Kaikki apu tarpeen

Kaikki apu tarpeen

Käyttäjä Nukke33 aloittanut aikaan 08.07.2018 klo 04:40 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Nukke33 kirjoittanut 08.07.2018 klo 04:40

En saa apua. Vakavin ongelmani on unettomuus, vaikea masennus ja itsetuhoisuus. Yritin itsemurhaa viimeksi maaiskuyssa ottamalla yliannostuksen lääkkeitä. Yritykseni kuitenkin epäonnistui ja tulin tajuiini 10h myöhemmin ja hakeuduin saiiraalaan jossa minua pidettiin tahdonvastaisessa hoidossa kk. Unettomuuteen en saanut apua ja lääkitykseksi määrättiin Peratsin. Sen jälkeen unettomuus, masennus ja itsetuhoisuus ovat pahentuneet ja olen lisäksi alkanut kärsiä paniikkikohtauksista joide vuoksi en pysty menemään ihmisten ilmoille. Avohoitoni lopetettiin koska olen liian huonossa kunnossa päästäkseni vastaanotolle. Viimeisen kk aikana minut on useita kertoja viety ambulanssilla sairaalaan koska olen niin itsetuhoinen ja lähetetty sieltä kerta toisensa ilman mitään apua kotiin. 1,5vkoa sitten jouduin isäni pahoinpitelyn uhriksi ja viikko sitten menetin ainoan ystäväni eli 13v koirani. Ahdistus on kestämätön ja olen täysin uneton. Minut on viimeisen viikon aikana viety ambulanssilla sairaalaan kahdesti mutta en ole saanut mitään apua enkä päässyt osastolle.

Käyttäjä Nukke33 kirjoittanut 09.07.2018 klo 01:50

Eikö kkenellääkään oe mitään ideoita miten saisin apua?

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 09.07.2018 klo 08:42

Hei Nukke33,

Onpas kurja tilanne, uskomatonta että et saa apua! Millä paikkakunnalla asut? Ei tarvitse kertoa jos et halua...Kuulostaa todella oudolta tilanne...Tarvitset apua nopeasti

☹️

Käyttäjä September kirjoittanut 09.07.2018 klo 10:49

Avunsaanti varmasti pitkälti riippuu siitä, millä paikkakunnalla asuu. Itse olen saanut apua omasta terveyskeskuksesta, josta on laitettu kiireellinen lähete sairaalaan hoidon arviointiin. Sitä kautta pääsin psykiatrian polille ja sieltä eteenpäin erikoissairaanhoidon piiriin mielialahäiriöpolille, kun diagnoosi tarkentui kaksisuuntaiseksi. Asun pääkaupunkiseudulla.

Olen myös hakenut apua psykiatriselta sairaanhoitajalta ja mielenterveystoimistosta. Jouduin tehdä todella paljon työtä sen eteen, että pääsin erikoissairaanhoidon piiriin. Siinä meni monta vuotta ennen kuin sain sellaista apua, jota tarvitsin.

Taemppiä sinulle avun saannin etsimiseen! Kuulostaa todellakin siltä, että tarvitset apua ja pian.

Käyttäjä Leijona55 kirjoittanut 09.07.2018 klo 11:55

Hei Nukke33.

Olisiko sinulla joku sukulainen tai ystävä joka voisi tulla sinun kanssasi hakemaan apua. Joku, joka pitäisi sinun puolta, asiallisesti ja tiukasti.

Toivottavasti saat nukuttua välillä. Koita rauhoittua ja muista hengittää syvään ja rauhallisesti.

En osaa antaa muita neuvoja. Sinun tilasi on hälyttävä ja tarvitset nopeasti apua. Suomen sairaanhoito on menossa kovaa vauhtia huonoon suuntaan. Valitettavasti.

Voimia sinulle

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 09.07.2018 klo 18:39

Hei nukke33, onpa sinulla tosiaan vaikea tilanne. Hyvä kun jaksoit kirjoittaa ja kertoa siitä!

Sen perusteella mitä kerroit, olet voinut huonosti jo aiemmin, mutta nyt viime viikkoina pahoinpitely ja lemmikkisi menetys ovat aiheuttaneet lisätaakkaa. Mietin, kannattaisiko sinun ottaa yhteyttä rikosuhripäivystykseen tai kriisikeskukseen, esim. tämä saattaisi sopia tilanteeseesi https://www.nollalinja.fi/. Tämän linkin takana on eri kriisikeskusten yhteystietoja, https://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto. Erityisen tärkeää avun hakeminen on, jos uskot että on olemassa riski pahoinpitelyn uusimisesta, mutta yksikin kerta on liikaa.

Itsetuhoisuus on sitten laajempi ja vaikeammin ratkaistava ongelma. Sen kanssa kamppailevia on täälläkin foorumilla monia - usein se liittyy masennukseen jonka hoitaminen on pidempiaikainen prosessi, siihen ei ikävä kyllä taida nopeita ratkaisuja olla. Toivon ettet kuitenkaan menetä toivoasi, asiat voivat kyllä kääntyä parempaan suuntaan.