jalkoihin polkevat työkaverit
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia ja käytännön neuvoja miten selviäisi henkisesti työkavereista, jotka polkevat kaiken alleen? Olen nuori ja vasta työelämään tutustumassa (ollut nyk paikassa, päiväkodissa, n.2v), alkuun on mennyt hyvin, mutta nyt tämän syksyn aikana tilanne on mennyt takapakkia hurjasti. Mut sysätään syrjään kun puhutaan ”tärkeistä” eikä mulle kerrota asioista vaan jos haluan tietää mitä meillä tapahtuu tai on suunnitelmissa, mun täytyy itse etsiä muistiinpanot palavereista ja kysellä jos on epäselvää. Olen oppisopimuksella siellä, mutta mielestäni mua ei pitäisi kohdella kuin työmarkkinatukiharjoittelijaa. Oonko mä väärässä? Kertokaa rehellisesti 🙂 Voi olla, että oon ymmärtänyt oman asemani väärin tai sitten eräästä lastentarhanopettajasta tuntuu että oon astumassa hänen varpailleen kun nimenomaan hän on se, joka sanoo usein ”meillä olisi tärkeää puhuttavaa lapsista ja olisi tärkeetä, että olisimme kaikki paikalla, joten ole sinä noiden lasten kanssa niin me voimme puhua?”
Tämän syksyn oon oireillut fyysisesti todella pahasti, oon jatkuvasti kuumeessa tai flunssassa, joka paikkaa särkee eikä särkylääkkeet auta. En halua edes niitä jatkuvasti ottaakaan. Voi olla että flunssaa ym on muutenkin liikkeellä, mutta oon ihminen joka ei yleensä tule kuumeeseen niin oon ajatellut, että onkohan tämä vaikutusta työpaineista.
Kertokaa mulle, jos on jotain vastaavia kokemuksia ja neuvokaa mitä mun pitäisi tehdä, koska työmotivaatio alkaa oleen aika vähissä vaikka työtä rakastankin.