Ihmisen ikävä aikuisenakin… elämä pyllyllään…

Ihmisen ikävä aikuisenakin... elämä pyllyllään...

Käyttäjä juups aloittanut aikaan 27.09.2015 klo 08:14 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä juups kirjoittanut 27.09.2015 klo 08:14

Hei kaikki!

Mistä aloittaisin?
Olen viiskymppinen nainen, eronnut pari kertaa pitkistä liitoista. Viimeinen ero on parin vuoden takaa, joka oli hyvin raju yllätys. Tuli ihan puun takaa…ilmoitusluonteisena asiana.
Mies oli päättänyt erota, ilmoitti minulle asian ja se oli siinä.
Suhde oli mielestäni hyvin onnellinen, ei suurempia ristiriitoja. Asuimme eri paikkakunnilla, mutta näimme tiiviisti.
Hajosin pahasti ja oikeastaan sen jälkeen kaikki onkin mennyt ihan pyllylleen elämässäni. Olen käynyt ammattiauttajalla, mutta siitäkään en saa enää mitään.

En saa otetta mistään.
Olen luonteeltani sinnikäs, mutta herkkä. Masentuvaisuuteen taipuvainen?
Töissä olen käynyt koko ajan, vaikka sydän on pirstaleina. Pidän yllä fasadia.
Minulla on ollut näinä parina vuotena suhteenyrityksiä, tapailuja pitempäänkin.
Mikään ei kuitenkaan tunnu oikealta. Homma loppuu, tunteita ei ole tarpeeksi. Joko minulla tai miehellä.
Olen yksinäinen ja surullinen. Luonteeltani vähän simpukka, en mikään supersosiaalinen.
Mutta.
En ole yksineläjätyyppi; haluan jakaa tätä elämää toisen ihmisen kanssa ja kaipaan lämpöä, turvaa.

Olen ihan hukassa viiskymppisenä.
En enää osaa elää tätä elämääni.
Ilo on kadonnut enkä saa aikaiseksi mitään elämänmuutosta.
Minulla on unelmia, mutta ne eivät etene mihinkään. Olen pysäkillä pahasti.

Yksinäisyys on musertavaa.
Töiden jälkeen kotona on hiljaisuus. Vkl ovat syvältä, liian monta päivää yksin.
Pakkoharrastan kylläkin jotain, mutta sielukkuus on hävinnyt tekemisestä.
Haluaisin elämääni oman ihmisen. Joka olisi minulle ja minä hänelle.
En tiedä löytyykö parisuhdetta enää mistään, mutta edes hyvä ystävyyssuhde!

Lajitoverit, auttakaa!

Käyttäjä dahliakukka kirjoittanut 27.09.2015 klo 11:38

Voimia toivon sinulle.

Käyttäjä tinppa-75 kirjoittanut 27.09.2015 klo 18:33

Saattaa kuulostaa typerältä, mutta nämä ohjeet olen itse aikoinaan saanut.
-Unohda miehet ja ala harrastamaan mikä sinusta tuntuu hyvältä. Älä hakeudu miesten luokse, niin he alkavat hakeutua sinun luokse.
- Opettele elämään yksin, niin opit haluatko vielä lyödä päätäsi seinään. Kukaan ei silti kiellä etteikö prinssi saapuisi vielä.

Kaikkea hyvää!!!🌻🙂🌻

Käyttäjä auringonkukka67 kirjoittanut 28.09.2015 klo 15:02

Luin aloittajan tekstiä ja huomasin, että muillakin on samanlaisia suruja ja murheita.
Olen myös melkein viisikymppinen nainen ja eronnut avioliitosta jo useita vuosia sitten. Sen jälkeen seurustellut muutaman kerran, pidempiä sekä lyhyempiä suhteita.
Olen myös "simpukka", viimeisin seurustelukumppani valitteli että en näyttänyt tunteitani tarpeeksi. Syynä tähän varmaan ikävät kokemukset menneisyydessä. Ystävistä suurin osa katosi erossa, kun olivat miehen ja minun yhteisiä ystäviä.
Todellista sydänystävää ei enää ole ja uutta seurustelusuhdetta on vaikea tässä iässä löytää kun ilman sitä hyvää ystävää tulee harvoin lähdettyä paikkoihin joissa mahdollisia seurustelukumppaneita voisi löytää.

Käyttäjä häkkiensärkijä kirjoittanut 28.09.2015 klo 17:21

heipä hei

Minulla oli nuorena tyttönä pitkä poikakaveri suhde , mikä päättyi surulliseksi.

