ElämänValo kirjoitti 30.5.2012 0:5
Törmäsin netissä erääseen sivustoon, jossa pohdittiin eräässä kirjoituksessa, että ovatko jotkut herkempiä ja yleisesti kyllästyneitä nyky-yhteiskunnan elämään? Koetaanko asioita toisin kuin itse haluttaisiin oikeasti elää? Eikö aitoa rauhaa löydy? Ristiriidatko saavat meidän mielenterveyden järkkymään.
Viime aikoina olen tullut siihen tulokseen, että ihminen (aikuinen) on kuitenkin omaa etua tavoitteleva ja sitä kautta tulee paljon ongelmia. Mahdotonta saada nykyisellä "sisäisellä ohjelmoinnilla" asioita aidosti onnelliseen suuntaan kun itse me jotenkin sen murskaamme olemalla tavalla tai toisella tyytymättömiä elämäämme tehden pitkällä aikavälillä huonoja valintoja... ja sen takia täällä palstalla olemme lopulta onnettomina...
Hei ElämänValo 🙂
Olen itse tunnistellut ja tunnistanut itsessäni herkkyyden. Mielestäni se on hyvä voimavara, kun sitä käyttää 'oikein'. Pystyy olemaan vahva siinä herkkydessä, jotta toiset ei käytä sitä omaksi hyväksi. Ne jotka haluaa jostain syystä saavuttaa itselleen jotain. 'Puhumalla' omaksi hyväksi sellaista jota 'herkkä' ihminen on sanonut. Täytyy osata tunnistaa ne rajat ja kenelle voi/ pystyy olemaan avoin siinä omassa herkkyydessä. Tämä herkkyys on myös matka omaan sisimpään ja löytää uusia lokeroita, johtimia tai sellaisen uuden alueen itsessä, joka on ollut 'uinumassa'😉.
Tuo aitous on rehellisyyttä itseensä. Kun on itselle rehellinen, niin pystyy sitä olemaan myös muille. Tämän päivän yhteiskunta on vaan mennyt siihen egon tavotteluun ja finassipolitiikkasta on tehty se status.
Valinnoista:Onko niitä oikeita tai vääriä valintoja? Mitä tarkoitit yleensä valinnoilla? Tämä valinta on vähän niinkuin porraspuut ylöspäin ja joskus on niitä tasanteita joilla levätään ja katsotaan maisemia. Ja se mitä sinä ajattelet vedät puoleesi. Se ajatuksenvoima on suuri. Miksi näin kirjoitan: On käynty ilmi omassa elämässä. Kun pyysin hyvää sain sen. Kun ajatukset olivat taloudellisita syistä negan puolella, niin sain negaa osakseni. Se kiertokulku 😍 on oleellista. Tietysti meillä...minulla, sinulla on niitä päiviä, jolloin on tyytymätön....vaan toinen päivä tuo tullessaan sen kauneuden mitä on pyytänyt.
Luulen, että pelkkä herkkyys ei ole se mielen järkyttäjä. Siihen järkkymiseen on monenmonta tekijää. Onko ne kaikki itsessä..siis yksinäisyys (löytänyt itsestä mielen järkyttäjän) ,perhe,ystävät, läheiset tai työ ja talous. Kun käy kaukana, niin pääsee lähelle.
Lähimmäisyys on vähän kadoksissa ja sen löytäminen ja tuominen esiin sillä että välittää toisesta. Vaikka vain olemalla ja kuuntelemalla tuo sitä aitoutta. Erilaisuus on myös seikka joka tuo avarakatseisuutta lähimmäisyyteen. Ja miten sen kukakin hyväksyy, kun toinen on erilainen. Tuoko se vivahteen siihen ystävyyteen ja miten sen kokee. Samanlaisuus vetää puoleensa.😉