Hei.
Kirjoitan nyt tähän, kun en viitsi omaakaan threadia vain tämän takia aloittaa.
Minulle kävi nyt niin, että lääkkeet loppui. Lääkityksenä oli minulla tuo Ketipinor 100mg. Olisi toki pitänyt uusia resepti jo aikaa sitten, mutta jostain syystä en vain saanut sitä aikaiseksi, kun en halunnut häiritä lääkäriä soitollani. Ei minulla kyllä ollut enää lääkärin numeroakaan, enkä sitä mistään enää netistäkään löytänyt. Itse asiassa koko elämäni on aika pitkälti muiden ihmisten häiritsemisen välttämistä, oli se tien ylittämistä taikka kaupassa käyntiä. Minulla on siis diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö, varmaan vaikuttaa ajattelumaailmaani.
Nyt olen pari päivää ollut ilman tuota lääkettä ja eilen illalla kävi niin, että käydessäni nukkumaan, minulla alkoi suu "väpättämään" eli hampaat hakkasivat toisiaan vasten, enkä pystynyt sitä mitenkään lopettamaan. Tämän lisäksi tärisin kauttaaltaan ja hengittäminen oli hankalaa. Siihen täytyi erikseen keskittyä, tai muuten se tuntui loppuvan. Näiden oireiden lisäksi sydämeni hakkasi erittäin kovasti ja välillä tuntui, että se melkein lopetti toiminnan kokonaan tai pompahtaisi rinnastani ulos. Joka tapauksessa erittäin pelottava kokemus. Ajattelin jo soittaa hätäkeskukseen, taikka tilata taksin ja mennä sairaalan päivystykseen, mutta kun oireet loppuivatkin noin 45min kuluttua, niin jätin sen tekemättä.
Nyt tänään sitten on ollut kovin levoton olo ja täytyy koko ajan olla tekemässä jotain, ei pysty kovinkaan pitkään olemaan paikallaan. Tämän lisäksi on pakottava tarve höpöttää jotain melkeinpä koko ajan, vaikka olen siis yksikseni. Sitten tulee myös kontrolloimattomia itkun ja naurun puuskahduksia. Nämä minulla oli jo ennenkin, kunnes aloitin lääkkeen käytön. Ah, no kaikin puolin olo on siis sellainen, että taidanpa tästä seota pian.
Ihmettelen vain, että kun olen ollut käyttämättä lääkettä vasta kaksi päivää, niin nyt jo mukamas jotkin oireet ilmaantuisivat. Ajattelin, että siihen kestäisi pitempi aika. Tai sitten vain kuvittelen nämä oireeni, tai alitajuntani pakottaa nämä tekemään halutessaan lisää lääkettä.
No, viikon päästä minulla on aika sairaanhoitajalle juttelemaan taas, kun on tuo psykiatrinen avohoito. Saapa nähdä sitten, mitä hän tulee sanomaan. Ei varmaan tykkää hyvää, kun lopetin lääkkeen käytön näin. No ehkäpä jätänkin sen kertomatta. Viikon päästä olisi myös taas työvuoro ja sitten alkaakin koko kesän jatkuva työrupeama. Saas nähdä miten siinä käy. 😉