Humaltuneen aikuisen seksuaalinen hyväksikäyttö..?

Humaltuneen aikuisen seksuaalinen hyväksikäyttö..?

Käyttäjä amhv aloittanut aikaan 13.07.2013 klo 15:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä amhv kirjoittanut 13.07.2013 klo 15:29

Olen 34-vuotias nainen. Minulla on lapsuudessa ja nuoruudessa kokemuksia seksuaalisesta ahdistelusta sukulaismiesten ja muiden miesten osalta. Käyn niistä (ja monista muista syistä) johtuvan masennuksen takia psykoterapiassa. Nyt haluan puhua äskettäin tapahtuneesta asiasta, josta en ole vielä terapeutilleni päässyt puhumaan. Tapahtuma painaa mun mieltäni valtavasti.

Olin illanvietossa ystäväni luona. Juotiin paljon, paikalle tuli ystäväni mies ja ystäväni isä, vanhempi mies. Oltiin ystäväni kanssa melkoisessa hutikassa jo kun siirryttiin baariin. Baarissa ystäväni isä alkoi lähennellä minua, tarjosi juomaa ja tupakkaa. Kielsin lähentelyt mutta otin juomat vastaan. Jossain vaiheessa katkesi filmi. Muistan kun ystäväni ohjasi minut sänkyyn, jonne jäin yksin ja sammuin.

Seuraava muistikuva on kun heräsin siihen että minua kosketellaan rinnoista, vatsasta ja jalkovälistä. En tajunnut kuka tekijä oli. (Jotenkin on jäänyt mielikuva että olisin kuvitellut sen olevan ex-mieheni…) Asia johti toiseen ja seksiin päädyttiin. Muistan suostuneeni. Olin todella humalassa enkä kyennyt kunnolla edes liikkumaan. Seksin aikana tajusin kuka mies oli ja halusin lopettaa sen mutten pystynyt. Touhu päättyi miehen laukeamiseen. Minulle jäi todella likainen ja hyväksikäytetty olo! Jos olisin ollut vähemmän humalassa ja olisin ymmärtänyt KUKA siinä on, en olisi suostunut.

Ennen tätä iltaa, joitakin päiviä aiemmin, oltiin ex-mieheni kanssa puhuttu mahdollisesta uudesta yrittämisestä. Nyt mua vaivaa tuo tapahtuma siksikin, en tiedä kertoako ex-tulevalle-miehelle vai en. Koen siis tulleeni hyväksikäytetyksi mutta koska muistan suostuneeni niin ei kai se hyväksikäyttöä silloin ole..? 🤔

Mitä sanotte? Oliko tuo hyväksikäyttöä? Kaipaan tukea ja terapeutille pääsen maanantaina mutta siihen tuntuu olevan ikuisuus…

Olen nuorenakin suostunut seksiin humalassa ”vastentahtoisesti” ja kokenut hirveää häpeää jälkeenpäin. 😟

Käyttäjä pala lasia kirjoittanut 14.07.2013 klo 01:24

Hei amhv!

Olen pahoillani puolestasi! Mielestäni tuo on lähes raiskaus. Mulle kävi kolme vuotta sitten samalla tavalla. Sinä olit jo makuulla nukkumassa humalaasi pois. Olet ollut puolustuskyvyttömässä tilassa. Toivottavasti saat asian pois sydämeltäsi. Luulit miehen olevan toinen kuin se oli. Olet syytön.

Jaksuja! 🙂👍

Käyttäjä amhv kirjoittanut 17.07.2013 klo 12:12

Sisäistä pohdiskelua ja terapeutin kanssa keskustelua käyneenä on pakko todeta oma vaikutukseni tapahtuneeseen. Tilannetta ei toki olisi päässyt tapahtumaan ellei tuo mies olisi kosketellut minua kun nukuin. Mutta se mitä heräämiseni jälkeen tapahtui, tapahtui omasta halustani vaikka jälkeenpäin sitä kaduin. Nyt kun tapahtuneesta on kulunut pari viikkoa niin tapahtuman kulku on selvennyt päässäni. Suostuessani minun on täytynyt tietää kuka tuo mies on, toisin kuin aluksi ajattelin itseäni puolustaakseni. Kun tällaista pitkästä aikaa pääsi tapahtumaan, koin niin hirveää syyllisyyttä ja vastenmielisyyttä siitä että piti etsiä syyllistä siitä toisesta. Täysin en itseäni voi tietenkään syyttää, sillä jos tuo mies ei olisi minua hiplaillut, olisin jatkanut untani ja herännyt vain krapulaisena. Mitä tästä opin, ei alkoholia minulle. Se altistaa minut hyväksikäytölle ja sellaisille asioille, mitä en elämääni enää halua.

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 16.08.2013 klo 09:07

Tiedoksi kaikille:

Ensi viikolla Tukinetissä voi keskustella sekusaalisesta väkivallasta ja hyväksikäytöstä myös liveryhmässä eli chatissä. Liveryhmä on tiistaina 20.8. klo 18-20 ja sen teemana on: Seksuaalinen väkivalta ja hyväksikäyttö -tukea uhrille.

Liveryhmään mahtuu mukaan 12 osallistujaa + ohjaajat. Ohjaajina toimivat Setlementti Naapuri ry:n Välitä! Sekusaaliväkivaltatyön verkostohankkeen asiantuntijat.

Tervetuloa keskustelemaan aiheesta sekä vertaisen että asiantuntijiden kanssa!