Hei, Vielä_täällä, kiitos, että jaksoit vastata. Se on ystävällistä.
Olen kaikki terapiat ja vastaavat jo kokeillut. Ei se auta pidemmän päälle, että juttelee jonkun kanssa, joka ei oikeasti välitä. Tuntuu ettei kukaan kunnolla tajua, vaikka kuinka puhuisi ja selittäisi. Lopulta siitä kaikesta ei jää mitään käteen. Jos joku ihminen ei ole itse kokenut masennusta ja yksinäisyyttä, niin siihen suhtaudutaan helposti vähättelevästi jopa terapeutin toimesta. Yksinäisyyteen varsinkin. Se on loukkaavaa ja turhauttavaa.
Tätä samaa on jatkunut jo koko elämäni ajan ja olen nyt jo keski-ikäinen. Aina lopulta taivun ja yritän jälleen kerran hakea jostain apua, kun "sitä on niin kattavasti tarjolla ja ei pidä jäädä yksin", mutta lopputulos on aina sama eli että se oli täysin turhaa.
Minulla on terveelliset elämäntavat ja pärjään ulkoisesti, mutta henkisesti tämä on jatkuvaa pinnistelyä. Vaikka hetkellisesti saisin hyvää oloa vaikka käynnistä jossain konsertissa, niin sen jälkeen iskee aina valtava tyhjyys ja tunne siitä miten turhaa kaikki on. Kuin kulkisi aina jossain omassa kuplassa, jota kukaan muu ei näe ja ketään ei kiinnosta.