Hoitohenkilöstön kaltoinkohtelu
Olisi jo aika puuttua hoitohenkilöstön kaltoinkohteluun mielenterveyspotilaita kohtaan. Olen kokenut eriasteista huonoa kohtelua. Kahdesta selvästä tapauksesta olen tehnyt kantelun. Kantelin yhdestä asiasta eduskunnan oikeusasiamiehelle ja toisesta aluehallintovirastoon. Molemmista tuli vesiperä.
Ensimmäisestä kantelusta päätöksen teki apulaisoikeusasiamiehen kesälomasijainen. Vastauksesta kuulsi, että asiaan ei perehdytty. Aluehallintovirasto teki tarkempaa työtä. Siinä kuitenkin lääkäri valehtelee vastauksessaan minulle yli puoli sivua. Tämä kaikki on sallittua, koska on sana sanaa vastaan ja avi ei tutki asiaa tarkemmin. Päättelen valitusteni perusteella, että lääkäreille ja hoitajille on sallittua kaikki muu paitsi fyysinen rajoittaminen ilman perusteita. Monenlainen henkinen kaltoinkohtelu on sallittua. Avin edustaja sanoi minulle puhelimessa, että on toimittava lain mukaan. Ymmärrän sen, mutta kukaan ei ole kuuntelemasa kohteleeko hoitohenkilöstö aina lain mukaan kahdenkeskisissä kohtaamisissa.
- Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Tiivistin tekstiä
- Muokattu kirjoittajan toimesta 4 vuotta, 9 kuukautta sitten. Syy: Tiivistin tekstiä ja lisäsin asian