Laitan nyt nopeasti tällaisen oman aiheen tulille. Törmäsin tukinettiin sattumalta googletellessa muita juttuja ja aattelin josko täällä olisi sellaista anonyymiä verkostoa liittyen mielenterveysjuttuihin, mutten nyt ole ihan varma mitä täällä on. En kokenut ihan osaavani etsiä näitä keskusteluja ja jäin kaipaamaan sellaista yleistä mielenterveysaluetta, ehkä tämä aikuisen elämä olisi lähinnä hakemaani? Vinkatkaa joku jos on ihan väärä osoite ja jos olisi jossain sopivampi suunta.
Mielenterveysasiat on sellainen kalvo mun koko arjessa, olen sairastanut jo vuosia diagnosoimattomana ja nyt kutakuinkin puolitoistavuotta terveydenhuollon piirissä asioinut siihen liittyen. Avopuolisolla masennus ja hänkin aikamoisessa myllytyksessä ollut vuodenpäivät. Itseäni vaivannut ahdistus ja nyt olen vasta herännyt siihen että itselläkin tuo masennus siellä taustalla on. Myös perheeni ja ystäväni ovat laajalti mielenterveysongelmaisia, mikä on tehnyt avoimen tunteiden/ajatustenilmaisun ongelmalliseksi. Olen 27 vuotias, tulevaisuus on ruma lurkki jota ei millään tohtisi kohdata. Konkreettisimpana tuskanlähteenä ovat työt ja raha, nykyinen työpaikka syö kuin sairaus mutten osaa/uskalla tavoitella uusia tuulia. Olin ns. nuoruusvuoteni koulun jälkeen työtön työnhakija ja sinne jäi kaikki rohkeus ja toivo unelma-ammatista tai työstä jota on kiva tehdä.
Siinä tuollainen ruma esittely siitä mitä mieleen nyt tulee, kanssaeläjiä olisi kiva löytää samojen aiheiden piiristä ja tosiaan vinkkiä saa antaa jos on jotain muuta paikkaa jossa mielenterveystouhuista voisi keskustella 🙂