Hirveät pakkoajatukset

Hirveät pakkoajatukset

Käyttäjä Pakkoajatustar aloittanut aikaan 04.07.2022 klo 18:07 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pakkoajatustar kirjoittanut 04.07.2022 klo 18:07

Onko täällä muita, jotka kärsivät pakkoajatuksista. Minulla on ollut niitä koko ikäni. Ensimmäinen minkä muistan oli pelko suomutaudista, kun näin lapsena ohjelman telkkarista, olen pelännyt HIV tartuntaa, nyt kiusakseni olen saanut seksuaaliset pakkoajatukset. Vatvon menneitä ja nykyisiä. Olin joskus lastenhoitajana noin 10 vuotta sitten vatvon, että olenko tehnyt jotain vaikka tiedän, että en ikinä tekisi mutta mieli ei anna rauhaa, vatvon joka kerta, kun käyn jossain, että olenko tehnyt jotain sopimatonta. Vatvon vatvon niin, että pää on kohta sekaisin. Lisäksi autolla ajaessa saatan miettiä, että enhän varmasti ole ajanut kenenkään päältä. Saatan jopa kääntyä katsomaan, että ei varmasti ole sattunut vahinkoa. Tämä oikeasti vie voimat.

Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 06.07.2022 klo 17:33

Moi, täällä on toinenkin pakkoajatusketju. 🙂 Etsin itseasiassa sitä, mutta löysinkin tän!

Mä olen pakkoajatuksista kärsinyt noin kuuden vuoden ajan. Ja ahdistuksesta. Tai siitä asti kun otin suloisen mutta temperamenttisen tyttökoiranpennun. En tiedä liittyykö koira mitenkään asiaan. Joo, mut kuitenki kaikki helvetinmoiset ajatukset rupes piinaa minuu.

Koska tyttökoira kysees niin olen (ja olen toiseen ketjuun kirjottanutkin) pelännyt/luullut että sillä on/tulee kohtutulehdus. Se ois kamalaa.

Mut nyt olen alkanut ajattelemaan että entä jos mulla on joku kohtujuttu/syöpä. Mulla kipeetä tekee sillä alueella toisinaan. Tai sit vaan menkat.

Noi on semmosia mitä ei oikein voi ajaa tarkistamaan minnekään, ne on vaan pään sisällä.

Mulla on ollut myös seksuaalisia pakkoajatuksia kiusana mutta nyt ne on itteasias hälventyny melkein pois kokonaan. Mut saa nähä tuleeko takas. Vähän töis viel tulee välil muistutuksii et seksipakkoajatuksia pitäisi pyöriä/pyörii päässä. Joskus ei voinut puhua ollenkaan ettei itse tai toinen käsitä sitä kaksmielisesti! Toiset sanoo niitä sitten avoimesti ääneen. Ni mä mietin et onks nää seksipakkoajatukset mun päässä vai muiden. Mut siis on ne munkin päässä. "Mennään makaamaan säkkien päälle." Tarkoittaa 25kg säkkejä joissa on raaka-aineita, ei muuta. Mut se vääntyy. Huh, tekipä hyvää kirjoittaa tuo.

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 9 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 9 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
Käyttäjä Hantzki kirjoittanut 06.07.2022 klo 18:05

Vaikka eipä sitä "mennään säkkien päälle makaa" minulle sanottu, vaan työkaverille. Sitten mietin että tykkäsiköhän työkaveri kun sille sanottii kaksmielisesti. Et pitäiskö vähän niiku ahdistua työkaverin puolesta? Vai ei? Kun niitä kaksmielisiä juttuja, vitsejä kuitenki lentää ja tulee lisää, ei ne lopu.

Yhden kerran käsittelimme taas raaka-aineita ja minulle sanottiin jotain, että "laitetaan siemenet sisään". Olin hiljaa. Sitten toistin sen mitä se oli sanonut, kuin kuulostellakseni miltä se kuullostaa. Ja sitten se toinen vähän hörähti että no joo, vähän levotonta ym. Ja sitten sanoin että ei kuulu pellavansiemenet tähän juttuun mitä nyt ollaan tekemässä. 😆 Milloinkohan minä alan viljellä kans noita kaksmielisiä juttuja? Kun niitä oli nuorempana kaverin kesken, mutta ne meni niin mauttomiksi sekä levottomiksi että pyrin siitä eroon. Nyt pitäisi oppia uudestaan uusien ihmisten kanssa "laukomaan" niitä tai edes nauramaan joskus?

