Huumeidenkäyttäjiin liittyvät pelkotilat

Huumeidenkäyttäjiin liittyvät pelkotilat

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 01.05.2017 klo 21:53 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 01.05.2017 klo 21:53

Etsin vertaistukea huumeidenkäyttäjiä pelkäävien ihmisten keskuudesta. Ongelma on minulle hyvin uusi. Olen aikuisopiskelija, joka on välillä hyvin voimakkaissa pelkotiloissa tämän ihmisryhmän vuoksi. Tarkoitukseni ei ole loukata tätä ihmisryhmää. Tarvitsen kuitenkin tällä hetkellä omasta mielestäni myös vertaistukea. Olen saanut pelkotiloihini jonkinlaista terapiaa, mutta en vieläkään ole mielestäni täysin toipunut. En ole tekemisissä huumeidenkäyttäjien kanssa.

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 03.05.2017 klo 01:25

Huumeidenkäyttäjät ovat pelottavia. Et suinkaan ole pelkosi kanssa yksin. Eikä siinä ole mitään hävettävää. Minä ainakin pelkään heitä. En kuitenkaan pode erityisiä pelkotiloja. Mitähän tarkoitat tällä? Joskus huumeidenkäyttäjät käyttäytyvät pelottavasti esim. kadulla kohdatessa. Silloin kierrän toista reittiä, tai kävelen kadun toiselle puolelle. Useasti kävelen ohi niin, että en kiinnitä heihin erityistä huomiota. Jotta myös vältyn heidän mahdollisesta huomiosta.

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 03.05.2017 klo 13:38

Hei Pompula!

Kiitos viestistäsi. En uskalla täällä turvallisuussyistä kertoa miten oireilen tämän ihmisryhmän takia. Puhun siitä vain erään spesialistin kanssa turvallisuussyistä. Minusta huumeidenkäyttäjiin liittyvä pelko on lähinnä normaalia. Ja kun he eivät huumehöyryssään muista edes mitä he puhuvat. Olen aina pelännyt heitä. Opiskelin muutamia vuosia sitten farmasiaa, ja tulin siihen tulokseen, että en olisi hyvä farmasetti, koska heitä en pystyisi palvelemaan. Lopetin opinnot, vaikka pidin niistä todella. Opiskelen nykyään aiemmin aloittamaani alaa.