Jonkun laista tukea

Jonkun laista tukea

Käyttäjä Herman aloittanut aikaan 10.12.2014 klo 00:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Herman kirjoittanut 10.12.2014 klo 00:07

Olen 28 vuotias mies joka elää yksin. Olin kolme vuotta työ elämässä. Ja sitten firma meni konkurssiin. Hain heti työttömyyskorvausta ja sainkin sen pitkän paperi sodan jälkeen. Mutta asumistuki hylättiin liian suurten tulojen takia. Niin sossu maksoi viime kuun vuokran. Ja joulukuussa sitten kela myönsi asumistuen ja olisin voinut maksaa sillä vuokran. Mutta sossu takaisin peri koko asumistuen ja hylkäsi toimeentulotuki päätöksen kun minulla on liian suuret tulot. Ja kelan työttömyyskorvaukset on 550e. Ja asunnon hinta on 599e mitenköhän minä tämän kuun vuokran maksan kun pitäisi myös elää. Ja omaiset ei pysty auttamaan ja diakoni toimisto ei anna rahallista apua ja sossu levittää kädet. Eli onko se niin että sossun mukaan ei pitäisi jäädä yhtään elämiseen rahaa. Ja pankista en saa lainaa kun on luottotiedoissa merkintöjä. No toisaalta se on hyvä että en saa lainaa kun ei ole tuloja.☹️

Käyttäjä Dory kirjoittanut 11.12.2014 klo 20:50

Heippa Herman! Oletko ajatellut että voisit mennä työkkärin järjestämään työkokeiluun jonnekin? Saisit työttömyyskorvausta sekä 9 € päivässä. Tai voisit opiskella itsellesi uuden ammatin ehkä? Oikein paljon voimia ja jaksamista elämääsi.🌻🙂🌻

Käyttäjä Axuli83 kirjoittanut 12.12.2014 klo 00:32

Hetkinen...
Nyt voin sanoa suoraan että kela on tehnyt jonkun virheen. Jos sulla on tuloina vaan työttömyyskorvaus sulle kuuluu yleinen asumistuki aivan sama mitkä sun tulot on aikaisemmin olleet! Tuohan lukee kelan sivuillakin.

Ota yhteyttä kaupungin oikeus/tai/sosiaaliasiamieheen ja kerro hänelle mikä on homman nimi. Ja jos olet tuolta saanut kieltävän päätöksen(sossuun oot varmaan laittanut sen) niin sossun kuuluu maksaa sulle tukea. Ei kukaan voi noilla tuloilla elää kun sun rahat ei edes riitä vuokraan.

Pidä puolesi ja laita kova kovaa vastaan. Kun sen teet niin he huomaavat että sut kannattaa ottaa vakavasti ja tiedät asioista niin paljon että sulle ei kannata ryppyillä. Ite oon ollut välillä todella ilkeä, mutta se on ainoa keino. Yleensä kun kuulevat jo mun äänen puhelimessa tai kun menen suoraan käymään niin ihmeesti tulee vastauksia tai anteeksi pyyntöjä.

Tälle pohojalaaselle ei kannata ryppyillä(en kyllä nyt pohjanmaalla asu mutta...pohjalainen ei ikinä lähde musta).

Onnea matkaan!!
Jos sulla ei ole voimia taistella kysy ystäviltäsi apua.