Humaltuneen aikuisen seksuaalinen hyväksikäyttö..?
Olen 34-vuotias nainen. Minulla on lapsuudessa ja nuoruudessa kokemuksia seksuaalisesta ahdistelusta sukulaismiesten ja muiden miesten osalta. Käyn niistä (ja monista muista syistä) johtuvan masennuksen takia psykoterapiassa. Nyt haluan puhua äskettäin tapahtuneesta asiasta, josta en ole vielä terapeutilleni päässyt puhumaan. Tapahtuma painaa mun mieltäni valtavasti.
Olin illanvietossa ystäväni luona. Juotiin paljon, paikalle tuli ystäväni mies ja ystäväni isä, vanhempi mies. Oltiin ystäväni kanssa melkoisessa hutikassa jo kun siirryttiin baariin. Baarissa ystäväni isä alkoi lähennellä minua, tarjosi juomaa ja tupakkaa. Kielsin lähentelyt mutta otin juomat vastaan. Jossain vaiheessa katkesi filmi. Muistan kun ystäväni ohjasi minut sänkyyn, jonne jäin yksin ja sammuin.
Seuraava muistikuva on kun heräsin siihen että minua kosketellaan rinnoista, vatsasta ja jalkovälistä. En tajunnut kuka tekijä oli. (Jotenkin on jäänyt mielikuva että olisin kuvitellut sen olevan ex-mieheni…) Asia johti toiseen ja seksiin päädyttiin. Muistan suostuneeni. Olin todella humalassa enkä kyennyt kunnolla edes liikkumaan. Seksin aikana tajusin kuka mies oli ja halusin lopettaa sen mutten pystynyt. Touhu päättyi miehen laukeamiseen. Minulle jäi todella likainen ja hyväksikäytetty olo! Jos olisin ollut vähemmän humalassa ja olisin ymmärtänyt KUKA siinä on, en olisi suostunut.
Ennen tätä iltaa, joitakin päiviä aiemmin, oltiin ex-mieheni kanssa puhuttu mahdollisesta uudesta yrittämisestä. Nyt mua vaivaa tuo tapahtuma siksikin, en tiedä kertoako ex-tulevalle-miehelle vai en. Koen siis tulleeni hyväksikäytetyksi mutta koska muistan suostuneeni niin ei kai se hyväksikäyttöä silloin ole..? 🤔
Mitä sanotte? Oliko tuo hyväksikäyttöä? Kaipaan tukea ja terapeutille pääsen maanantaina mutta siihen tuntuu olevan ikuisuus…
Olen nuorenakin suostunut seksiin humalassa ”vastentahtoisesti” ja kokenut hirveää häpeää jälkeenpäin. 😟