Hyvää viimistä kesää

Hyvää viimistä kesää

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 19.06.2013 klo 20:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 19.06.2013 klo 20:03

Tuntuu että aika moni nyt näyttää elävän viimistä kesää, ehkä jopa minäkin.
Halusin vaan toivottaa teille kaikille hyviä viimisiä aikoja.

Jos ette kuitenkaan kuole tänä kesänä, jatkakaa ihmeessä kirjoittamista syksyllä.

Käyttäjä Nannanen86 kirjoittanut 20.06.2013 klo 12:14

Kukaan ei kuole tänä kesänä.. Noustaan ylös pohjalta ja jatketaan kirjoittelua kesällä. Eikö niiin maanvaiva? 🙂

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2013 klo 13:03

Minä en ole pohjalla vaan taidan elää elämäni parasta aikaa, kun fyysisetkin sairaudet ovat suht kohillaan nyt.
Mutta varmuuden vuoksi on kohteliasta hyvästellä.

Käyttäjä kirjoittanut 20.06.2013 klo 13:19

Nyt kun tämä Sopraano tähti kuoli tänä kesänä, monet sanoo, että lähti liian aikaisin. Hän eli kuitenkin n 50 vuotta.
Jäljelle jääneillä on ihme tapa ajatella jonkun kuolleen liian aikaisin.
Minä en ole lähelläkään 50vuotta mutta jos tänä kesänä kuolen, en kuole liian aikaisin vaan ihan sopivaan aikaan.

Jos mie kuolisin talvella, pakkasta olis 50astetta, voisin ajatella itsekseni, että kuolinpa mie nyt liian aikaisin. Oisin voinut odottaa kesää ja nauttia pakkaset loppuun.

Käyttäjä kirjoittanut 28.06.2013 klo 07:52

Mitenkä minä en pääse eroon ajatuksesta, että mun pitäisi vielä kostaa yhdelle ihmiselle hänen aiheuttamat pahat asiat. Jos siis elän viimistä kesää ja hän vaikka tulee hautajaisiini ja luulee, että olemme asioista sujut.
Vaikka meni niin, että mie pyysin anteeksi ja hän ei.

Kuinka kauan sitä pilaa elämäänsä sillä ajatuksella, että joku pitää kostaa.
Minä jopa aion hautajaiseni pilata.

Käyttäjä kirjoittanut 28.06.2013 klo 17:13

Mitenkä sitä aamulla alkoikin tuntua, että olen selän takana juoruilija. No otin itseäni niskasta kiinni ja sanoin sille ihmiselle töissä, että emme me mun mielestä ole sopineet riitaamme.
Nyt ollaan ja kutsuin hänet hautajaisiini.

Käyttäjä kirjoittanut 01.07.2013 klo 06:14

aamulenkillä löysin viisi 5 kypsää hillaa. Ikinä en ole näin aikaisin kesällä löytänyt.
Nyt on maailman kirjat sekaisin tai mun kirjat.
Silmissä jo vilisee isot rahasummat ja suuret jäätiköt.
Ei haittaa, jos on viimine kesäni, olen kaiken tarpeellisen kohta kokenut.

Kokeilin siskonlapsen juhliin sellaista kylmäsavusienipersiljakermarullia ja ne on niin hyviä, että tarjoilen niitä myös hautajaisissani.
Nyt on jo heinäkuu, kesäkuusta selvisin elossa. Aika hyvä kuu oli helteistä huolimatta.
Saa nähä elänkö heinäkuunkin loppuun asti.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 01.07.2013 klo 09:05

Miksi olettaisit, että tämä olisi sinun viimeinen kesä? Jos olet kuitenkin terve, eikä ole mitään sairauksia? Vai meinaatko poistua omasta tahdostasi? Minulla on terveysongelmia ja se saa minut ajattelemaan, että ehkä on viimeinen kesäni. Eihän tässä enää kauaa elettävää olekaan jos tämä on viimeinen kesä. Nyt on jo heinäkuu ja silleen.. Kiinnostaa vaan mikä saa sinut ajattelemaan, että olisi sinun viimeinen kesä?

Käyttäjä Desper kirjoittanut 01.07.2013 klo 10:30

maanvaiva kirjoitti 1.7.2013 6:14
...
Kokeilin siskonlapsen juhliin sellaista kylmäsavusienipersiljakermarullia ja ne on niin hyviä, että tarjoilen niitä myös hautajaisissani.
Nyt on jo heinäkuu, kesäkuusta selvisin elossa. Aika hyvä kuu oli helteistä huolimatta.
Saa nähä elänkö heinäkuunkin loppuun asti.

Miten aiot kuolleena hoitaa ne tarjoilut? Jos aiot delegoida homman muille, ei ole varmaa, että tarjoilu hoituu niinkuin haluat. Elävänä juhliminen olisi varmaan hauskempaa. Joo, eihän sitä tiedä, eletäänkö huomennakaan. Tarjoillaan varmuuden vuoksi herkut hengissä!

