juominen ja pelaaminen ahdistaa.

juominen ja pelaaminen ahdistaa.

Käyttäjä juoppo aloittanut aikaan 22.05.2008 klo 20:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juoppo kirjoittanut 22.05.2008 klo 20:34

hei. minua ahdistaa juomiseni ja sen kautta pelaamiseni joka lähtee sillon kuin mopo käsistä. tai kyllähän minä pelaan selvin päinkin mutta silloin huomattavasti vähemmän kuin humalassa. nyt minun ongelmani alkaa jo heijastua hyvään parisuhteeseeni niin paljon että meillä on jo ollut vakavia riitoja jolloin tyttöystäväni itkee välillä aika paljon. se satuttaa minuakin mutta en osaa lopettaa pelaamistani enkä edes vähentään juomistani. olen käynyt puhumassa jo muutamassa paikassa eikä niistä oikeen ollut apua. jatkoin niiden jälkeen samalla linjalla. nyt alkaa jo selkä olla aika pahasti seinää vasten enkä tiedä mistä saisin apua tai edes jonkun jolle puhua. jos jollakin on samoja oireita saa kirjottaa ja kertoa miltä itsestään tuntuu tai kuinka pääsisi taas omille jaloilleen.

kiitos

Käyttäjä Emmiliisu kirjoittanut 24.05.2008 klo 13:12

Moikka!
Kannattaa kirjautua vaikka A-klinikkasäätiön ylläpitämään Päihdelinkki-keskustelufoorumiin (löytyy googlaamalla vaikka sanalla päihdelinkki). Siellä on omat osiot päihdeongelmista ja peliriippuvuuksista kärsiville sekä niille, jotka yrittävät vähentää käyttöään tai pelaamistaan. Rehellistä ja avointa keskustelua ja vertaistukea, itse olen tykännyt käydä. Varmaan sieltä löytyy parhaiten samassa tilanteessa olevia, jotka ehkä osaavat myös antaa vinkkejä mitä tehdä.

Tsemppiä sinulle ja tyttöystävällesi, hyvä homma että etsit jo aktiivisesti apua! Kerro tyttöýstävällesi että yrität saada apua, hänelle tulee ainakin parempi olo kun tietää että yrität muuttaa toimintaasi. Yksi hyvä tapa vähentää pelaamisesta johtuvia rahaongelmia voisi olla, että laitat rahaa (jonkun yhdessä sopimanne summan) tyttöystävän tilille joka kuukausi, niin ettet itse pysty käyttämään niitä. Tai jos tilille ei voi esim. toimeentulotukien vuoksi laittaa rahaa, niin pyydä tyttöystävääsi piilottamaan rahaa. Näin saatte säästettyä yhdessä ja rahat riittää ruokaan ja muuhun tarpeelliseen vaikka osa menisikin pelaamiseen. Monesti toinen pariskunnasta osaa ylipäätään hoitaa talousasiat paremmin. Tietenkään miksikään hoitosuhteeksi ei kannata parisuhdetta muuttaa.

Itselläni on mies, jolla on aiemmin ollut ongelmia lähinnä alkoholin ja muiden päihteiden kanssa, mutta nykyisin hän hallitsee käyttöään jo huomattavan hyvin, jopa "normaalisti". Välillä voi tulla takapakkia, mutta sitä sattuu monille. Päihdelinkistä hänkin on hakenut vertaistukea.

Toivotan hyvää jatkoa ja voimia teille molemmille 🙂🌻