Jos en olekaan tarpeeksi hyvä parisuhteeseen?

Jos en olekaan tarpeeksi hyvä parisuhteeseen?

Käyttäjä Anorektikko aloittanut aikaan 29.11.2018 klo 12:49 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Anorektikko kirjoittanut 29.11.2018 klo 12:49

Eli siis ongelmana on parisuhde. Oon seurustellut poikaystäväni kanssa vähän yli 8kuukautta ja silti tuntuu että hän saisi paljon paremman ja että olen helposti korvattavissa… Hän osoittaa rakkauttaan mutta mun mieli ei vaan jätä rauhaan.
Hänelle on muutenkin raskasta mun mielenterveys ongelmat…
Hän voisi saada jonkun terveen ja tasapainoisen kumppanin.

Millä pääsen tästä ahdistuksesta eroon? En uskalla keskustella asiasta hänen kanssaan….

Käyttäjä keltainensydan kirjoittanut 30.11.2018 klo 21:41

Ei ole helppoa olla ajattelematta ja vertailematta itseään muihin. Ehkä sitä voi itse miettiä, miksi niin tekee? Miksi vertaa itseään siis muihin "parempiin"? Ainakin itselläni se liittyy huonoon itsetuntoon. Nuorempana se oli lähes olematon mutta iän myötä itsensä muihin vertailu on helpottanut. Jotainhan sinussa on sellaista niin suurta, miksi poikaystäväsi sinua rakastaa ja haluaa olla kanssasi, eikä niiden muiden. Tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta varmasti auttaisi jos pystyisit kertomaan ajatuksistasi poikaystävälle. Omista tunteista kertominen myös on auttanut minua ja sen kertominen, ett miten toivoo toisen tukevan itseä tilanteessa, jossa kokee epävarmuutta itsestään. Toivottavasti näistä ajatuksista on sinulle apua. Hyvää viikonloppua!