Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Jaksanko vielä? Miksi pitäisi?

Käyttäjä Eieiei aloittanut aikaan 14.11.2021 klo 18:33 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 14.11.2021 klo 18:33

En tiedä miten aloittaa tämä monologiketju. Olkoon se henkilökohtainen masennuspäiväkirjani, jos vaikka joku kirjoittaisi ystävällisen neuvon tai lohdutuksen sanan. En tiedä, jaksanko kirjoittaa tätä ketjua mutta katsotaan. Elämässäni on niin paljon vastoinkäymisiä, etten jaksa kirjoittaa niistä. Sittenkään ne eivät ole mitään verrattuna niihin ihmiskohtaloihin, joita olen lukenut joistakin ketjuista ja mitä olen nähnyt elämäni varrella. Minä alan pikkuhiljaa luovuttamaan, en jaksa elää enkä ajatella. Dissosiaatio… kaikki limittyy ja katoaa. Enää edes ei tule niitä fiiliksiä joissa kaikki loksahti paikoilleen ja masennus syntyi äärimmäisestä tietoisuuden kokemisesta. Yksinäisyys, täysi yksinäisyys, hylätyksi tuleminen, sivullisuus, toiseus, merkityksettömyys. Edes lääkärit ei välitä. Näitä minun sanojani vastaavia viestejä lienee Tukinetin keskustelut täynnä. Minulla vaan ei ole voimia kirjoittaa, en jaksa sanoa… Jaksoin kirjoittaa edes näin paljon. 

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 23.12.2021 klo 20:04

Purjevene... Kiitos pohdinnastasi. Todella intensiivistä. Varsinkin tuon pöhinän kohta. Kiitos jos sain sinut piristymään. Totta tuokin että hautaismailla on rauhoittavaa. Joku jossain radiohaastattelussa sanoikin kuljeskelevansa hautausmailla, nehän ovat puistoja. Ja radiossa on sarja Kiveen hakatut. Miten voit Purjevene? Sinä olet kirjailija, kirjoitat pohtivaan sävyyn.

joskus sanat katoavat

hiljaisuus huutaa

enkä tiedä miten jatkaa

kun en tiedä koko totuutta

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 23.12.2021 klo 20:07

Kiitos sinullekin Keskustelua ❤️. Hyvää rauhallista joulua sinulle. 🎄

Käyttäjä kirjoittanut 24.12.2021 klo 06:27

Eieiei kirjoitti:
Widerstehe doch die Sünde -kantaatti Russell Oberlinin laulamana Glenn Gouldin Bach-tv-talk-showssa on hyvä. Löytyy tubesta googlaamalla. Gouldin puhetyyli on jonkin sortin älymystöfriikin tyypin parodia, mutta soitto on hienoa.

Kiitos paljon tästä... muutaman tunnin nukuttuani valveuduin nielun närästykseen. Sitten löysin tämän ja olen kuunnellut. Bach on todella ollut pulppuileva puro, mahtavia lohduttavia usean temmon vaihtelun sisältäviä mielenliikkeitä, synnin vastustaminen on tosiaan monivivahteista. Kiitos vielä 🎁🎀 ja hyvää joulua itsellesikin.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.12.2021 klo 07:47

Kiitos Eieiei, ja kiitos keskustelua. En vielä kuunnellut Widerstehe doch die Sündea. Nyt lumitöitä vähän ja sitten kauppaan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.12.2021 klo 19:16

Widerstehe doch die Sünde on hieno. Kuuntelen sitä juuri. Saksantaito ei riitä monia sanoja tavoittamaan, mutta jotain hyvää sanoissakin tuntuu olevan. Musiikki on upeaa.

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 24.12.2021 klo 19:58

Kiitos Purjevene ja kaikki muut. Mulle tuli vähän toisenlainen joulu. No... kirjoitan kun jaksan.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 24.12.2021 klo 20:29

Kerro, Eieiei, sitten kun jaksat, millainen joulu sinulle tuli.

Käyttäjä saloka kirjoittanut 24.12.2021 klo 21:46

mullekkin tuli toisenlainen joulu, itken täällä pahaa oloani, mut sitten se loppui.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.12.2021 klo 10:59

Minulla taas tuntuu olevan tänä vuonna vähemmän yksinäisyyden tunnetta, vaikka olen yksin. Kelvollisempi olo on kuin aiempina jouluina. Ei ole hyvä olo muttei ihan huonokaan, siltä väliltä. Näin pystyy elämään, jos tämä jatkuu.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 25.12.2021 klo 18:26

Eieiei, miten pärjäät?

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 25.12.2021 klo 21:30

Hei Purjevene ja kaikki. Jotenkuten tai en mitenkään. Joko olen yli-ihminen tai ali-ihminen... Liian monta vastoinkäymistä. Kirjotan myöhemmin. Jouluja kaikille.

Käyttäjä Purjevene kirjoittanut 26.12.2021 klo 07:44

Eieiei, voimia sinulle vastoinkäymisten keskellä!

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 26.12.2021 klo 10:01

Kiitos. Kaksi läheistä... omaista... enkä tiedä tarkasti... toinen aiemmin oli vähällä kuolla... toinen jouluaattona, tai oikeastaan oli hetken aikaa kuollut. Liian rankka tää vuosi. Niin mitättömiä ruohonkorsia me ihmiset olemme. No, ovathan nuo kaksi hengissä, mutta...

Luin tuolla toista ketjua im-ahdistuneen ihmisen aloittamaa ja aloin miettiä omaa vertaistukiviestiäni hänelle.

Koira haukkuu ulkona naapurissa, eläinrääkkäystä, tuolla on kova pakkanen. Mutta tämä seutuhan on tunnettu julmuudesta. En jaksa nousta sängystä katsomaan paljonko on pakkasta.

Käydään sairaalassa tänään katsomassa, että onko jo parempi vointi. Mutta aivothan ei koskaan palaudu entiselleen.

Kiitos kaikille. Auttakaa ihmisiä, sekä täällä Tukinetissä että omassa elämässänne.

Jokainen hetki on tärkeä. Elämä on niin lyhyt. Ei sitä saisi käyttää masennukseen, ahdistukseen, paniikkiin, kiukkuun, läheisriippuvuuteen, yksinäisyyteen, syrjässäoloon. Vaan rakkauteen. Että saisi olla sylissä, turvassa. Olla jollekulle toiselle oma itsesi ja vastaanottaa hänen oma itsensä sinulle.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: Lisäyksiä, pohdintaa
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 26.12.2021 klo 14:37

Pärjäile! Rankkaa elämä välillä voi olla, mutta on vain kehitettävä sisäistä vahvuutta, Ei kai sitä oikein muuta tässä voi sanoa. Varmasti sinulla sitä on... Päivä kerrallaan...

Käyttäjä Eieiei kirjoittanut 26.12.2021 klo 16:25

Äiti on elossa. Mutta hän on muuttunut, sekaisin. Ei sama henkilö.

• Muokattu kirjoittajan toimesta 2 vuotta, 11 kuukautta sitten. Syy: lisäys