jouluksi ruokaa? Avustusta mistä?

jouluksi ruokaa? Avustusta mistä?

Käyttäjä piipeM aloittanut aikaan 07.12.2010 klo 22:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä piipeM kirjoittanut 07.12.2010 klo 22:15

Olemme kaksi henkilöinen perhe eikä meillä ole rahaa jouluksi. Mistä voisimme kysyä joulu ruoka avustusta tai ruoka korttia? Entä jakaako lähellä keski-pohjanmaata kukaan ruokakasseja?

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 08.12.2010 klo 10:53

Heippa
Joo kyllä saa ruokaavustusta ja ruokakortteja kysyin nyt kokkolasta kun en tiedä millä
paikkakunnalla asut mut esim kunta / kaupunki jakaa ruoka kortteja mut tältä vuodelta
on kortit jaettu mutta Esim toimeentulo avustusta pystyy saamaan.
Mutta kokkolan seurakunnasta kysyin niin sieltä saa ruokakortteja jolla voi kaupasta
käydä ostamassa ruokaa ja työttömien yhdistys jakaa leipää.
Eli kysy kunnasta / kaupungilta ja seurakunnalta niin kyllä asia pitää järjestyä.
Mut jos sanot paikkakunnan millä asut niin voin sinulle kysyä tarkan vastauksen.
Kaunista talvea sinulle

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2010 klo 12:20

Pelastusarmeijalta myös kannattaa kysyä, koska hehän keräävät niillä padoilla meltä niitä
( en minä tiedä mitä oikein yritän selittää) mutta siis Pelastusarmeijalta saa.

Meillä täällä on Perhekeskus joka kerää lahjoja köyhille lapsiperheille. Heille saa viedä jonkun lahjan jonka ne sitten vie etiäpäin. Heiltäkin voisi kysyä.
Sitten on Rauhainyhdistys jolle saa viedä lahjoituksia.
Sitten on Työttömien keskus.
Minä noille itse vien aina jonkunlaisen lahjan tai raha-avustuksen ja oletan että heiltä voisi sitten kysyä avustusta, koska ei muuten olisi mitään järkeä lahjoittaa mitään.

Käyttäjä milla72 kirjoittanut 08.12.2010 klo 15:28
Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 08.12.2010 klo 19:10

Moro

meille toi tänään seurakunta pari kassia ruokaa ja lahjakortin, helpotti suuresti, yritän yksin elättää seitsämän hengen perhettä ja tekee ajoittain tosi tiukkaa.
Elikkä asumme keski-pohjanmaalla Kaustisen seutukunnassa ja meilläpäin paikallinen diakoniatoimisto hoitaa avustukset, suosittelen soittoa paikkakuntasi diekoniatoimistoon

Käyttäjä mitätönturhuus kirjoittanut 08.12.2010 klo 23:24

piipeM kirjoitti 7.12.2010 22:15

Olemme kaksi henkilöinen perhe eikä meillä ole rahaa jouluksi. Mistä voisimme kysyä joulu ruoka avustusta tai ruoka korttia? Entä jakaako lähellä keski-pohjanmaata kukaan ruokakasseja?

Oi, luin viestin ja huomasin, että haluaisin auttaa. Toi on niin kurjaa. Toivon, että asiat kääntyy parhain päin!

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 11.12.2010 klo 23:10

Täältä löytyy aika monipuolisesti: http://leipajono.blogspot.com/p/ruoka-apua.html

Toivoisin, että moni muukin joka vähempi osaisia auttaa, ilmoittautuisi listalle! ! !

Itsekin ruoka-apua etsineenä tiedän miten vaikeaa sitä on jopa internetistä löytää. Eikä asiaa auta yhtään se, että on hätä! Tuossa linkissä ne on koottu todella hyvin. Kiitos siitä kuuluu blogin pitäjälle, kiitos! 😍

Käyttäjä piipeM kirjoittanut 13.12.2010 klo 00:40

emme ole vielä saaneet apua. Olemme laittaneet pelastusarmeijalle hakemuksen kun laitoin sinne e-mailia ja sieltä tuli lappu joka pitää täyttää. Tiistaina käsittelevät sen. Ja laitoin spr:lle niin ne siirsi kirjeen sossuun ja sossusta soitettiin ja pyydettiin käymään menemme sinne tiistaina. Luulen kyllä että toimeentulosta ei saa jouluksi mitään kun jäädään muutaman kympin plussalle. En tiedä enää paikkoja mistä kysyä. Vaikka olenkin töissä silti rahat ei riitä kun olen tukityöllistetty ja palkasta vielä menee ulosottoon.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 13.12.2010 klo 15:16

