Kaikki luisuu taas pois...
Mistähän mä edes tämän aloittaisin… No kerrotaan aloitustiedoiksi, että olen 27-vuotias nainen ja ollut kuntoutustuella 9 vuotta. Olen ollut monesti osastolla, mutta nyt olen pärjännyt jo kohta neljä vuotta kotona.
Mutta nyt mä en enää jaksa… Olin työkokeilussa viime kuussa ja kaikki räjähti jotenkin käsiin. Ainahan mä olen väsynyt ja ahdistunut, mutta nyt olen noita molempia enkä tämän lisäksi saa myöskään enää kunnolla unta öisin. Pyörin hereillä illalla pitkään ja heräilen öisin, lisäksi saatan herätä aamulla ihan tosi aikaisin, vaikka olisi mahdollisuus nukkua. Ei vaan nukuta. Väsyttää, mutta ei nukuta.
Työkokeilu on loppunut jo ajat sitten, mutta mä en vaan palaudu. Mulla on oma hevonen ja auttelen tallilla, jossa se asuu. En jaksaisi sitäkään yhtään nyt, ennen kävin tallilla kuudesti viikossa, nyt 3-4 kertaa. Ei vaan voimat riitä enempään. Mitään muuta mä en sitten jaksakaan…
Lääkkeitä on lisätty nyt, että saisin nukuttua, mutta ei niistä ole tullut vastetta. Edelleen valvottaa. Ensi yöksi aion kokeilla ottaa molempia uusia lääkkeitä yhtä aikaa, jos se veisi tajun edes hetkeksi pois. Mun suurin ongelma tällä hetkellä ei ole se nukkuminen edes, vaan se, että olen niin ahdistunut koko ajan enkä senkään takia saa unta.
Seuraava keskusteluaika polille on 9.1. ja siihen asti olisi siis vaan pärjättävä. Monesti iltaisin kun valvon, tekisi mieli vaan vetää kaikki löytyvät lääkkeet kerralla. Mutta en mä tee sitä, olen mä niinkin joskus tehnyt ja sitten jouduin juomaan sitä hiililitkua, hyi. Sen sijaan mä olen luisunut taas vanhalle tutulle itsensä satuttamisen tielle. Se helpottaa edes hetkeksi, vaikka sitten jälkeenpäin monesti harmittaakin.
Mä haluaisin jonnekin kauas pois, missä mä saisin olla rauhassa eikä kukaan haluaisi tai vaatisi tai toivoisi multa mitään. Että mä saisin hetken vaan käpertyä johonkin ja olla. Mutta ei se ihan niin mene täällä tosielämässä.