En osannut surra sitä aikanaan mutta nyt aikuisena olen kyennyt suremaan ja jättämään sitä pois päiväjärjestyksestä.

Oli suhde mikä tahansa lyhyt tai pitkä , kaikki suhteet jättävät omansa ja sitä pitää surra ja antaa aikaa niin tunteille kuin muistoille.

Älä hätäilee äläkä panikoi, kyllä sinä vielä löydät itsellesi uuden ystävän eikä se tule etsimällä tai voivottelemalla , ei kukan haluaa tutustua sellaiseen valittajaan .

Itke ja nauraa, kirjoitaa paperille tunnemuistot hänestä, kirjoita ylös hyviä puolia sekä huonot puolet hänestä niin puntaroi sitä omalla elämänkokemuksella ja arvostaa itseesi niin että olet rehellinen itsellesi suhdetta häneen.

Kerroit olevasi tyytyväinen häneen mutta mitä odotuksia hänellä oli sinuun, kysyitkö koskaan sellaisia kysymyksiä suhteen loputtuna.

Kyllä löydät uuden ystävän kun olet valmis , kasvot ja tunteet sekä puheet toisten kanssa varsinkin vastakkain sukupuolen kanssa aistivat oletko valmis suhteisiin.

Mene ystävän kanssa tansseihin tai mene yksin mutta muistaa sinä itse omalla koko ihminen viestittää oma suhdetta itsestään. Kun kaikki on hyvin niin silloin olet valmis kohtamaan toista sukupuolta eli ystävä, mutta muistaa myös omasi elämänarvot että ne kohtaavat toisen ihmiseen elämänarvoihin.

Tärkein tästä on että löydät itsellesi tasapainoinen ihminen rinnalle.

Voimia voimia Sinulle

Käyttäjä juups kirjoittanut 29.09.2015 klo 14:53

Hei kaikki ihanat ihmiset!

Mukava lukea viestejänne ja ajatuksianne. Kiitos niistä.

Olen pähkinyt eroni hyvin pieniin atomeihin; silti olen hämmentyneen hukassa vieläkin.
Minulla oli parempiakin aikoja ehkä noin vuosi sitten. Nyt olen taas suloisen somassa suossa tunteitteni kanssa. On päiviä, että tämä elämä on todella raskaan yksinäistä.
Yksinäisyyden tunne on joinain päivinä musertava.
Joinain päivinä tunnen olevani melko ok.

Mutta kaikki on kovin häilyvää.

Olen manipuloinut mieltäni hampaat irvessä olemaan reipas ja pärjäävä.
Käynyt ulkona viihteellä, esittänyt reippaampaa kuin olenkaan.
Joskus on tuntunut ihan hyvältä - useimmiten ei.

Keski-iässä ystävyyden solmiminen on todella vaikeaa. Lähes mahdotonta?
Tällä mielenlaadulla ainakin. Olen sosiaalinen ja toisaalta en sitten yhtään.
En avaudu helposti tuntemattomille...perusläppää säästä ym. tietysti on helppo jutella, mutta ei niistä oikeasta asioista.
Ja sellaista kaipaan juuri.

Toivoisin saavani nais/miespuolisen tosiystävän. Vähän niinkuin lapsena, kun bestikselle kerrottiin kaikki ja oltiin tosi paljon tekemisissä.
Elämänmyrskyissä vanhat kaverit (joita ei niin monta ole edes ollutkaan) ovat hävinneet maailman tuuliin.
Elämäni miehet ovat olleet samalla myös parhaimpia ystäviäni; siksi nämä erot ovat olleet niin totaalikamalia.
On menettänyt sekä rakkaansa että tärkeimmän ystävänsä.

Mitähän tässä oikein pitäisi tehdä?

Käyttäjä juups kirjoittanut 30.09.2015 klo 18:04

Hei,

viime yönä taas tuli valvottua.

Tajusin olevani turvaton.
Minä? Aikuinen, itsenäinen nainen.
Kamala tunne ja niin kamalan totta.
Missä on se turva, johon tukeutua. Sitä ei löydy itsestä.
Olen hakenut sitä kipeästi toisesta ihmisestä.
Mutta onko se väärin?
Ihminen on sosiaalinen eläin ja tarvitsee toista ihmistä.
Mistä muusta muka voi saada turvaa?
Miten löytää turvan itsestään?

Tähän ongelmaan tarvitsen apua....