Mitä ihmettä minä nyt teen? Minut irtisanottiin työpaikasta, jossa en ole pariin vuoteen oikein jaksanut käydäkään. Sain siis juuri sen mitä olen pitkään toivonut. Nyt en vain tiedä, miten tästä eteenpäin… Tulevaisuus pelottaa suunnattomasti. Joudun ansiosidonnaiselle, enkä uskalla hakea uutta työpaikkaa, koska olen masentunut enkä herää aamuisin ajoissa. Nyt en saa edes iltaisin unta. Suurikorkoiset luottokorttivelat taitaa jäädä maksamatta, kun raha ei vaan tule riittämään. Yhteiskunta ahdistaa enkä edes halua uutta työpaikkaa omalta alalta enkä uskalla kokeilla mitään muutakaan.
Päivittäinen elämä on pakollista suorittamista. Vien koiria ulos liian vähän, en jaksa pitää kotia kunnossa, syöminen on todella vaikeaa, kaupassa ja töissä käyn kun on pakko. En saa työpaikalla mitään tehtyä, mutta tuntuisi tyhmältä hakea pariksi viikoksi sairaslomaa lopulle irtisanomisajalle. Ulkona käyminen on kaiken kaikkiaan hankalaa, koska minulla ei ole energiaa tehdä asioita kun en halua syödä ja sitten minulla on tämä mystinen oksentaminen: kaulahuivit ja kireät vaatteet kuristaa tosi paljon ja muutenkin oksennus on tulossa koko ajan, paitsi kotona sisällä. En tiedä, johtuuko se ruokavaliosta, vanhoista traumoista (minua on kuristettu kerran pahasti) vai jostain muusta. Viimeksi kun putosin kunnolla (avioeron jälkeen), oksentelin myös, mutta en pitkin päivää, vaan vain kerran aamulla.
Pääsin 2009 alkutalvesta lähetteellä psykiatriselle akuuttiklinikalle, jossa piti tehdä selvitystä jatkohoidosta. Kävin siellä alussa useammin, lopussa harvemmin. Ensin en päässyt terapiaan, koska myöhästelin ja unohdin aikoja, lopulta päätettiin, että en tarvitse terapiaa. 2010 syyskuussa lopetin mielialalääkityksen itse ja lokakuussa kerroin tästä hoitajalle. Sovittiin että käyn edelleen siellä akuutilla puhumassa sen takia. Marraskuun ajan jouduin perumaan, enkä ole saanut uutta aikaa, vaikka soitin joulukuussa sinne uudestaan. Meni luottamus kyseiseen laitokseen. Ystäviä ei ole enää muita kuin rakkaani. Ihmiset katoavat ympäriltäni, koska en ole tarpeeksi normaali ja minulla on väärät mielipiteet jne. En luota ihmisiin. Näen harhoja, mutta mukavia sellaisia.
Minulla on selviytymiskeino itselläni: itseni vahingoittaminen, mutta olen luvannut rakkaalleni, etten enää ikinä tee sitä. Itselleni vannoin, että en tee niin kauan kuin saan olla hänen kanssaan. En siis voi hakea apua veitselläkään nyt.
Tunnen olevani umpikujassa. En tiedä haluanko edes voida enää hyvin, kun sellaisesta seuraa aina uusia pettymyksiä.
😯🗯️