Haluan että minulle vastataan edes jotain.

Haluan että minulle vastataan edes jotain.

Käyttäjä Pirskatti aloittanut aikaan 08.09.2009 klo 11:45 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Pirskatti kirjoittanut 08.09.2009 klo 11:45

Hei kaikille!

Olen aika uusi täällä,muttei viimeiksikään kun kirjoitin kukaan ei vastannut kirjoitukseeni.Olin vuodeosastolla töissä 3 viikkoa ja olin sairaslomalla ja eilen kävin työterveyslääkärillä ja se sanoi etten voi enää jatkaa tuota työtä,oikea käsi ei kestä ollenkaan rasitusta.Lääkäri kirjoitti lapun etten voi myös jatkossakaan tehdä sellaista työtä missä käsi rasittuu.Sain 2 viikkoa vielä sairaslomaa ja vaan lepoa.Leikattu kättä kerran ja siitä ei ole ollut mitään apua.Nyt sitten pitää etsiä uusi työpaikka ja työ jota voin tehdä.Myyjän hommiakaan voinko tehdä.Moni ajattelee kun ei sitä kipua näe,niin et sillä on varmaan päässä vikaa kun aina vaan valittaa.Ihmiset jotka ei tiedä tai eivät halua ymmärtää miten voi olla koko ajan joku paikka kipeä,niin ne sit ajattelee että se vaan valittaa ja sillä on päässä vikaa.Kyllä ärsyttää.Sukukin on pahin,ollaan muka niin kaveria ja puhutaan selän takana kuitenkin pahaa.

On niin paha olla että,sitä miettii et miksi mun pitää olla näin kipeä,mitä olen tehnyt et mua rangaistaan näin? En jaksa kotona oikein mitään,tyttö suuttuu välillä ja huutaa mulle ja mulla ei ole välillä voimia mihinkään.Pitäisi jaksaa tehdä kotitöitä ja aina vaan ajattelen että pitäisi tehdä sitä ja tätä,mut en tiiä mistä saisin voimia.

Runoni!

Kipuja,kipuja kipuja vaan

on elämässäni mulla.

Kun koittaa aamunkoi,

minulla taas kipuja on,

voi voi voi.

Olenko tehnyt väärää,

elämässäni tässä.

Miksen voi terve olla,

muuten sekoo kohta polla.

Vastatkaa ja kommentoikaa runoani!😉

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 08.09.2009 klo 13:52

Hei,

Ymmärrän hyvin kuinka turhauttavaa voi olla, kun tuntuu ettei ketään oma tuska kiinnosta. Toisaalta näitä kirjoituksia kyllä luetaan, vaikka niihin ei vastata.Lukijalla ei vain välttämättä ole kirjoittajalle sillä hetkellä annettavaa, kirjoittajan viesti voi myös olla hämmentävä. Myöskään kovin vaativa esiintyminen ei innosta vastaamaan viestiin.

Minua esimerksi hieman häiritsi viestisi MINÄ HALUAN, VASTATKAA! - lähestymistapa. Lukijat vastaavat, jos itse haluavat - ei auta vaikka kuinka vaatii - sillä vain karkottaa lukijat.

Itse olen usein täysin sanaton lukiessani toisten ahdistavasta elämästä ja tuntuu, ettei pysty mitään vastaamaan mitään, jolla voisi toista auttaa - vaikka kuinka haluaisi.

Toivon sinulle parempia hetkiä ja jaksamista!🙂🌻

Käyttäjä taikku79 kirjoittanut 08.09.2009 klo 18:02

Hei!
Olen samaa mieltä, että jos ei ole annettavaa niin miksi väkisellä kirjoittaa. Ex- miehelläni on myös selittämättömiä kipuja vähän joka paikassa, ja moni leimasi hänet luulosairaaksi. Tiedän miten turhauttavaa se voi olla kun ei tiedä kipuun syytä ja toiset eivät usko että olet kipeä. No, joihinkin asioihin on vain tyydyttävä ja niiden kanssa elettävä vaikka vaikeaa olisi. Luulenpa että sinullakin on näin tilanne. Mieti mikä olisi sinua kiinnostava ja sinulle sopiva työ. Tarvittaessa vaikka kouluttaudu siihen. Monesti jos elämä on mielekästä niin kivutkin jäävät taka-alalle. Itsekseen miettiessä mahdollisesti masentuneena kipu tuntuu paljon sietämättömämmältä.
Tsemppiä sulle, kyllä sua kuunnellaan ja sun kirjeitä luetaan. Ole kärsivällinen...🙂👍

Käyttäjä Piipai kirjoittanut 08.09.2009 klo 22:07

Hei Pirskatti.

Kukaan ei voi antaa sinulle vastauksia sinua askarruttaviin kysymyksiin. Kukaan ei voi
täysin sanoa ymmärtävänsä tuskaasi, tai edes tietävänsä mitä sanoa tai kuinka
lohduttaa kun ei yksinkertaisesti enää sanat riitä. Ethän toki halua typeriä sanoja
säälistä ja siitä kuinka ymmärretään miltä sinusta tuntuu, kun se ei kuitenkaan ole
totta..

