Ikäero parisuhteessa
Eilen tuli taas paskaa niskaan töissä tuutin täydeltä kun alkoi kahvipöytäkeskustelu ikäerosta. No aluksi kuuntelin sitä niinku niiden muitakin juttuja sillai huumorimielellä että ihan hauskaa juttua joo, mutta kun jutut alkoivat mennä siihen suuntaan että alettiin kysellä että kuinka paljon ikäero kenelläkin on miehensä kanssa asiat muuttuivat. No useimmilla oli tietysti ikäero se yksi tai kaksi vuotta, yhdellä kuusi jne. No sitten yksi kysyi minulta että montako vuotta minun ja mieheni ikäero on vaikka kyllä sen kaikki tietävät, kun mieheni on samassa työpaikassa. Ajattelematta sitten sanoin totuuden eli 14 vuotta. No siitäkö riemu alkoi. Kaikki alkoivat ihmetellä ja naureskella että mitä sitten teet kun mies jää eläkkeelle jne. Alatko sen omaishoitajaksi yms. Vielä verrattiin johonkin aasialaisiin ja venäläisiin naisiin yms. Siinä vaiheessa kyllä alkoi kyllästyttää ja melkein lähdin kesken päivän kotiin. Ei työkaverit edes tajunneet kuinka loukkasivat puheillaan. Sitten yksi tuli selittämään että eihän edes ajattele tuollaisia asioita. Yritti varmaan jotenkin lohduttaa tai jotain.
Tästä lähtien kyllä vältän työkavereiden seuraa etten joudu toista kertaa samaan tilanteeseen. On inhottavaa olla naurun alaisena omien työkavereiden taholta. Onneksi minulla on töissä pari hyvää kaveria jotka eivät kuitenkaan naura minulle.
Onkohan muilla samankaltaisia kokemuksia? Kuinka olette selviytyneet niistä? Itse jouduin hakemaan sairaslomaa, koska en pysty menemään töihin.