kaikki hyvin, muttei kuitenkaan
minä olen aina ajatellut että selviän kaikesta. olen aina ollut toisten tukena ja lohduttamassa, tsemppaamassa, mutta itseäni en nykyisin saa enää kasaan. Olen todella yksinäinen,vaikka ympärilläni on ihmisiä. Yksin vatvoessa asiat tuntuvat vain pahenevan. Nykyään olen ajatellut, että kukaan ei edes huomaisi, jos minua ei enää olisi. Tiedän kuitenkin, etten pysty tekemään pahaa itselleni.
Pitkin elämääni on sattunut ja tapahtunut, mutta jotenkin olen saanut aina koottua itseni. Kouluaikaan pyrin opiskelemaan hyvin ja pärjäsinkin keskivertoisesti. Olen suorittanut 3.asteen koulutuksen, mutten työskentele koulutustani vastaavassa asemassa. Mahdollisuus siihen olisi, mutta työpaikallani on myllertänyt viimeisen vuoden ajan niin, että minusta on tullut epävarma ja etääntynyt ihminen. Tunnen, ettei minuun luoteta, mutta kuitenkin päälläni on nimetön vastuu. Tunnen, että minut ymmärretään väärin ja itseni esille tuominen on vaikeaa. Työssä olooni vaikuttaa tällä hetkellä paljon myös seuraava kohtalon kurjuus. Lapsettomuus. Tuntuu että kaikki asiat kiertyvät toisiinsa ja niistä kasvaa vain isompi verkko, josta on vaikea päästä pois.
😞
Elän avioliitossa rakastamani miehen kanssa. on oma talo,säännölliset tulot, kaiken pitäisi olla hyvin, mutta jotain oleellista puuttuu, lapset. Nykyään käännän telkkarinkin toiselle kanavalle, jos se jotenkin liittyy lapsiin, varsinkin vauvoihin. Olen etääntynyt kaikista kavereistani, joilla on lapsia. Töissä tekee pahaa, kun työkaverit kertovat mitä heidän nisset ja nasset ovat puuhailleet. Harmittaa, kun kaikki kyselevät, että millonkas se ellu hommaa lapsia tai juhlissa puheet kääntyvät niihin lapsettomiin.
Me ollaan yritetty lasta vuoden päivät, tiedän että se tärppääminen ei ole niin helppoa kuin tekeminen. Huomaan, että tunteeni menevät yhtä kuukautiskiertoni mukaan. Kuukautisten alkaessa olen todella maassa. Itken ja mietin miksi mikään ei onnistu.
😭Aikaisemmin vauvakysymyksiin vastaaminen oli helpompaa, mutta kuukausien pyörähtäessä vastaamisesta on tullut vaikeampaa. Asiasta on vaikeaa puhua, inhoan niitä sääliviä katseita, kun mitä tarvitsisin on vain lämmin halaus ja tietoisuus että voisin kääntyä heidän puoleensa kun on todella vaikeaa..Tuntuu, että ystäväni eivät osaa olla seurassani luonnollisesti, tämä on varmasti molemminpuolista varovaisuutta . Toivoisin että minulla olisi rohkeutta puhua asiasta mutta jotenkin olen niin epävarma ja rikkinäinen, että pelkään etteivät he halua puhua/auttaa minua.
Tämän nettisivun etsin viikon alussa, oli todella paha mieli ja yksinäinen olo. Luettuani kirjoituksia, tiedän etten ole ainoa mieli maassa oleva.. ellu