden 2 krt/vkossa, ja nyt juuri olen lopettelemassa lääkitystä, mikä tuntuu suurelta edistysaskeleelta. Mulla kuitenkin kaatui juuri välit erään ihanan mutta ilmeisesti sopimattoman nuoren miehen kanssa, ja siksi kaikki tuntui nousevan pintaan ihan erityisen surullisena. On niin tärkeää että on olemassa tällainen paikka missä voi saada vertaistukea.

Sintukka: halaa lastasi puolestani. Hän on hyvin tärkeässä iässä, juuri siirtymässä lapsuudesta nuoruuteen ja aikuisuuteen <3