No tuo on eriasia kuin että olisi pakkoajatuksia siitä että ei vaan oo lähennellyt lasta tai eläintä sillälailla. Vaikka tietää että ei ole tehnyt niin.

 

  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 9 kuukautta sitten. Syy: Lisäys
  • Muokattu kirjoittajan toimesta 1 vuosi, 9 kuukautta sitten. Syy: -
Käyttäjä ennikaisa kirjoittanut 25.08.2022 klo 12:15

Koen, että nyt on pakko vastata tähän ketjuun. Mulla on todettu viime vuonna ahdistuneisuushäiriö ja oon syönyt siitä lähtien Escitalopramia, ensin 10mg ja nyt puolikasta annosta, kun toiveena oli vähentää ja lopettaa lääkitys kesän aikana. Se ei nyt kuitenkaan tunnu enää mahdolliselta, koska ahdistusoireet ja pelkotilat on pahentuneet jälleen tässä kesän loppupäässä. Kirsikkana kakun päällä on tällä viikolla tapahtunut välikohtaus, joka laukaisi uudestaan vahvat ahdistuskohtaukset ja jatkuvan murehtimisen, eli nyt olen mennyt taas vähän huonompaan suuntaan 🙁

Tähän ketjuun tulin kuitenkin vastaamaan lähinnä siksi, että en ole edes tajunnutkaan tuota 'pakkoajatus' termiä ennen, koska mulle ei lääkäri eikä hoitaja koskaan puhunut tuosta nimenomaisesta asiasta. Lähinnä mulle on puhuttu ahdistushäiriöstä ja murehtimisesta, mutta nyt Googletin tuon pakkoajatus-termin ja tajusin, että noitahan mulla on siis melkein jatkuvasti! Oli helpottavaa tajuta, että kyse ei ole vaan jostain epämääräisestä murehtimisesta vaan ne on noita pakkoajatuksia, jotka tunkeutuu mun mieleen. Mulla on erityisen vahvana sairauden pelko, joka aiheuttaa n. 90% mun ahdistuksesta, ja Googlen perusteella toi taitaa olla aika tyypillistä pakkoajatuksille.

Oon tähän mennessä ajatellut vaan että olen hypokondrikko eli luulotautinen ja sattumoisin myös ahdistunut ihminen, mutta nyt tajusin, että nää pakkoajatukset on ns. 'oma juttunsa', vaikka ne kyllä liittyy noihin muihin. En ole ennen tullut myöskään ajatelleeksi, että ehkä mulla liittyy pakkoajatuksiin myös pakkotoimintoja, koska en ole mieltänyt mun pakonomaista tarvetta kysellä asioista ja saada rauhoittavia vakuutteluja pakkotoiminnoiksi.

Käyttäjä Whom kirjoittanut 26.08.2022 klo 17:23

Joo täällä kans pakkoajattelija. Tuun "hulluksi" naapureiden kulkiessa ovista, kun pakko-oireilen ja dissaan , myös ohikulkevat moottoriajoneuvot laukaisee ne. Eli meinaan toistaa väkisin sanan jota ei saa sanoa kun ovi aukeaa. Olen nyt väkisin vaihtanut sanaa toiseksi. Aina en muista mitä piti ajatella (oikea sana), kun olen vähän ajatuksissani ja hätäännyn , kun en muista ja saatan ajatella muuta, kuin piti.

Pelkään, että ihmiset tippuvat parvekkeelta jne. Seksuaalisia ja väkivaltaisia pakko-ajatuksia kans. Sitten lasken ja hoen aakkosia mm. En edes tiedä kaikkea mitä oireilen, kun dissaan samalla. Mukava menee monet oireilut yhtäaikaa. Pelkään, että ovesta tullaan sisälle väkisin (naapurit) lapsena on tultu kotiini ilman lupaa naapurit jne.

Lisäksi minulla on vielä skitsofrenia ja kuvittelen kaikenlaista.