Jos te äidit voisitte vastata..

Jos te äidit voisitte vastata..

Käyttäjä sannasusanna aloittanut aikaan 17.06.2008 klo 19:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä sannasusanna kirjoittanut 17.06.2008 klo 19:14

Olen pian 18-vuotias tyttö. Ja isäpuoleni käyttänyt minua seksuaaliseti hyväksi. Ja en osaa kertoa äidille tilanteesta. Pelkään, että se o isäpuoleni puolella ja heittää mut pois kotoa. Poikaystäväni sanoi etten saa kertoa äidille jos se ei ole paikalla, haluaa olla mun turvana jos tulee kauhee tappelu.. kun.. Mä olen miettiny tilannetta sata kertaa ja miten äiti antas mul anteeks ja vai onks mulla anteeks pyydettävää?..

Olisi ihanaa jos vastaisitte. 🙂🌻

Käyttäjä v 1959 jousimiesnainen kirjoittanut 18.06.2008 klo 20:56

Hei Sannasusanna🙂🌻🙂🌻

Ole onnellinen että sinulla on hieno poikaystävä joka haluaa tukea sinua.

Sinun täytyy kertoa äidillesi mitä on tapahtunut ja samalla kertoa rehellisesti miten paljon sinua on henkilökohtaisesti pelännyt kertoa sitä hänelle ja miten paljon sinä pelkäät isäpuoltasi.

Sinun kannatta myös keskustella lääkärin kanssa ja pyytää itsellesi terapiaan keskusteluapu itsellesi koska tämä kokemus on musertava ja sinun olisi hyvää keskustella asiantuntijan kanssa koska seksuaallinen hyväksikäyttö on naisen pahin väkivalta mitä voi kokea.

Käänny myös auttaaviin puhelimiin kuten TUKINAINEN sekä RIKOSUHRIPÄIVYSTYKLSEEN , näiltä molemmista tukipuhelimesta voit pyytää myöskin apu ja sen lisäksi voit saada tukihenkilön itsellesi koska yksin tämän asian vieminen eteenpäin on helpompi asiantuntijan avulla.

Paljon paljon voimia sinulle 🙂🌻🙂🌻

Käyttäjä gisell kirjoittanut 19.06.2008 klo 18:35

olen itse 24v ja minua on nuorempana hyväksikäyttänyt minun veljeni, ikää oli silloin kahdeksan, enkä vielä eiliseen mennessä ollut kertonut asiasta muille kuin miehelleni, sinä olet siinä, yhtä onnekas kuin minä sinulla on ymmärtäväinen mies joka on todellakin tukenasi kuten minullakin, nyt tilanteeni on se että veljeni itse kertoi kaikille mitä on tehnyt; ja voin vain sanoa kuinka helpottunut oloni on ollut sen jälkeen! Ehdottomasti sinun on puhuttava äidillesi muutoin olotilasi pahentuu ja tämän sanon kokemuksesta, itse ajattelin samoin ettei minua uskota jos kerron ja jätin kertomatta mutta ajan myötä oma terveyteni kärsi ja nyt olen niin vapautunut kun asia on julki! muista miehesi sanat ; hän on tukenasi ja usko itseesi sinä olet uhri ja jos epäilet äitisi reaktiota kysy mikä syy sinun olisi valehdella tuollaista asiaa?! sinulla ei todellakaan ole mitään anteeksi pyydettävää, sinä olet uhri ja hän (isäpuolesi) rikoksen tekijä!! olet alaikäinen vielä jos äitisi edes uhkaa ulos heitolla ota yhteys sosiaalitoimeen ja selitä heille mikä on tilanne; isäpuoltasi on rangaistava!!! ja jos et uskalla sosiaaliin ottaa yhteyttä kirjoita minulle teen kaikkeni jotta pääset pois tuosta tilanteesta sillä tiedän mitä se on!!!
uskoi tai ei mutta kerrottava on ja mitä ennemmin sen parempi; usko minua mitä pikemmin sen parempi sinulle! Lähetän kaiken rohkeuteni ja voimani sinulle jotta jaksat käsitellä asiaa!! Todella paljon voimaa ja rohkeutta <3

Käyttäjä memmuli kirjoittanut 19.06.2008 klo 19:21

Hei Sannasusanna!

Olen kokenut saman kuin sinä paitsi että ahdistelija oli oma isäni.
Se on jättänyt minuun trauman joka vaikutti aikuisikään asti, pelkäsin miehiä.
Kerro siis äidillesi mitä on tapahtunut ja on todella mukavaa kun sinulla on
poikaystävä joka sinua ymmärtää mutta kokemuksesta tiedän että myös juttelu
ammattiauttajan kanssa helpottaa pidemmän päälle, niin nuori kun olet vielä

Tsemppiä sinulle🙂👍

Käyttäjä Tiitula kirjoittanut 24.06.2008 klo 18:25

hei Sannasusanna!

Ota poikaystävä mukaan tueksesi ja kerro äidillesi! Äitisi apu, tuki ja lohdutus kuuluu SINULLE. Aina ei ihmiset osaa reagoida/toimia oikein kuultuaan järkyttäviä uutisia... Mutta minusta on "luonnonlaki" että äitien rakkaus ja lojaalisuus kuuluu ensisijassa lapsille

🙂🌻 tsemppiä 🙂🌻