Itsemurha ajatuksia ilman halua/aikomusta ?

Itsemurha ajatuksia ilman halua/aikomusta ?

Käyttäjä JokuNimetön aloittanut aikaan 29.09.2009 klo 12:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä JokuNimetön kirjoittanut 29.09.2009 klo 12:07

Jos haluaa kuolla, tai tuntuu siltä että ei pysty enään jatkamaan elämäänsä ja jos
on itsemurha suunnitelmia niin se on ilmeisesti sillai iso juttu että pitäis heti ottaa
johonki lääkäriin yhteyttä ilmeisesti. Tai sellasii ohjeita netti on täynnä…

Mutta meinaako lähinnä abstraktit itsemurhaan ja kuolemiseen liittyvät ajatukset
ja mietiskelyt ilman mitään konkreettisia aikomuksia tai haluja mitään ?

>

Minulla nyt on viime viikon aikana ja erityisesti parina viime päivänä pyörinyt nuo
sanat päässä aika lailla jatkuvasti. Eilen illalla kun menin nukkumaan itsemurha
pyöri mielessä, ja olo oli aika huono ja vähän taisi itkettää ja jotain vatsa vaivaa
oli myös ja nukahtamiseen meni aika lailla aikaa. Yöllä heräsin pari kertaa ja
olo oli aikalailla sama kuin illalla ja ajatukset sitä samaa. Aamulla kun heräsin
oli olo huomattavasti parempi mutta itsemurha tuli heti päähän taas.

Minusta vähän tuntuu että ne on nuo ajatukset itse jotka tämän hermostuneen
olon ja vatsan väännöt saa aikaan eikä mikään ulkoinen tekijä/tilanne.

Mutta nuo ajatukset kuitenkin on aika tyhjiä… ”Nään noita sanoja mielessä”
ja mietin niitä. Mietin sitä miksi minä mietin niitä. Mietin miksi voisin tappaa
itseni ja tulen siihen tulokseen että en tekisi sitä. En ainakaan nykyisessä
tilanteessa. Mutta silti ajatukset palaa kokoajan takaisin tähän… Ja kelaan
samaa asiaa uudelleen ja uudelleen.

Onko jollain muulla ollut joskus tälläisiä ajatuksia ?

Käyttäjä apathique kirjoittanut 29.09.2009 klo 18:33

Minulla on tuollaisia ajatuksia vaikka ei ole aikomuksenakaan tehdä itselleni mitään. Niitä tulee sellaisissa elämäntilanteissa, jolloin jokin stressaa/ahdistaa järjettömän paljon ja miettii vain poispääsytietä siitä hetkestä. Silloin ajatus itsemurhasta ns. helpottaa oloa koska silloin kaikki loppuisi ja pääsisi pois. Noi ajatukset tosin aiheuttaa ristiriitaa itsessä ja ajatuksissa vallan paljonkin, että eikö mieli voisi kehitellä jonkin toisen tavan päästä pois tilanteesta kuin toi.. 😟

Käyttäjä JokuNimetön kirjoittanut 30.09.2009 klo 12:34

Juu-u. Kun joka suunnasta painostetaan niin kyyllä se ahdistaa.

Nuo ajatukset tosin taisi nyt ainakin toistaseksi hellittää. Pian sen jälkeen
kun tuon viestin kirjoitin. Ehkä sen kirjoittaminen itsessään auttoi tai jotain,
vaikkei kukaan heti mitään vastannutkaan. En oikein tiedä.