HOX! Teille unettomille!
Joo… Nyt päätin kirjoittaa omasta ongelmastani, jonka yritän selvittää tähän mahdollisimman selvällä suomen kielellä, kun ajatukset juoksee kovaa vauhtia.
Eli siis olen huomannut olevani aivan liian energinen. Kavereiden kanssa ollessa sanon asioita ennen kuin ajattelen, saatan alkaa puhumaan yhtäkkiä aivan eri aiheesta, nauran tyhmille jutuille, töissä unohtelen asioita ja pomo kyselee onko minulla jotain sellaista, mistä haluaisin puhua.
Joka toinen yö menee hereillä ollessa, väsymystä en tunne juuri lainkaan noina unettomina öinä. Yleensä aika menee netissä olemalla ja katsomalla televisiosta maikkarin seuranhakuohjelmaa, joskus yö menee kutoessakin… Olen muutaman kerran päättänyt yöllä tehdä jotain mahdollisimman tylsää, jos alkaisi väsyttämään. Tuloksena on tullut tylsistyminen, mutta ei väsymistä.
Olen yrittänyt mennä sänkyyn makaamaan ja odottaa unta, mutta tunnin sisällä turhaudun ja nousen ylös sängystä.
Unilääkitys minulla on, mutta en halua joka yö sitä ottaa, kun pelkään jääväni koukkuun. Joskus otan kolmekin Tenoxia, että saan nukuttua sen ”normaalit” 9 tuntia yössä.
Päivisin en nuku, en ota edes torkkujakaan. (jos joku luulee että nukun päivällä).
Mielialaa tasaava lääkitys on. Muitakin psyykenlääkkeitä syön, niiden pitäisi väsyttää mutta ei mitään vaikutusta.
Olen lukenut kroonisesta unettomuudesta, mutta kriteerit siihen sairauteen ei täyty.
Onko olemassa vahvempaa unilääkettä kuin Melatoniini, Tenox tai Imovane? Tai onko jollain kokemusta niistä magneeteista, jotka laitetaan korviin?
Minulla on todettu maanis-depressiivisyys, siihen on lääkitys ja deprakine on aikaisemmin pitänyt maaniset oireet poissa. Jos tämä on nyt sitten sitä maniaa, niin miksi se on ilmaantunut juuri nyt elämääni? Mielestäni elämäni ei ole ollut niin stressaavaa tms. että se olisi voinut tulla takaisin ns.aktiiviseksi.
Mikä auttaa teitä saamaan unenpäästä kiinni? Onko markkinoille tullut uudenkaltaisia uni- tai nukahtamislääkkeitä? Onko kenelläkään muulla ollut samankaltaista unettomuutta. Haluaisin erityisen paljon tietää noista korviin laitettavista magneeteista, joten kirjoittakaa kokemuksia!
Terapeutti on osittain tietoinen ongelmastani. En ole nyt häntä vähään aikaan tavannut, mutta loppuviikolle on aika. Silloin pääsee keskustelemaan ammattilaisenkin kanssa tämänhetkisestä tilanteesta. Mutta nyt kaipaisin teidän ajatuksia ja mielipiteitä!
😯🗯️