Me täällä tukinetissä painimme itsekukin omien ongelmiemme kanssa, silti jokaisen
kokemukset ovat niin erilaiset ettemme voi silti sanoa täysin ymmärtävämme. Jos
sanoo olevansa masentunut, ei voi tietää onko tunne syvempää kuin muilla vai
vähempää kuin muilla.

Jokainen on ainutlaatuinen ihminen. Jokainen kokee samankaltaisia tilanteita ja tyystin
erilaista elämää, ongelmineen ja iloineen kuin muut. Elämä on ainutlaatuinen. Kun yksi
ovi sulkeutuu jossain aukeaa uusi ovi tai ikkuna tai kattoluukku toiseen
mahdollisuuteen. Et vielä tiedä mikä on sinun paikkasi työelämässä, mutta ei elämä
suinkaan lopu tähän.

Anna itsellesi aikaa, sinulla menee aikaa sopeutua elämänmuutokseen. Myös
sukulaisille asia voi olla sopeutumisen paikka... käsittää että et todellakaan ole
fyysisesti niin pystyvä kuin ennen.. eikä sen asian käsittely ole sinulle helppoa. Älä
kaveraa nii vaikeiden ihmisten kanssa, keskity niihin asioihin jotka ovat sinulle
voimavaroja elämässä. Ei se ole helppoa, mutta kuka niin on väittänyt... että elämä on
helppoa. En ole tavannut ketään joka olisi sanonut elämän olevan pelkkää iloa vain.

Olet kokenut valtavan menetyksen, myös henkisen menetyksen.. koska olet
huomannut ettet kykene tekemään työtä sellaisena kuin haluaisit, se varmasti
nakertaa itsetuntoa ja satuttaa sielua. Enkä edes yritä väittää tietäväni tai
ymmärtäväni mitä tunnet. Voin vain kuvitella, pahan olosi olevan valtava ja olen siitä
surullinen vuoksesi.

On vain typerää puhua kun tiedän että se tuntuu sanahelinältä vain. Toivon vain että
sanomastani oli sinulle edes jotain miettimisen aihetta. Ihmiset välittävät, mutta eivät
aina tiedä miten näyttää sitä. Runo ilmentää sinun tunteitasi varmasti hyvin... mutta
tosiaan sanat eivät riitä kuvaamaan sitä myötätuntoa mitä tunnen sinua kohtaan.
Tarvitsisit lämpimän halauksen ja kuulevat korvat surujasi kuuntelemaan ja olkapään
itkuja varten. 🙂🌻

Tsemppiä kyllä se aurinko vielä risukasaankin paistaa ja asiat pakkaa järjestyä, tavalla
tai toisella.. 🙂👍

Käyttäjä Jatuli kirjoittanut 09.09.2009 klo 09:00

Itse olen joutunut kokemaan suvun ja läheisten ymmärtämättömyyden omien "tuskieni" ymmärtämisessä. Sain osakseni vain arvostelua, "inhoa" ja jotain pelon sekaista vihaa.
Yhä edelleen he ovat samanlaisia. Jotkut heistä ovat hivenen pehmenneet, mutta vain hekin omien vakavien vastoinkäymisten myötä.
Empatiaa ei saa jos valittaa ja itkee, vaikeroi, silloin vain yritetään "lyömällä lyötyä" saada hänet nousemaan ylös. Koska heitä pelottaa, että se jolla on huonosti menee vielä huonommin jos häntä aletaan "ymmärtämään". Tavallaan ymmärrän sen että se on oikeinkin.
Välttelen nykyään puhumasta mistään kovin vaikeasta asiasta suvun kesken, puhun terapeutille, papille, uskotulle ystävälle tai etsin sellaisen vertaistukiryhmän missä on samasta asiasta kärsiviä ihmisiä.
Olen jostain lukenut näistä kipu-jutuista ja että siihenkin on jotain hoitoa. Googlaa vaikka netistä mistä sen löytää!
Meidän suvussa on kauhea näytteleminen, kilpailu ja kova arvostelu jos joku putoaa kilpailusta. Mutta olen onnellinen tänään että putosin siitä pois! Ihanaa, vihdoinkin saan olla ihan sitä mitä haluan, ettei tarvitse pinnistellä kelpaanko suvulle! 🙂👍

