minäitse, musta kuulostaa hyvin tutulta toi kun ahdistaa, semmoiset kauhukuvat ottaa mielessä vallan. Vaikka sitä tietää ettei ne ole realistisia (ettei mun läheiset ihan heti kuole, tai että kyllä mä selviän), ne uhkakuvat tuntuvat niin todellisilta ettei ahdistuksesta pääse kovin helposti irti. Viime aikoina olen voinut tämän asian kanssa paremmin, mutta on vaikea sanoa mistä se johtuu.
Luulisin, että mua on auttanut paljon se että olen opetellut sanomaan ääneen sen, että mua jännittää. Tai hyväksynyt sen, että muut saattaa huomata. Useimmat ihmiset ovat suhtautuneet ihan mukavasti, monet on olleet kannustavia ja myötätuntoisia. Ehkä mä olen oppinut hyväksymään itseni vähän paremmin, tai alkanut ajatella että ei se oo mikään heikkouden merkki, jos välillä ahdistaa. Että olet ihan hyvä tyyppi, vaikka jännitätkin välillä.
Toivottavasti sullakin helpottaa, aina välillä.
minäitse89 kirjoitti 5.1.2017 14:7
Tuntuu siltä kuin olisin loukussa. En aina tule toimeen ihmisten kanssa, mutta toisaalta muut ihmiset saattais olla se avain parantumiseen.
Musta toi on hirveän järkevä ajatus, onpa kivaa kuulla että sanot niin 🙂👍 Kukaan toinen ihminen ei voi tehdä sitä toipumiseen johtavaa työtä sun puolesta, mutta sun myöskään tarvitse selviytyä kaikesta yksin. Jos on ikäviä kokemuksia taustalla, on varmasti vaikea luottaa ihmisiin (Tunnusx, en ole lukenut sun kirjoituksia niin pitkältä aikaväliltä kuin minäitsen juttuja, mutta vähän kuulostaisi että voisikohan sulla olla jotain samanlaista taustalla?) mutta mun kokemus on että jos kohtelen muita mukavasti, valtaosa ihmisistä vastaa siihen kohtelemalla mua samalla tavalla. Joskus mä loukkaan toisia ihmisiä tahtomattani, mut yleensä asiat saa selvitettyä kun on valmis myöntämään että saattoi itse tehdä virheen.
Tunnusx kirjoitti 6.1.2017 5:15
Olen kai ottanut sen epävarmuuden, sen pahan olon tunteen kun on haukuttu, katsottu halveksien ja muuttanut kaiken sen vihaksi näitä paskiaisia kohtaan.
Joka tapauksessa olen täysi luuseri, täysin epäonnistunut elämässä joten ei siitä haittaakaan ole. Ne on vain ajatuksia eivätkä koskaan muutu mihinkään todelliseksi. Mitä nyt tykkään näytellä keskisormea audisteille eli Audi kuskeille jotka on olevinaan muita parempia sekä muille porvareille.
Tunnusx, mä en usko että jännityksen tunteen muuttaminen vihaksi on hyvä juttu. Jollakin tavalla ymmärrän että mielesi on päätynyt toimimaan sillä tavalla, mutta silti - ainakin mua pelottaisi hirveästi jos tietäisin jossakin kasvokkain tavatessa että sulla on musta (tai ylipäätään kenestäkään) noin väkivaltaisia mielikuvia. Luultavasti se saisi mut pelkäämään ja väistämään sua. Vihan tunne on siinä mielessä ihan ok, sitä tulee kaikille välillä, mutta mua siihen takertuminen ei ole koskaan auttanut pitkällä tähtäimellä. Mua huolettaa että jos suhtaudut muihin aggressiivisesti, se näkyy sun käytöksessä ja ihmiset reagoivat siihen. Siinä jää monta mahdollisuutta käyttämättä, koska he pelkäävät sinua tai koska se pelko (tai sen kieltäminen) saa heidät suhtautumaan sinuun ikävästi. Taistele tai pakene -reaktiossa on monia huonoja puolia, mutta onneksi se ei ole ainoa asia joka ohjaa meidän käyttäytymistä.
By the way, en muuten usko hetkeäkään että oot luuseri. Ei kukaan joka osaa arvostaa hyvää rock-musiikkia voi olla. 🙂