Hiv -virusfobiaako?

Hiv -virusfobiaako?

Käyttäjä White princess2 aloittanut aikaan 08.07.2017 klo 18:22 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 08.07.2017 klo 18:22

Olen aiemminkin kirjoittanut tälle palstalle aihetta sivuavasta aiheesta. Tarvitsisin neuvoja siitä, että mitä teen kun Hiv -virusfobiani menee niin pitkälle, että joudun nappaamaan jo 1-2 rauhottavaa, että pystyn nukkumaan. Tässä vähän siitä, miten oireilen: Googlailen hädissäni Hiv- viruksen tietoja netistä, kuvia Kaposin Sarkoomasta yms. Olen näkevinäni ihossani, suussani yms. Hiv -viruksen oireita. Nämä ajatukset eivät tietenkään välttämättä ole totta, mutta minua ei tämän kohtauksen aikana saa oikein uskomaan etten sairastaisi Hiviä. En ole 5 vuoteen harrastanut seksiä, koska pelkään sukupuolitauteja niin paljon. Tämä siis rajoittaa elämääni, koska en halua osittain tämän vuoksi seksiä. Olen nyt saanut jonkinlaista kognitiivista terapiaa ja tehtäviä siihen, mutta se ei aina auta. Onko muita, jotka ovat saman kokeneita? Seksiin en vieläkään suostu, vaan elän osittain tämän vuoksi sinkkuna. En liiku huumepiireissä, mutta pelkään huumeidenkäyttäjiä. Tällä hetkellä en onneksi usko, että minulla voisi olla Hiv- virus. En ole saanut koskaan myötätuntoa esim. parisuhteessa tämän vuoksi.

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 13.07.2017 klo 13:50

Ajattelin kirjoittaa tälle palstalle vieläkin siinä toivossa, että olen vain Hiv -virusfoobikko. Saan kyllä jo apua pelkotiloihini, mutta kun vieläkin tuntuu siltä, että haluaisin mennä Hiv -virustestiin ja poissulkea mm. sen, että en ole rikoksen uhri. Tilastollisestihan virus on harvinainen, mutta pelkään virusta silti. Olen aina pelännyt sitä. Mielessäni mietin, että onkohan kotiini murtautunut joku. Esim. jos vesikannussa on jotain epäilyttävän näköistä veden seassa alan pelkäämään virusta. Pesukoneen alta löysin kerran verta, joka ei mielestäni ollut pesukoneesta eikä esim. omaa kuukautisvertani. Näistä kaikista tapahtumista aloin oireilemaan. Kerran kimppuuni meinasi hyökätä todennäköisesti psykoosissa oleva huumeidenkäyttäjä. Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa? En saa mielenrauhaa rikollisilta ja huumeidenkäyttäjiltä.

Käyttäjä soroppi kirjoittanut 16.07.2017 klo 15:26

Hei whiteprincess2,
Kuulostat siltä että et todella usko olevasi HIV-positiivinen, mutta että olet silti huolissasi siitä. Musta kuulostaisi tosi hyvältä idealta käydä testissä - sittenhän asia selviäisi, eikä sun tartteisi miettiä.

White princess2 kirjoitti 13.7.2017 13:50
Kerran kimppuuni meinasi hyökätä todennäköisesti psykoosissa oleva huumeidenkäyttäjä. Mitä tehdä tällaisessa tilanteessa? En saa mielenrauhaa rikollisilta ja huumeidenkäyttäjiltä.

Toi aikaisempi päällekarkausuhka kuulostaa sellaiselta, että mulle olisi hyvinkin voinut jäädä siitä traumoja. Ajatteletko, että joku haluaisi vahingoittaa sinua tartuttamalla sinulle HIV:n, vai pelkäätkö enemmän sitä että se on tarttunut vahingossa?

Käyttäjä White princess2 kirjoittanut 18.07.2017 klo 17:28

Hei!

Kiitos viestistäsi. Totta, varmaan kannattaisi käydä testissä. Pelkään, että se olisi tarttunut vahingossa. Olen kyllä aina pelännyt virusta. Yritän tällä hetkellä rauhoitella itseäni sillä, että mietin, että todennäköisyys viruksen tarttumiselle on aika pieni. Nykyään seksin laatu näyttää olevan tärkeämpää kuin sukupuolitautivastuuntunto. En harrasta yhdenillanjuttuja. Mitään myötätuntoa ihmisiltä en ole saanut tämän fobiani vuoksi.