iloisesta yrittäjästä kuoleman pelkoon...
Suht nuori kaveri olen vielä, mutta elämässä tapahtunut tuhansia asioita jotka pakottaneet ns elämään epänormaalisti. Huonoista oloista ponnisteltu tähän päivään , nyt hankittu oma perhe, yritys koulutusta ja vaimo… luulisi asioiden olevan hienosti.
Monet asiat ajoivat tähän helvetilliseen tilanteeseen.
Vaimoni petti minua, alkoholiongelmat , rahattomuus , stressi, yrittäjän paineet , halu näyttää muille vaikka ei voimaa ollutkaan , rikollinen menneisyys… etc etc
Menneisyyden haamut jyrää jatkuvasti niskaan ja joutuu pitelemään köysissä niitä ”huonoja piirteitä” itsessään joita ei haluaisi edes omistaa mutta on tulleet isän, äidin yms kasvuympäristön tuloksena osaksi minua.
Tämän hetkisessä tilanteessa suurin huolenaihe on kuinka helvetissä saisi avattua elämänlangasta solmut
pois katkaisematta lankaa.
Jotenkin sitä on aina kuvitellut olevansa vahvempi ja kovempi kuin muut… Että eihän mulle käy niin.. sitten huomaa olevansa niin syvällä suossa ettei sieltä pääse pois.
Olen apua saanut puolisoltani ja hyvä niin koska en olisi yksin jaksanut. Mutta parisuhteessamme ne asiat ovat kääntyneet ns aseeksi minua vastaan. Puolisoni muistaa myöakin haukkua kuinka laiska,saamaton, vastuuta pakoileva olen. ( tänäänkin Vitun kusipää) ihminen joka pettää luottamuksen. Niin alan itsekin jo uskoa olevani.
Eniten pelkään menettäväni vaimoni uudelleen näiden vaikeiden asioiden takia. Siksi olenkin yrittänyt purra vain hammasta ja painaa suossa eteenpäin, nyt huomaan eläväni sumussa ja toivon sairastuvani parantumattomaan tautiin joka tappaisi pois.
En pystyisi itseäni edes tappamaan koska koen siitä häpeäntunnetta ja silloinhan vain vahvistaisin toisten olleen oikeassa siitä että olen vätys joka pakoilee vastuuta. Enkö halua lapsilleni samaa tilannetta missä itse olen joutunut elämään (isäni tappoi itsensä ollessani muutaman vuoden)
En osaa kaikkea kertoa elämästäni tai edes tilanteestani toivoinkin että ihmiset jotka ovat samassa/ samankaltaisessa tilanteessa voisivat kommentoida ja kysellä enemmän.
tänään yritin myös soittaa kriisipuhelimeen…. en voinut aloittaa keskustelua miespuolisen ihmisen kanssa. Jotenkin korkeampi kynnys ja vaikea puhua miehelle vaikka itsekin olen ????? Syytä siihen en tiedä
Pyrin elämään elämääni juuri eri tavalla kuin missä ilmapiirissä jouduin lapsena kasvamaan ( väkivalta. Päihtee. Huostaanotot. Rikokset yms.) Ns kasvoin aikuiseksi ja käsittelin arpiani. En halua sellaista elämää jossa olen itse joutunut kasvamaan omille lapsilleni enkä vaimolleni.
Nyt huomaan olevani täynnä niitä piirteitä joita ihmisissä ja arvoissa.
Olen kokenut konkurssin. En pysty hoitamaan edes velkajärjestely koska pelkäön seuraamuksia niin paljon. En jaksa hymyillä en nousta aamuisin töihin.