Heippa
Joo kun menet sossuun niin sanot että kertakaikkiaan ei ole rahaa ruokaan niin ne on kyllä
velvollisia auttamaan ja saat vaikka ruokalaput kauppaan.
ne kyllä osaa laskea hassusti että kyllä elätt tuloilla mutta jos olisi sinulla
mukana joku ystävä, kaveri, tukihenkilö jne niin on sinun tukenasi.
sossuun kun soittaa niin viikonsisällä pitää päästä tilanne arvioon ja raha / avustus tultava
viivyttelemätä kiireellisissä tapauksissa lähes heti ( näitä lakija ja sääntöjä ei moni tiedä
mutta noin suunnilleen se menee ja ikävä kyllä moni kunta / kaupunki niitä rikkoo )
Mut kysy ruokaavustusta myös seurakunnalta sieltä kyllä pitäisi kanssa saada???
Kaunista talvea sinulle

Käyttäjä timuk kirjoittanut 13.12.2010 klo 17:47

tuttu tilanne tuo oli minullekin joitain vuosia takaperin, ei ollut edes bensaan rahaa kun autolla kuljin töissä...
rahaa ei sossu millään antanut, sanoin että sitten jään töistä pois kun ei ole millä bensaa ostaa että pääsisi töihin...tuumas virkailija että "se nyt olisi huonoin vaihtoehto" sanoin että mulla ei muuta vaihtoehtoa ole....
sitten alkoi laskemiaan tekeen uudelleen ja aikoi "katsoa läpisormien" ja sain sitten pienehkön summan tililleni....joka siinä tilanteessa oli ISO raha mulle rahattomalle!!! Pääsin töihin ja sain elämän eteenpäin jotenkin...
sain myös srk:ta ruokalappu avustuksen olikohan 20e sekin tuntui isolta rahalta vaikkei sillä nyt ihmeitä saa mutta jotain...
Olemme mieheni kanssa viettäneet rahan puutteen takia kinkuttoman joulun ja se tuntui silloin tosi pahalta, joulun perinteet ovat niin voimakkaasti juurtuneet....kävi vielä "rikkaita" sukulaisia silloin kylässä ja tein heille makkarakastikkeen....olivat itse juuri syöneet kinkkua ähyksiin asti...(muttei tullut mieleen meille tuoda siitä palastakaan)
Toivotan sinulle kuitenkin joulumieltä....et ole huolinesi ainoa jaksamisia!!!

Käyttäjä debora kirjoittanut 15.12.2010 klo 17:54

Toivottavasti viestini ei tule liian myöhään mutta tiedän että helsinkilainen yhdistys Veikko ja Lahja Hurstin laupeudentyö jakaa avustuksia muuallekin Suomeen.
Soita rohkeasti ja kerro huoli heille.
http://www.hurstinapu.net

Käyttäjä Eila kirjoittanut 16.12.2010 klo 23:17

volvomies kirjoitti 8.12.2010 10:53

kyllä saa ruokaavustusta ja ruokakortteja kysyin nyt kokkolasta kun en tiedä millä
paikkakunnalla asut mut esim kunta / kaupunki jakaa ruoka kortteja mut tältä vuodelta
on kortit jaettu mutta Esim toimeentulo avustusta pystyy saamaan.
Mutta kokkolan seurakunnasta kysyin niin sieltä saa ruokakortteja jolla voi kaupasta
käydä ostamassa ruokaa ja työttömien yhdistys jakaa leipää.
Eli kysy kunnasta / kaupungilta ja seurakunnalta niin kyllä asia pitää järjestyä.

Eli tässä volvomies aika lailla kirjoitti sen mikä on vastaus sun kysymykseen, mistä saada ruoka-avustusta, eli ensisijaisesti sun kannattaa ottaa yhteyttä seurakuntaan ja sosiaalitoimistoon (vaikka mulla itselläni onkin tosi huonoa kokemusta sosiaalitoimistosta, sieltä pitäisi apua hädässä löytyä).

toivotaan, että sinun asiat järjestyy lapsesi kanssa, parempia aikoja sinulle,
Lämpimin terveisin ☺️❤️