Itsetunto nolla,antakaa mun olla ;(
Ongelmani on huono itsetunto,pelko häipästyksi tulemisesta,syrjinnästä,yksin jäämisestä sekä pelko virheiden teosta.
Olen aloittanut työt pari kuukautta sitten ja tämän ajan olen tuntenut normaalia enemmän ahdistusta,pelkoa ja häpeää. Koen olevani huonompi kuin mitä työkaverini.Koen tätä taustojeni takia ja siksi,että olen mt-poliklinikan asiakas,mieheni on sairas ja rahallisesti on aina tiukkaa. Koen etten ole heidän kanssaan samalla viivalla,kun minulla ei ole aamukahvilla kerrottavaa lapsista,matkoista,auton hankkimisesta tai talon rakentamisesta. Asiat joista pystyn puhumaan heidän kanssaan on uutisiin,julkkiksiin ja säähän liittyviä… Itsestäni en uskalla kertoa juuri mitään,koska pelkään kertovani itsestäni jotain semmoista joka leimaa minut heidän silmissään huonommaksi.
Työpaikallani ihmisillä on omat porukkansa joiden kanssa he käyvät kahvilla ja syömässä töissä,tapaavat vapaa-aikana ja hengaavat facebookissa kavereina. Itse en ole ”porukkaani” löytänyt tahi ketään ”ystävää” löytänyt. Olen se ihminen jota ei pyydetä mukaan päiväkahville,kun sen aika tulee,vaan menen itse johonkin pöytään muiden seuraan tai olen yksin. Netin kautta facebookilla olen yrittänyt jotain ihmisiä lähestyä,mutta… no edes sinne en kelpaa kaveriksi,vaikka muuten kavereita siellä ollaankin keskenään. Olen ihminen jolta ei kysytä,mitä sinulle kuuluu.
Viimeiset pari kuukautta olen ollut hyvin itkuinen lähes päivittäin ja ajatukset ovat olleet viikottain itsetuhoisia… itseäni olen jopa satuttanut pari kertaa tällä ajalla. Syy tähän itkuisuuteen ja pahaan oloon on yksinäisyys ja se eristäminen mitä koen muilta ihmisiltä saavani,se etten kelpaa kenellekkään tai minnekkään. Työstäni muuten tykkään ja pidän,mutta muut asiat ahdistavat.
Pahalta tuntuu se,että olen koko ikäni ollut ”syrjitty” ja se joka ei kavereita saa ja jota on kiusattu. Ala-asteelta lähtien olen aina ammattikorkeakoulun loppumiseen asti ollut se joka on suljettu pois porukasta,jolle ei paria tai ryhmää ole löytynyt tai jonka viereen ei istuta… Olen saanut suoraan kuulla ihmisiltä,että olen outo,ärsyttävä jne. Usein mietin,että miksi minun on edes pitänyt syntyä tai miksi minun pitää edes elää,jos kukaan ei halua minua tänne maailmaan? Eikö silloin olisi parasta kaikkien kannalta ettei minua olisi?
Olen muutenkin saannut elämässäni kärsiä paljon: lapsena hyväksikäytöstä vuosia,koulukiusaamisesta,äitini jopa julmasta tavasta kasvattaa,raiskauksesta kaksi kertaa,lääkkeiden väärinkäytöstä,itsetuhoisuudesta,syömishäiriöstä jne…
En edes tiedä miksi kirjoitan tänne… Jotenkin vain näen tilanteen niin toivottomana ja koen etten jaksa enää yhtään mitään paskaa elämässäni. Koen olevani niin pysyvästi rikki.