Jonkinlainen taistelu tämä elämä on.

Jonkinlainen taistelu tämä elämä on.

Käyttäjä minäitse89 aloittanut aikaan 24.03.2024 klo 12:15 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 24.03.2024 klo 12:15

Itse taistelen väsymystä vastaan. Jotenkin sieltä sängystä on noustava aamuisin. Jotenkin vain käytävä kaupassa. Ei ole vaihtoehtoja. Välillä nukun melkein kellon ympäri. Tolkuton väsy kyllä ajottain. Yritän vain puskea eteenpäin. Tuntuu että elämä on ollut jo monta vuotta ”puskemista”.  Väkisin menen sinne kauppaan. Väkisin saatan vaihtaa pari sanaa myyjän kanssa. Väkisin palaan kotiin. Ja kaikki tämä tuntuu kidutukselta. Mutta mitä muutakaan elämältä voi odottaa? Elämän laki on se, että täytyy näytellä tämä näytelmä loppuun eikä saa luovuttaa. Oli tämä näytelmä sitten komedia tai tragedia. Vaikka sitten sisulla loppuun. Kunnes loppu tulee. Eikä mitään palkintoa saa. Karua… Mutta olkoon sitten…

Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 23.06.2024 klo 10:01

Aiemmin kun puhuttiin Nietzschestä ja eksistenssi filosofiasta, niin minä henkilökohtaisesti saan niistä voimaa. Erityisesti Nietzschen filosofiasta... Koska mielestäni Nietzsche oli täysin oikeassa kun hän sanoi, että joka päivä täytyy ylittää itsensä. Sitähän elämä on. Tuntuu että se on jo välillä itsensä ylittämistä, kun lähtee lenkille. Minusta Nietzsche oli jotenkin rehellinen filosofi. Hän ei tehnyt turhia oletuksia, vaan katsoi elämää suoraan silmiin ja teki omat johtopäätöksensä...

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 04.07.2024 klo 17:28

Moi.

Pari viikkoa olen ollut mökillä josta tän viikon yksn (kissojen/koiran kanssa). Yksin itsensä ylittäminen on joka aamuista.

Täällä verkot pyörii aika huonosti...

Osti 19,90e. Radion jota olen väännellyt useamman päivän. Ei täällä suomessa kovin montaa FM-kanavaa ole. On varmaan siirtyneet verkkoon radiokanavatkin...

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 05.07.2024 klo 07:57

Taistelu-metafora masennuksen yhteydessä on ollut mielessä ja filosofia-podcastia olen kuunnellut mutta Nietsche ei vielä ole tullut vastaan - nyt ollaan Rousseaussa ja Adam Smithissä menossa.

Uteliaisuudesta, montako kissaa HerKaramazovilla on mökkiseurana? Lemmikki olisi kiva ja luulen että päädymme ottamaan joko kissan tai koiran seuraavassa asunnossa jossa siihen on lupa.

Käyttäjä HerKaramazov kirjoittanut 08.07.2024 klo 17:18

Moi.

Kaksi mainecoon kissaa, sisko ja sen veli.

Lisäksi täällä on mun koira keski-kokoinen snautseri.

Kissat ja koira tulee toimeen koska ne on tutustuneet kissojen ollessa pentuja 5-vuotta takaperin.

 

Käyttäjä skitsoaffektia! kirjoittanut 22.07.2024 klo 22:37

Näin se on meidät ihmiset on luotu taistelemaan. Kuka mitenkin taistelee työelämässään työttömyydessään tai vaikkapa työkyvyttömyydessään ja milloin mitäkin sairautta sairastaen.

Ite taistelen maniaa vastaan.