Kaikenlaista meditaatiota ja hörhöilyn vaarallisuus?
Minua kiinnostaisi lukea kokemuksianne meditaatiosta ja muista henkimaailman asioista.
Voiko sellainen mielestänne olla vaarallista herkälle ihmiselle?
Minä sivuaineena opiskelen muinaisuskontoja ja lappalaisena minua eniten kiinnostaa shamanismi.
”Shamanistinen maailmankuva jakautuu aliseen, keskiseen ja yliseen. Shamaani tekee matkan näihin tavatakseen henkiauttajansa, joka opastaa häntä tehtävässään. Matka tehdään useimmiten rummutuksen, tanssin tai laulun avulla. Shamaanilla voi olla useita henkiauttajia. Usein ne näyttäytyvät voimaeläimen tai ihmisen hahmossa, sen mukaan mikä on shamaanin tehtävä.
Käsitys kaiken elollisen yhteydestä toisiinsa on keskeistä shamanismille. Se on henkistä ekologiaa, joka perustuu kaiken elämän kunnioittamiseen ja tasapainoon pyrkimiseen.”
shamaniseuran sivuilta.
Minä en ole vielä koskaan käynyt missään noista maailmoissa mutta minua varoitellaan usein, etten voi harrastaa shamanismia muuten kuin lukemalla ja tutkimalla asiaa. Eivät kuitenkaan osaa sanoa mitä minulle tapahtuisi.
Kuitenkin samat henkilöt kuskaavat minua vuosikausia terapiaan ja lukevat minulle Raamatun lauseita.
Miksi joku henkimaailman asia on vaarallinen ja joku toinen ei ole?