alkaa olla niin sietämätön olo, että sillä sekunnilla kun ei tarvitse esittää mitään (olla toisten seurassa) maailma kaatuu. Lähes tulkoon sekunnilleen siitä, kun astuin tänään työpaikan ovesta ulos, rintaa alkoi puristamaan, kyyneleet nousi silmiin ja pääni pyörittämään itsemurha-ajatuksia. Olo on niin tuskainen ja toivoton, että kuolema on ainoa asia, johon enää uskon, että oikeasti voi tuoda helpotusta oloon. Olen vaan niin nynny, etten uskalla, jos jokin meneekin vikaan ja joudun jäämään tänne maan päälle entistä vajaavaisempana. Jos ei olisi näin nynny, niin voisi edes vähän edesauttaa kuolemaa harrastamalla jotain superextremeä (hypätä vaikka benji ilman narua tai jotain…), jossa riski kuolla onnettomuudessa olisi suuri. Tai en edes tiedä mikä minussa voisi enää tämän enempää kuolla? Sisimpäni on jo kuollut. dead. dööööd.
Voimat on aivan järjettömän vähissä, siis olen muuttunut ihan lahnaksi. Käyn töissä muutaman hassun tunnin viikossa esittämässä jotain mitä muut haluavat nähdä ja loppuajan vaan OLEN. Tuijotan seinää, itken, nukun päivällä, valvon yöllä unettomuutta. Minulla ei ole ketään, kenen seurassa voisin tuntea ihan aidosti niinkuin tunnen. Kaikkien kanssa pitää tsempata jollakin tavalla. Enkä jaksa sitä, joten olen eristäytynyt niin pitkälle, että tunnen jo menettäneeni kaikki vanhat ystäväni. Perhe tuntuu pitävän minuun yhteyttä velvollisuudentunnosta. Olen varmasti aika raskasta seuraa…
Minulla ei ole yhtään mitään enää jäljellä, jos nyt koskaan olikaan. Ainoa ”syy” minulla on olla kuolematta on nynnyyden lisäksi muutama lähipiirissä oleva lapsi, joiden kehitys voisi järkkyä tuollaisen tapahtuman vuoksi. Ja sekin suututtaa! Pitääkö minun miettiä toisia, jopa kun ajattelen omaa olemassaoloani tai olemattomuuttani? Vai onko ne vaan tekosyitä itselle, koska en oikeasti halua kuolla vaan tuntea olevani kykeneväinen elämään tätä elämää…
Olen viimeisen 7 vuoden aikana luullut olevani jo monta kertaa niin pohjalla kuin pääsee, mutta kyllä taas ollaan pikkaisen syvemmällä kuin koskaan ennen. Kuopassa alkaa olla jo niin pimeää….Olen totaalisen eksynyt. Mitä sitten tapahtuu, kun syvemmälle ei enää pääse? En haluaisi ottaa selvää, koska mitään parempaa se tuskin on. Apua on turha enää pyytää, sitä ei tässä yhteiskunnassa tunnu saavan sitten millään. Tai ehkei mua vaan voi auttaa 😞.