Käyttäjä Einsame kirjoittanut 09.09.2009 klo 11:25

Hei Pirskatti!
Kirjoitin itse yleisestä vastaamattomuudesta näille palstoille (Aikuisen elämää, sivulla 2 / vastaamattomuus). Minä tarkoitan ja minua masentaa nimenomaan henkilökohtaisten yhteydenottojen vastaamattomuus. Ei kai näillä palstoilla aina satu lukijaksi henkilö, jolla olisi kokemuksia/ mielipiteitä juuri siihen asiaan, josta kirjoitetaan.
Mutta nyt, kun satuin lukemaan Sinun kohtalosi, kuinka sairauden kautta joutuu toisten silmissä valittajaksi ja työttömäksi, voin sanoa, että minulla on sama kohtalo.
Olen tehnyt toimistotyötä, missä tietokoneen alituinen katselu alkoi koskea silmiin ja aiheutti päänsärkyä yms. Kun aloin siitä työpaikalla puhua, sanottiin valittajaksi ja minusta tuli epätoivottu henkilö. (Nyttemmin on kyllä lääkärintodistuskin, että valitukset olivat aiheellisia.) Tarina olisi pitkä - mutta muutaman vuoden jälkeen minua painostettiin niin paljon, että lopulta irtisanouduin, kun en enää jaksanut.
Nyt olenkin sitten työttömänä - ja uusi ammatti pitäisi keksiä.
p.s. Koirat ovat ihania!!! Mutta jaksatko nyt hoitaa vielä pentua? Me otimme uuden koiran (edellisen kuoltua) juuri silloin, kun olin jäänyt työttömäksi ja olin silloin niin masentunut, etten jaksanut kasvattaa pentua ja siitähän meinasi tulla ongelmakoira... Nyt ollaan päästy tasapainoon ja koira on suht. kiltti, muttei (tietystikään) tottele täysin (niinkuin edellinen).

Käyttäjä Auringonpilkku kirjoittanut 13.09.2009 klo 00:41

hei!
...
kyllä täällä luetaan, ja vastataan jos uskalletaan. Tai jos uskalletaan... pahassa jamassa itsekkin olen, niinkuin muutkin täällä. Ei kai tänne muuten löydetä...

Pyrin käymään täällä usein, mutta ei se joka päivä onnistu.

ja joskus toisen tarina ahdistaa niin paljon, että ei vaan voi vastata...

Hirviästi voimia!!!

Käyttäjä Kuitenkin kirjoittanut 14.09.2009 klo 10:20

Olen pahoillani, ettei sinulle vastattu silloin, kun odotit.

Täällä ei keskustelu käy kovin vilkkaasti.
Vähän hankalanoloinen on mielestäni tämä vastaussysteemi täällä siksi, ettei voi tarkistaa samalla aihessa. Täytyy yrittää pitää asiat mielessään ja kehittää muistia samalla.

Mutta kirjoittele vain tänne! Joku vastaa, jos pystyy.
Uskon, että jo pelkkä kirjoittaminen auttaa!

Hyvää syksyä kaikille lukijoille ja sinulle aloittaja erityisesti 🙂🌻
Tsemppiä meille!🙂👍

Käyttäjä Kata_K (Työntekijä) (MIELI Kriisikeskus Helsinki) kirjoittanut 14.09.2009 klo 14:03

Hei Kuitenkin

Tässä tekninen vinkki, jonka avulla saat kirjoittaessasi näkyviin sen viestin johon vastaat.

Käytä siis "lainaa viestiä vastauksessa" -painiketta niin saat haluamasi viestin näkyviin siksi aikaa kuin vastaat. Tekstin voi lopuksi poistaa. "Lainaa viestiä vastauksessa" -painike on viestin oikeassa yläkulmassa oleva merkki, jossa on lainausmerkin ja kynän kuva.

Toivottavasti tästä oli jotakin apua!

Terv. Kata

Käyttäjä Marina7 kirjoittanut 17.09.2009 klo 21:51

Kirjoitan tähän ketjuun pitääkseni sen 'esillä'☺️. Minustakin täällä kirjoitetaan aika vähän toisten ketjuihin, mikä on tosi ikävää☹️. Olisi todella mukavaa, jos aina saisi edes muutaman päivän sisällä vastauksen omaan tekstiinsä....

Intoa kirjoitteluun, siis!🙂👍 Ei aina niin paljoakaan tarvitsisi kirjoittaa, kunhan joku jotakin. Mutta ehkä täällä on pääasiassa niin huonostivoivia ihmisiä, ettei huomata ajatella muuta kuin itseä😑❓.

Käyttäjä mata10 kirjoittanut 18.09.2009 klo 13:06

hei

mielestäni on hieman erikoista tai (hankalaa) tms. tuo viestien moderointi. pelätäänkö että tänne kirjoitellaan asiattomia vai mikä on syy?

ainakin muille keskustelupalstoille voi kirjoittaa mielipiteen ilman ennakkomoderointia.
moderointi tapahtuu sitten myöhemmin jos siihen on aihetta.

tällä palstalla kirjoittelevat varmaan "tosi tarpeeseen" ettei ehkä tulisi mieleenkään
kirjoitella asiattomuuksia.

ehkä me ihmiset olemme vain niin omaan napaan tuijottelijoita ettemme huomaa toisten hätää ja siitä syystä ehkä vastaamattomuus.🙂🌻

Käyttäjä Marina7 kirjoittanut 18.09.2009 klo 19:29

Kiva, kun kirjoitit, mata🙂👍.

Itse tavallaan - muillakin keskustelupalstoilla olleena - ymmärrän moderoinnin ja tarkastuksen ennen viestin esilletuloa. Niillä toisilla sivuilla on paljon ihan asiatonta juttua😝. Tietysti tällainen ennakkotarkastus hankaloittaa ketjuun kirjoittamista😟, pitää olla vähän pitempään mukana☺️.