Itsemurha-ajatuksia masennuksessa.

Itsemurha-ajatuksia masennuksessa.

Käyttäjä m@rtina aloittanut aikaan 19.10.2020 klo 15:47 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä m@rtina kirjoittanut 19.10.2020 klo 15:47
Olen ihan uusi täällä, löysin tämän keskustelun vahingossa netistä.
Olen itsemurhan partaalla, luin vasta ketamiinihoidosta. Voiko joku neuvoa mistä pitäisi aloittaa että saisi mahdollisuuden ehkä saada sitä. Minulla n. 20 v masennusta johon mikään ei auta, viime vuoden olen miettinyt itsemurhaa ainoana apuna.
Olen nyt menossa loppuviikosat uudelle psykiatrille, minun masennusta ei ole koskaa missään hoidettu. Miten saisin apua! osaako joku neuvoa?
t m@rtina
  • Muokattu moderaattoreiden toimesta 3 vuotta, 6 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä minäitse89 kirjoittanut 05.11.2020 klo 20:44

Terveyskeskukseen, jos ei muu auta. Täytyy armahtaa itsensä, eikä tehdä itsemurhaa. Ajattele: me ihmiset olemme niin monimutkaisia olentoja, että jo se tekee meistä arvokkaita. Me olemme tunnetun maailmankaikkeuden monimutkaisimpia eliöitä. Meidän aivomme ovat todella  ihmeelliset.

Sinäkin olet arvokas ja yritä antaa itsellesi arvoa, vaikka se tuntuu kliseeltä. Mutta itseään pitää kohdella niin kuin ihmistä joka tarvitsee apua. Toivottavasti niin teetkin. Hyvä kun tänne olet kirjoittanut.

Silloin kun on im-ajatuksia niin pitää mennä minuutti tai sekunti kerrallaan elämässä eteenpäin. Tottahan on että elämä on raskasta usein, mutta pääasia on että kulkee tietänsä tekemättä itsemurhaa. Näin näkisin asian.

Käyttäjä sandenn kirjoittanut 12.11.2020 klo 00:08

Moi m@rtina.

Ootko löytäny hyvää psykiatria itsellesi? Suosittelen sellaisen etsimistä yksityiseltä puolelta, jonka luona tuntuu, että on hoitavissa käsissä.

Oletko ollut psykoterapiassa / keskustellut kenenkään kanssa aiemmin? Keskustelu turvallisen ihmisen kanssa on mielestäni paras hoito.

Yksinjääminen asioiden kanssa on se pahin.

Älä menetä toivoasi, kaikki tulee vielä muuttumaan paremmaksi, ja tulet elämään upean loppuelämän!