Ilkeä työkaveri

Ilkeä työkaveri

Käyttäjä Auringonkukkanen aloittanut aikaan 25.05.2018 klo 19:02 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 25.05.2018 klo 19:02

Hei! Olen ollut nyt vasta muutaman päivän työkokeilussa, jossa minulla on yksi ilkeä työkaveri. Hän ei siis suoranaisesti suoraan hauku minua, mutta elekielellä ja muulla käytöksellä tekee selväksi ettei pidä minusta. Ja on muutenkin hyvin ailahteleva. Minä en tiedä miten minä suhtautuisin häneen…Tänään hiukan ärtyneenä tiuskaisin vähän hänelle, koska minulle tuli paha mieli hänen neuvoistaan, jotka olivat vääriä.

Antakaa minulle vinkkejä miten selvitä hänen kanssaan! Olen itse pääsääntöisesti rauhallinen ja ystävällinen.

En edes tiedä tajuaako hän, että minulla on tosi paha olla hänen seurassaan. Sitten vielä kotona olen alkanut vatvomaan näitä juttuja ja itkinkin tänään. Tekisi mieli lopettaa koko työkokeilu, mutta en pysty. Tai sitten pystyn jos löydän jonkun muun työpaikan.

Käyttäjä Joutava kirjoittanut 29.05.2018 klo 20:45

Sanot aloittaneensi vasta työyhteisössä. Näin ollen sinulla ei ole vielä juurikaan sosiaalista luottamusta tämän ilkeän työkaverin tai muidenkaan silmissä. Sen kehittyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Vasta kun sinulla on tätä luottamusta niin voit alkaa tiuskimaan tai muutenkaan vaikuttamaan työyhteisössä.

Tässä vaiheessa sun pitää vain tehdä oma työsi niin hyvin kuin osaat, noudattaa työpaikan pelisääntöjä ja kärsivällisesti ottaa vastaa sen mitä tulee. Olet hierarkiassa alimmaisena ja sieltä nouseminen kestää aikansa. Ennakkoluulot tasaantuvat ja tilanne rauhoittuu kun aikaa kuluu ja luottamusta syntyy.

Käyttäjä Auringonkukkanen kirjoittanut 31.05.2018 klo 09:28

Tiuskaisin työkaverille koska hänen takiaan melkein poltin sormeni eräässä tehtävässä. Joten kyllä minä omaa turvallisuuttani puolustan. Lisäksi minulla ei ole mitään kiinnostusta jatkaa tuossa työpaikassa, aion lopettaa heti kun sopimukseni loppuu.