Käyttäjä Desper kirjoittanut 01.07.2013 klo 11:19

Muistui elähdyttävänä mieleen vanha laulu:

http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/liisa_tavi_laulaa_ihmisyyden_puolesta_36719.html#media=36730

Se kai täytyy tehdä nyt

En voi pilvien päältä muuttaa tätä maailmaa,
eikä vainajaa voi vääryys suurinkaan suututtaa.
Kun suu on multaa täynnä, harvemmin laulattaa,
se kai täytyy tehdä nyt, kun elää saaa.

Ajan kulku on haudatulle yhdentekevää,
eikä lemmenliekki sisikuntaa voi kärventää.
Ei syki runosuoni, tuoni kun kalventaa,
se kai täytyy tehdä nyt, kun elää saa.

Kovin hiljaiset on kai manalassa eteiset,
ja kuolleen huolet varmaankin on pitkäveteiset.
En haudasta voi kättä kellekään ojentaa,
se kai täytyy tehdä nyt, kun elää saa.

Manan maille ei kantaudu sateen ropina,
ei kylmennyttä tuskat enää voi raadella,
en pysty siellä suremaan, en riemuitsemaankaan,
se kai täytyy tehdä nyt, kun elää saa.

Aamuin, illoin on maan alla yhtä pimeää,
ei huumaa helle eikä hytisytä talvisää.
En lauluillani siellä rauhaa voi rakentaa,
se kai täytyy tehdä nyt, kun elää saa.

Elämän suloisuutta ei voi enää maistella,
ei ihmiskunnan vapaudesta voi taistella.
Siis kaikki, mitä aiot tehdä ennen kuolemaa,
se kai täytyy tehdä nyt, kun elää saa.

San., säv. Phil Ochs, suom. Liisa Ryömä

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 01.07.2013 klo 12:52

Ahdistavaa on jatkuva puhe kuolemisesta. Elämä on lahja ja sitä pitäisi arvostaa eikä maalata kuolemankuvia seinille.

Käyttäjä kirjoittanut 01.07.2013 klo 17:51

Autiotalon Kuunvalo kirjoitti 1.7.2013 9:5

Miksi olettaisit, että tämä olisi sinun viimeinen kesä? Jos olet kuitenkin terve, eikä ole mitään sairauksia? Vai meinaatko poistua omasta tahdostasi? Minulla on terveysongelmia ja se saa minut ajattelemaan, että ehkä on viimeinen kesäni. Eihän tässä enää kauaa elettävää olekaan jos tämä on viimeinen kesä. Nyt on jo heinäkuu ja silleen.. Kiinnostaa vaan mikä saa sinut ajattelemaan, että olisi sinun viimeinen kesä?

Onhan minulla vaikka kuinka paljon sairauksia joihin voin noin vaan kuolla, jos en joka päivä muista syödä lääkkeitä tai jos ei huvita niitä syödä. Jos jätän lääkkeni ottamatta, elän korkeintaan viikon, että olen minä sen verran sairas kuitenki.
Mun kaikki läheiseni ovat kuollleet kesällä, miksen siis minäkin.
Etkö sinä itsekin ajattele että tämä on viiminen kesäsi?

Kiitos desper laulun sanoista, en ollut aiemmin kuullutkaan.
Jos minä laadin hautajaissuunnitelmani, niin mitä sitten noudattako niitä perikunta vai ei. En minä tule valittamaan asiasta.

Käyttäjä Autiotalon Kuunvalo kirjoittanut 01.07.2013 klo 19:39

Pyydän anteeksi. En tiennyt, että sinulla on terveysongelmia. Siksi ihan vilpittömästi kysyin, että miksi ajattelet kuolevasi. Tuli vähän paha mieli, kun en tosiaan tiennyt. Minulla on itselläkin terv.ongelmia ja ymmärrän kyllä. Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti tämä ei ole sentään meidän viimeinen kesä, mutta jos on niin silloin se on kohtalo ja sille ei mahda mitään. Ihmisiähän kuolee päivittäin. Ei se niin ihmeellistä ole. Itse uskon kuolemanjälkeiseen elämään. Me vain siirrymme toisenlaiseen maailmaan. Mutta se on vain minun ajatus, ei faktatietoa🙂

Käyttäjä kirjoittanut 01.07.2013 klo 21:01

Saat anteeksi AK, enhän minä viime aikoina ole täällä kirjoitellut sairauksistani. Palasinhan vasta pitkältä sairauslomalta töihinkin ja olen tavallaan terve vaikka on monta fyysisten sairauksien diagnoosia. Mutta juuri nyt ne ovat tasapainossa, kun vaan muistan syödä pillerini säännöllisesti jne.
Mutta niin on ollut usein mutta sitten makaakin kohta sairaalassa.