Laitoin minäkin lipun puolitankoon eli SURULIPUTAN KOKO MAAN KANSSA🤕. Huh! Toivottavasti tällaista 'mahdollisuutta' (kuten kädet kohmeessa lipunnarua solmiessani ajattelin) ei tule koskaan toiste elämässäni!!!
Nuortemme kanssa puhuimme illalla Tuusulassa tapahtuneesta. Poikani kysyi, tuleeko kouluihin metallinpaljastimet😑❓. Yhdestä perheemme nuoresta (mieheni pojasta) olen puhunut tänään koulun terveydenhoitajan kanssa; minä olen hänestä huolissaan, niin ovat koulussakin😟. Olen ainakin vienyt huoleni eteenpäin ajatellen, että JOS hän jotain kauheaa tekisi jossain (koulussa on jo tavarat lennelleet toisten oppilaiden suuntaan ja aikaisemmin on ollut ´kerran poliisi kuvioissa mukana) sisällään olevaa pahaa oloaan ja yksinäisyyttään purkaakseen, etten ainakaan ole ollut hiljaa ja huomaamatta. 'Kuvioissamme' ovat aikaisemmin olleet mukana eri 'puljut' viranomaistahoilta, mutta silti juuri ko. pojan pahoinvointiin ei ole voitu puuttua, koska hän ja isä (eli mieheni) eivät tuo niissä tilanteissa 'oikeita' asioita esille....Pojan äitikään ei tunnu kovin paljoa pojasta välittävän, kun on niin vähän häneen yhteydessä. Poika on muiden mielestä (koulussa ja minunkin sekä omien nuorteni taholta usein) 'niin ärsyttävä'😠, ettei hänellä ole arjessaan kavereita.
No, meni vähän aiheesta sivuun, mutta kiitos kun voin tuoda esille tällaista omaa huoltani nuoreen liittyen. Ajattelen Pekka Auvisellakin olleen todella pahan olon ja että kukaan ei ole oikeasti nähnyt tai kuullut häntä🙄; johtui hänen paha olonsa sitten mistä tahansa. Tai, vaikka joku vielä olisi nähnytkin, ovat vain kääntäneet selkänsä pojan pahalta ololta. Kuinka surullista!!!🤕
Itse lapsiani haudanneena suren Jokelan koulun kuolleiden lasten vanhempien kanssa...😭 Ja siinä onkin pakko 'vetää rajaa', eli tietoisesti päättää olla menemättä liikaa toisten murheeseen (ja samalla omiin 'vanhoihin' suruihin/menetyksiin). Nyt ei ole minun vuoroni olla surun murtama vaan minun tehtäväni on huolehtia omasta ja läheisteni elämästä niin hyvin kuin jaksan.☺️
Taidan katsoa TV:stä Helsingin Tuomiokirkon muistotilaisuutta... Jospa rukoukset auttaisivat kuolleiden läheisiä!?? Ja, jospa Jumala saisi monen sydämen puolelleen eli ihan oikeasti hyvän puolelle ettei paha saa enää lisää alaa.
Voimia, lohtua, ja rohkeutta elää kaikille!🙂👍