Itseinhosta eroon

Itseinhosta eroon

Käyttäjä HelläSydän aloittanut aikaan 22.12.2010 klo 12:19 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä HelläSydän kirjoittanut 22.12.2010 klo 12:19

Olen 35 nainen työkyvyttömyyseläkkeellä toistuvan masennuksen takia. Lääkityksenä mirtasapiini 60mg,opamox15mg ja lisäksi oli sertraliini 50mg,jonka käytön lopettelin pikkuhiljaa lääkärin ohjeiden mukaan.Nyt ollut pari päivää ilman sertraliinia. Mirtasapiini ollut mulla jo 4 vuotta.Ongelmanani on liikakilot joita mulla oli jo ennen lääkitystä,mut sillon olin sopivasti pyöreä.Muistaakseni paino nousi 10kg kun aloitin mirtasapiinin käytön,muuten lääkkeellä ei ollut mitään sivuvaikutuksia auttoi hyvin ahdistukseenkin.
Tajusin juuri että olen painoni kanssa kamppaillut enemmän tai vähemmän jo pari vuotta.Toisinaan pelkään,et mieheni löytääkin vaikka työpaikaltaan jonkun hoikemman ja kauniimman.
On joka vuosi nostettu mirtan annostusta.Viime keväänä paino putosi muutaman kilon kun lopetin opamoxit,mutta kesällä kilot tuli takaisin.Nykyään makeanhimo on niin valtava,että karkkia tai muuta makeaa on saatava joka päivä.Kävin psyk.puolella ja ehdotti,et sertraliinin tilallle vaihdettaisiin cymbalta. En tunne tarvetta aloittaa uutta lääkitystä ja muutenkin pelkään uuden lääkkeen sivuoireita.😞 Lääkäri kuitenkin myöhemmin suostui siihen,etten aloita cymbaltaa. Ehdotti,että myöhemmin vähentelisin mirtasapiinia.En tiedä uskallanko jos alanki saamaan taas paniikkikohtauksia niinkuin joskus pienemmällä annoksella☹️ En pidä itsestäni tämänkokoisena. Onko kellään vastaavia ongelmia?
Mulla jäänyt myös opamoxin käyttö päälle,kun syksyllä oli unettomuutta.Olisi tarkoitus vahentää sitäkin pikkuhiljaa…

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 10.01.2011 klo 19:42

Harmi, että et ole saanut vastauksia kysymykseesi näillä sivuilla. Itseinhosta eroon -otsikkosi viittaa ensin sellaiseen yleisemmän tason ongelmaan, mutta sitten kun lukee viestisi, niin on vaikea kenenkään ei ammattilaisen ottaa kantaa siihen, miten syömäsi lääkkeet vaikuttavat olotilaasi. Voisitko ottaa yhteyttä johonkin terveydenhuollon ammattilaiseen? Tsemppiä!