Hirveää oli katsoa eilen uutisia kun vanhempia haastateltiin ja he odottivat tietoa lapsistaan.😞 Sytytin reilu tunti sitten kynttilän keittiön ikkunalle ja katselin että monen muunkin ikkunalla kynttilä paloi.Töissä myös vedin lipun puolitankoon ja tunne oli hirveä.Suru on yhteinen.Itse asun kaukana tuosta paikasta, mutta ei se sitä tarkoita ettei se koskettaisi..20 vuotta sitten täällä tapahtui koulussa ampumavälikohtaus jossa kuoli 2 poikaa jotka olivat 14-vuotiaita. Syynä koulukiusaaminen, en ymmärrä sitäkään..itseäni on kiusattu koulussa 7 vuotta, enkä ole ikinä ajatellut tappaa ketään kostoksi.
Mielestäni ihmisellä on vakavampia ongelmia jos se sellaista pystyy tekemään, ei vaikka kuinka kiusattaisiin. Tämä jokelan koulun tapaushan ei ole koulukiusaamisesta, vaan vihasta ihmisyyttä kohtaan...haloo, ei kukaan terve ihminen tee tuollaista, eikä ihminen ole tosiaan terve jos tuntee tuollaisia tuntemuksia. Tunnen jonkinlaista vihaa tätä poikaa kohtaan, koska hän vei niin monta viatonta mennessään, mutta hänen vanhempiansa ja läheisiään, minun käy sääliksi, koska he joutuvat kantamaan kaiken tuon tiedon,tuskan,ihmisten vihan ja ehkä myös häpeän koko lopun elämänsä ja kuitenkin heilläkin on suru omasta pojastaan, jota tuskin kovin moni suree heidän kanssaan.
Mutta olen myös sitä mieltä että nykypäivän kouluissakin on vikaa, hyssytellään ongelmia eikä puututa asioihin. Toivottavasti tämä murhenäytelmä avaisi päättäjien ja sen sellaistenkin silmät.
Joku tässä yhteiskunnassa mättää, jos lapset/nuoret voivat näin pahoin että tappavat itsensä ja muut.😭
Jos täällä sivuilla on näiden menehtyneiden ihmisten omaisia, tahdon tässä samalla välittä syvän osan ottoni menetyksistänne.😭