enkelinsiipi62 kirjoitti 18.5.2011 22:28
Hei!
Olen joskus kirjoittanut tänne. Ja tilanne on vaan pahentunut.
Suren edesmennyttä miestäni, joka kuoli syyskuussa. Vuodenajan vaihtuminen taas ahdistaa. Mitä teki vuosi sitten, kun mies vielä eli? On hirmuisen ikävä. Ja olen niin yksin. Ystävät monet ovat jättäneet miehen poismenon myötä. Kukaan ei käy. En ole töissä, olen vaan kotona.
Tähän asti olen yrittänyt sinnitellä, nyt olen ihan loppu. En ole saanut tehtyä kotihommiakaan, en ole käynyt aikoihin edes suihkussa. En pysty ajattelemaan mitään. Olen mielenterveyssyistä eläkkeellä ja mulla on kova lääkitys. Nuo lääkkeet ovat alkaneet jo "polttelemaan". Onko ainut ulospääsy napata ne naamaani ja nukkua pois?
En jaksa puhua, en kirjoittaa. Haluan vaan pistää avunhuutoni tänne. En todellakaan nyt osaa sanoa, mitä tässä teen. Ei varmaan ole huomista päivää.
Hei Enkelinsiipi!
Olen nyt ensimmäistä kertaa näillä sivuilla. En varmaan osaa sinua lohduttaa muuten kuin ettet ole yksin murheittesi kanssa. Lohduton on minunkin oloni ja pakko olisi vain jaksaa eteenpäin. ☹️ Sinulla on paha olla suuressa surussasi. Otan osaa!☹️
Sinnittelyä on monen elämä vaikka syyt ovatkin erilaisia. Itse olin saman miehen kanssa lähes 30v. ja kaksi kk:tta sitten erosimme "vähemmän aikuismaisesti". Silloin oloni oli maaninen ja kaikki tuntui menevän tosi hyvin. No, hyvin ja hyvin. Oli vauhti päällä ja seksi ykkösasia, hittoon moraali! Nyt kadun tekemisiäni, turhia ostoksia, lainanottoa ym. Mutta näin se vain menee kaksisuuntaisella ja nyt on sitten masiksen vuoro. 😭
Olen myös eläkkeellä ja aikas erakoitunut normaalista elämästä. Toivottavasti sinä olet hoidon piirissä!? Minulla ei ole tällä hetkellä edes terapeuttia saati sitten ystäviä, niitä jotka välittäisivät masiksen aikanakin.
Jos tämä mitään lohduttaa, en minäkään ole jaksanut suihkussa käydä ja tabuilla yritän nukkua mahdollisimman paljon. En jaksa vastata puhelimeen. Kaupassa käynnit ja tiskit hoitaa yksityinen kotiavustaja. On tosi edullinen, ainoa ystäväni. Exäni ja hänen alkoholisminsa on vaikuttanut suuresti elämäni kulkuun. Tuntuu että pitäisi oppia uudelleen kaikki enkä totisesti tiedä mistä pitäisi aloittaa. Minulla ei ole itsekuria edes syömisten suhteen. Olen lihonut 20kg viidessä vuodessa. Liikkumisesta on tullut lähes mahdotonta monien nivelvaivojen/sairausten kanssa. Nyt on se vaihe että peitän peilit, en jaksa nähdä itseäni tällaisena.☹️
Jospa sinäkin hakisit kotiapua!? Minä löysin omani Tori.fi kautta. Sinnittele nyt vain eteenpäin. Elämä tuo joskus niitä hyviäkin yllätyksiä kunhan jotenkin jaksaa pahimman yli.
Mielestäni olet nyt kaikesta huolimatta sairaalahoidon tarpeessa. Tuossa tilassa missä nyt olet, olet itsellesi vaarallinen - tiedät sen varmaan itsekin. Sairaalahoitoa ei tarvitse pelätä. Itse olen ollut monta kertaa.
Toivon sinulle toivoa huomisesta - hetki kerrallaan, eikö niin?
Itsari ei ole ratkaisu. Haethan oikeasti nyt apua!
Jaksuja ja voimia sinulle!