Ymmärrän sinua hyvin. Itsekään en halua syödä lääkkeitä (kun ei niistä ole lopulta kunnon apua) olen aina lopettanut lääkkeet omin päin ja yrittänyt pärjätä. Jotenkin oma vaisto sanoo, että lääkkeet ei ole ratkaisu minun ongelmiini. Voinhan olla väärässäkin, mutta itse olen valinnut lääkkeettömän linjan. Toki joudun joskus valehtelemaan viralliselle taholle, että syön lääkkeitä, koska minä myös joskus pelkään, että joudun taas osastolle jos paljastan, etten syö lääkkeitä. Muutenkaan en enää halua osastolle joutua. Minulla on puoliso tukena. Mietin, että onko sinulla millaisia tukiverkkoja olemassa? Onko perhettä, ystäviä, sukulaisia? Siksi vain tätä jankutan, koska itselläni yksinäisyys on asia, joka takuuvarmasti saa pääni sekoamaan. Joskus riittää yksi läheinen ihminen pitämään pois sellaisista romahduksista, että menisi ihan osastokuntoon ja pakkolääkitykselle siellä (minusta se lääkkeiden pakottaminen ja pään tokkuraan syöttäminen on kammottavaa ja olen saanut siitä traumoja) vähän kuin pahoinpitelylle se tuntuu.
On vähän vaikeaa, kun apua pitäisi osata hakea ja sitten on eri asia saako mitään apua vai pelkästään lääkkeitä ja jotain osasto tai turhanpäiväistä/rasittavaa "kuntouttavaa" toimintaa. Monimutkaisia juttuja. Mielestäni parasta "lääkettä" on edes yksi läheinen ihminen ja edes yksi asia/harrastus/kiinnostuksenkohde oli se sitten mikä tahansa, vaikka silloin kun on pahimmassa masennuksessa ei mikään kiinnosta tai tietää, että kiinnostaisi, mutta mitään ei jaksa tehdä.
Eipä tästä kirjoituksestani taida mitään hyötyä sinulle olla, mutta halusin kuitenkin kirjoittaa sinulle.
Tietysti toivon sinulle valoisampia päiviä🙂👍