Kaamosmasennus

Kaamosmasennus

Käyttäjä Etsijä aloittanut aikaan 30.11.2009 klo 17:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 30.11.2009 klo 17:57

Pimeää, pimeää, vettä sataa, paleltaa ja kaikki mättää… Onko kokemuksia selviytymiskeinoista?
Mitkä ovat parhaita konsteja? Itse suosin sisäliikuntaa (hikijumppaa) ja odottelen tietysti kaikkia iloisia joulujuhlia.. Pitäis itsekin yhdet järjestää. Yritän myös pukeutua iloisiin väreihin ja ympäröidä itseni niillä.

Kotiini olen hankkinut todella paljon valaistusta, sekin auttaa. Suklaa maistuu, vähän liiankin hyvin… Laihduttaakin pitäisi, mutta vaikeaa on: kaikki naistenlehdetkin pursuavat kakkuohjeita, jotka sulattaakseen pitäisi ryhtyä maratonjuoksijaksi. Vähäkalorisia herkkuja? Onko reseptejä? Jouluähkyä voi torjua mm. korvaamalla kinkun hapankorppupaneroidulla tofulla. On tosi hyvää!

Siivous kuluttaa kaloreita, mutta ryhtyminen on vaikeata. Toisaalta, jos saa jotain tehtyä, olo kohenee kummasti!

Jos tulee mieleen vinkkejä, joilla piristää oloa tässä kaameassa kaamoksessa, niin kirjoitelkaa tänne! 🙂

Käyttäjä alppimarja kirjoittanut 30.11.2009 klo 22:20

Olen kokeillut kirkasvalolamppua nyt pari viikkoa, en osaa sanoa, onko siitä ollut apua. Toivon että siitä on. Liikunta on hyvä keino, mutta en osaa arvioida omaa jaksamista ja väsyn liikaa. Ja sitten on vielä kauheampi olo. Mutta sopivassa määrin on hyvä. Minulla on myös ongelma makean kanssa. Nukun mielelläni paljon. Mietin myös että jatkossa voisi kannattaa ottaa enemmän lomaa tähän aikaan vuodesta. Työnteko on hankalaa kun aivot nukkuu talviunta. Kokeilin rakennekynsiä, ne on ihan piristävät. Katselen kissojen kanssa pikkulintuja, jotka tulevat syömään talipalloja. Katselen iltaisin tähtiä ja toivon näkeväni joskus revontulia. Haaveilen matkasta Kreikkaan. Ja siitä etten olisi yksin.

Käyttäjä kirjoittanut 01.12.2009 klo 12:55

Minä otan mallia pienemmästä koirastani kaamosaikana eli möllötän paljon. En usko, että se mitään suurempia aattelee silloin vaan katselee vaan yhteen kohtaan tai ehkä haaveilee nakkimakkarasta.
Pitää harjoitella jonkin aikaa, että osaa möllöttää. Sitten sen kun oppii, siitä nauttii ja siinä menee aikaa monta tuntia aivan huomaamatta.

Tietenkin tämä sopii vain yksinäisille ihmisille. Koska ihmisen möllötys häiritsee kanssaihmisiä ja se useimmiten keskeytetään kysymällä "mitä siinä möllötät".