Ihana syksy ja vielä ihanampi elämä

Ihana syksy ja vielä ihanampi elämä

Käyttäjä Whitenightblues aloittanut aikaan 25.10.2017 klo 10:04 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Whitenightblues kirjoittanut 25.10.2017 klo 10:04

Pitkän pimeyden jälkeen tänä aamuna tuntui vihdoin hyvältä. Tuntui siltä, että elämä kantaa sittenkin ja mä selviän. niinpä aloin ihan tietoisesti miettimään, mistä kaikesta olen KIITOLLINEN tänään. Olen kiitollinen siitä, että ruokaa on riittänyt talousvaikeuksista huolimatta. Olen kiitollinen siitä, että olen saanut viime yöt ja päivät levätä, ja se näkyy fyysisessä ja psyykkisessä hyvinvoinnissa. olen kiitollinen siitä, että kotini lähellä on ihana syksyisten lehtien peittämä rantatie. olen kiitollinen siitä. että kävelyetäisyydellä kodistani on kirjasto. Olen kiitollinen siitä, että tiedän että talousvaikeudet helpottuvat taas ensi kuun alussa, jolloin on myös mahdollista huolehtia omasta taloudesta toisin. Olen kiitollinen siitä,että YleAreenassa on hyviä ohjelmia, ja eilen katsoin siellä hyvän leffan. Olen kiitollinen siitä, etten ole tällä hetkellä töissä tai koulussa,vaan saan keskittyä lepäämiseen ja toipumiseen, ja ottaa vaikka halutessani päikkärit. Tänään aamulla on tuntunut hyvältä, ja siltä että tunnelin päässä on sittenkin valoa, ja että elämä kantaa kaikesta huolimatta. Olen kiitollinen tästä aamusta,ja tästä päivästä.🙂

Millaisia ilonaiheita teidän elämässä on ?

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 25.10.2017 klo 10:43

Hieno asia tuo kiitollisuus ja se,että sen tunnistaa vaikeinakin päivinä. Ei sen tarvi olla suuren suuri asia. Minulle se on koiran kielen lipaisu ja kissan vahva kehräys. Se,että toivuin sairaudesta lopulta,vaikka se kesti pitkään ja voimat menivät lähes täysin. Ystävien yhteydenotto silloin,kun elämä näyttää toivottomalta. Luonto ja sen kauneus josta voi nauttia. Taiteen teko ja kirjojen antama mahdollisuus kokea uusia ajatusmalleja ja oppia niistä. Paljon on aihetta olla kiitollinen.

Käyttäjä Whitenightblues kirjoittanut 25.10.2017 klo 15:35

Erilaisia vaiheita itsekin kokenut. Tuo taide ja luonto jotka mainitsit voimavaroiksesi ovat todella hoitavia ja vahvistavia.. Tuntuu että juuri nämä arjen pienet asiat ovatkin niitä isoja. Ainakin silloin jos on pitkään ollut raskasta ja vaikeaa niin oienetkin hyvät tapahtumat ja tilanteet saa olon tuntumaan kevyemmältä. 🙂🙂

Käyttäjä Mailis kirjoittanut 25.10.2017 klo 17:00

Hyvä ketju.
Mullakin on vähät rahat riittäny ruokaan. Kirjasto on melko lähellä. Olen selvinnyt nöyryytyksistä ja isoista kriiseistä. Olen melko terve. Läheiset on ollut terveitä. Energiaa riittää harrastuksiin. Olen saanut uusia kavereita. Syksy on ollut aika kiva. 🙂

Käyttäjä Whitenightblues kirjoittanut 27.10.2017 klo 08:55

Mailis kirjoitti 25.10.2017 17:0

Hyvä ketju.
Mullakin on vähät rahat riittäny ruokaan. Kirjasto on melko lähellä. Olen selvinnyt nöyryytyksistä ja isoista kriiseistä. Olen melko terve. Läheiset on ollut terveitä. Energiaa riittää harrastuksiin. Olen saanut uusia kavereita. Syksy on ollut aika kiva. 🙂

Juu ainakin itsestä tuntuu että harrastukset tuo paljon hyvää ja iloa. Kun vaan jaksaa niissä käydä, vaikka monesti tuntuisi helpommalta jäädä kotiin peiton alle. Lähteminen tuntuu välillä raskaalta, mutta jos pääsee tuon kynnyksen toiselle puolelle niin kyllä se siitä taas lähtee. 🙂

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 31.10.2017 klo 20:38

🙂 Vatsa on sopivan täynnä, ja olen antanut itselleni luvan laiskotella loppuillan. Minulle pitää seuraa kirja, jonka kannessa on hymyilevät kasvot.

Näin tosi kivoja unia viimeyönä, toisessa ryhdyin siivoamaan tosi kaunista asuntoa joka oli täynnä tavaraa. Tiskikaapin vieressä oli hyväntuoksuisia kynttilöitä. Toisessa unessa oli satanut lunta, jonka alta kuulsi vielä keltaisia lehtiä.

Vaikka en tunne oloani koko aikaa ihan hirmu mukavaksi, mulla on kuitenkin riittävän turvallinen olo täällä. Eli luotan siihen, että selviän kyllä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 15.11.2017 klo 19:07

Hyvä ilta. Olen tyytyväinen kun olen jaksanut liikkua säännöllisesti, enkä tullut kipeäksi vaikka viime viikolla vähän siltä näyttikin. Senttikin lunta tekee illoista valoisampia. Kävin kaupassa ja ostelin kaikenlaista mukavaa syötävää. Tarjouksesta ostettu paahtopaistirieska pahimpaan kotiintulonälkään, ja varmaan ruisleipää tai pastaa iltaruoaksi tilkkeeksi. Töissä meni tänään pitkään, mutta se kaaos ja sekasorto missä kaikki työjutut ovat olleet muutaman päivän tuntuu pikkuisen hellittävän.