Kaikenlaisia kuulumisia!

Kaikenlaisia kuulumisia!

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 03.10.2021 klo 10:43 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 03.10.2021 klo 10:43

Optimistinen minä ja pessimistinen minä tulevat harvoin samaan lopputulokseen asioista. Tein tämän aiheen koska ristiriitainen minä kuva puhuttelee minua henkilökohtaisesti, ja haluaisin saada siitä aiheesta keskustelua aikasiksi. Itse olen ristiriitaisen minä kuvani luonut, muiden vaikutuksesta.  😁😴🤓😫😪

Käyttäjä kirjoittanut 13.10.2021 klo 21:33

Kun kissallani on ongelmia se naukuu, yökkää, tai leikkii. Kun minulla on ongelmia minä kirjoitan, harrastan, tai keskityn muuhun. Nyt minulla on ongelma, entä jos en saakaan työtä.

Käyttäjä kirjoittanut 16.10.2021 klo 10:37

Ongelma on siinä että oltuani pitkään eläkkeellä en ole tehnyt työtä, ja minulla ei ole työkokemusta, ja kaiken lisäksi olen yli 55 vuotias, sen ikäisillä on jo vaikeata saada työtä, ja koska olen eläkkeellä minulla ei ole niin sanottua tarvetta tehdä työtä. Saattaisin päästä työkokeiluun tai kuntouttavaan työtoimintaan, ja työhön valmennus palveluun, mitään palkkaa ei minulle suotaisi etten sotke eläketulojani ja joudu ojasta allikkoon, eli pärjäämään pienemmillä tuloilla kuin nyt saan.

Käyttäjä kirjoittanut 16.10.2021 klo 13:39

Huomaan tulleeni tilanteeseen jossa saan säästettyä vähän rahaa, voisin elää säästäväisemminkin vielä. Minun täytyy katsoa mitä voin tilanteelle tehdä.  😁😴

Käyttäjä kirjoittanut 16.10.2021 klo 19:55

Minä olen ihan lopussa henkisesti ja ruumiillisesti. On ollut rasittava päivä takana, enkä ole edes varma että olen toiminut oikein. Voimavarani eivät ole riittävät.  😴💤💤💤

Käyttäjä kirjoittanut 17.10.2021 klo 19:34

Olen taas elänyt pitkäveteisen päivän. Huomenna on jonkun verran muuta ohjelmaa, nutta tänään oli vain muutamia kauppareissuja.  Päivät tuntuvat pitkiltä, välillä laskee minuutteja jotka kuluvat niin hitaasti, välillä menee tuntien mukaan. Minulle kävi niin että niittaajani sanoutui irti, ja kävin lauantaina kierrätyskeskuksessa ostamassa käytetyn niittajan, mutta se ei riittänyt minulle, vaan kävin sunnuntaina ostamassa uuden niittaajan kauppakeskuksesta, ennenkuin olin tyytyväinen. Sellainen minä olen.

Käyttäjä kirjoittanut 18.10.2021 klo 17:05

Voi ei. Tarvitsen 300€ huhtikuussa rahaa jotta saan matkani Kreetalle järjestymään.

Käyttäjä kirjoittanut 20.10.2021 klo 08:34

Jos säästäisin 50e joka kuukausi saisin rahan kokoon huhtikuussa.

Käyttäjä kirjoittanut 23.10.2021 klo 18:53

Ei pääsyä ammatilliseen kuntoutukseen Kelan päätös hylätty. Pitää ottaa yhteyttä psyk.pol.lle jos sieltä kautta onnistuisi saamaan apua työnhakuun kun Kela ei usko minun saavan enää työtä.

Käyttäjä kirjoittanut 24.10.2021 klo 11:59

Pitää lukea enemmän kirjoja että on riittävästi tekemistä. 🐈🌩❄

Käyttäjä kirjoittanut 27.10.2021 klo 09:27

Tänään taas olen menossa ankkuriin jos saan yhteyden sinne aamulla, ruoka kassin hakuun.

Käyttäjä kirjoittanut 28.10.2021 klo 13:40

Optimismi ja pessimismi ovat osittain synnynnäisiä piirteitä, joihin vaikuttaa selvästi myös varhainen vuorovaikutus. Toisaalta optimismi ja pessimismi voivat kehittyä myös kasautuvien elämäntapahtumien vaikutuksesta: jos kokee, että lopulta asiat aina kääntyvät parhain päin, on helppo uskoa niin tapahtuvan jatkossakin.

Pessimisti ja optimisti ovat molemmat itse asiassa realisteja. Todellisuudesta löytyy sekä hyviä että huonoja puolia. Täydellinen optimismi tai pessimismi on itsensä pettämistä. Todellisuus vain on ja ihminen itse tuo siihen hyvyyden ja huonouden näkökulman omalla ajattelullaan. Pessimisti luo negatiivista todellisuutta ja optimisti positiivista todellisuutta.

Epäonnistuminen ja onnistuminen ovat saman asian kaksi puolta. Suurin osa ihmisistä omaa molemmat puolet, eli kaikki olemme jossain määrin realisteja.

”Optimisteja emme ole, pessimisteiksi emme halua tulla, olkaamme siis realisteja.”

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 28.10.2021 klo 17:00

Viisaita ajatuksia kirjoitit, Pikemiten. Tosiaan, todellisuudessa on sekä optimistin että pessimistin näkemät piirteet, kaikki ne yhtä aikaa. Hyvä muistutus.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä kirjoittanut 30.10.2021 klo 12:05

Olen nyt monessa mukana.

Käyttäjä kirjoittanut 31.10.2021 klo 08:16

Tänään menen messuun ystäväni kanssa  😀😁

Käyttäjä kirjoittanut 02.11.2021 klo 08:25

Tänään ei mitään ihmeenpää, huomenna ja ylihuomenna on ohjelmaa.  😁