Escitalopram 30 mg

Escitalopram 30 mg

Käyttäjä Maanvaiva aloittanut aikaan 10.06.2018 klo 00:50 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Maanvaiva kirjoittanut 10.06.2018 klo 00:50

Hei.

Olen ollut toistuvasti keskivaikeasti masentunut (itse sanoisin, että jatkuvasti), lääkitys nyt otsikon mukainen. Plus Mirtazapin ja Ketipinor yöksi. Minulta on mennyt sekä lähi- että kaukomuisti kokonaan. Elän tätä päivää ilman muita kuin negatiivisia tunteita. Tuon takia laskin annosta omin luvin 20 mg:aan, mutta lääkäri käski palata 30:een.

Näinkö tämä menee? Olen lopuniäkseni tuomittu paskaan fiilikseen? Olen käynyt psykoterapiassa kohta kaksi vuotta ja pikkuhiljaa alkaa sitä kautta löytyä valonvälkähdyksiä. Mutta, joka kerta kun terapiasta lähden, sillä siunaamalla kun oven takanani suljen, unohdan siellä koskaan käyneeni.

Ja taas, en muista mitä tällä lähdin ajamaan takaa. ! Ihan on punainen lanka hukassa. – Arvostaisin silti kovasti, jos joku kommentoisi omia kokemuksiaan vastaavasta. Ja jos joku osaisi vinkata, onko tästä tilanteesta mitään paluuta entiseen?

Käyttäjä Joie kirjoittanut 11.06.2018 klo 08:52

Millasta se sun "entinen" oli, siis kun oli paremmin?

Noista lääkitysasioista en osaa sanoo mitään, kun ei oo kokemusta eikä ymmärrystä. Olisko niitä terapiassa esiin tulleita valonpilkahduksia mahdollista vahvistaa jotenkin, vaik kirjoittamalla ylös oivalluksia tai toivon ajatuksia?

Mitenkäs siellä on kesäkelit jatkuneet, onks nyt ollu lämpötilat enempi sun mieleen vai liika kuuma? Naureskelin kun luin jostain ketjusta, että sinun mielestä sopiva kesäilma on sellainen +6 astetta. 😀

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 11.06.2018 klo 09:24

Hei Maanvaiva. Minäkään en tiedä noista lääkitysasioista mitään. Uskon kyllä,että niistä apua on,kun monet ovat niin vakuutelleet. Terapia ja yleensä sen saaminen ja vielä hyvä terapeutti on kyllä lottovoitto. Sinulle sellainen on ilmeisesti sattunut,kun näet valoa tunnelin päässä. Elämä muuttaa aina muotoaan ja siihen entiseen hyvään tuskin on paluuta. Tulee muuta erilaista,kun on sen aika.
Lapin säät on oikukkaat. Muistan juhannuksia Lapin mökillä,kun toppatakeissa sitä yötöntä yötä vietettiin. Minulle riittäisi tuo 20 astetta,mitään helteitä en kaipaa. Mutta 6 astetta,ihan liian vähän,muis
tuttaa enempi talvea.

Käyttäjä matson2 kirjoittanut 11.06.2018 klo 09:54

Jo vain maanvaiva siitä on polku uuteen elämääm, mutta ottaa aikansa ja vaatii sitkeyttä! Minulla meni kahdeksan vuotta. Aikoinaan kun lähdin entisestä elämästä ja alkoi tuntua taas hyvältä, putosin sellaiseen totaaliseen masennukseen että tuntui ettei pohjaa tule koskaan vastaan. Tein itselleni selväksi peilin edessä, että joka aamu nouset ylös, ajat parran ja peset hampaasi, kyllä se vielä joskus paistaa aurinko risukasaankin! Mitään muuta en jaksanut. Onneksi nykyinen vaimoni jaksoi, vei vain mukanaan kylille, kauppaan ym.! Olen hänelle elämästäni kiitollinen!! Meni tosiaan kahdeksan vuotta ennekuin alkoi taas elämä hymyillä pikku hiljaa. Sittten alkoi taas työtkin maistua vähän liikaakin. Kaksi vuotta sitten vasta pystyin kirjoittamaan elämäni tarinan. Se on pitkä ja karmea tarina, mutta se kyllä piti kirjoittaa vaikka koville otti. Kaikki vanha mitä olen kokenut tuli kyllä ihan iholle ja piti käydä taas henkisesti läpi. Mutta puhdisti ihan totaalisesti, ja voin nykyään niistä ihan vapaasti puhua, niinkuin olet varmaan huomannut.
Moni on sanonut, että se tarina pitäisi pistää julkisuuteen, mutta en siihen ole vielä valmis, koska on vielä elossa monia ihmisiä jotka ovat osallisena niihin asioihin. Tulis taatusti minulle vaikeuksia.
Mutta toipuminen alkaa, kun pystyy tunnistamaan syyt siihen olotilaan. Ja pitää myistaa ettet ole niihin asioihin itse syyllinen.
Tsemppiä maanvaiva, kyllä se elämä vielä hymyilee sinulle. Ole armollinen itsellesi, älä vaadi liikaa itseltäsi, lepää välillä!
Polku on kyllä pitkä, mutta siellä se aurinko on polun päässä.
🙂🌻☺️❤️🙂👍🌻🙂🌻🌻🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 11.06.2018 klo 10:04

Meitä on nyt kaksi maanvaivaa, toinen isolla Maanvaiva.
Mua ei asia haittaa, ilmoitin vain asian, että ette uudelta Maanvaivalta kysy mun asioita.

Käyttäjä Joie kirjoittanut 11.06.2018 klo 12:07

Aijaa! 😳 Olipa maanvaiva hyvä tarkennus. Multa meni kyl nyt ihan nimet sekaisin. Varmaan Maanvaiva isolla alkukirjaimella ihmetteli, että miten Lapin kesäsäät mihinkään liittyy. 😀

Käyttäjä Mollyan kirjoittanut 11.06.2018 klo 15:06

Hei Joie,menin samaan lankaan sun kanssa. Pitää tosiaan olla tarkkana,kun sama nimimerkki on eri,kun kirjoittaa sen isolla tai pienellä kirjaimella. Mutta asia kai tuli selväksi,jos ei noita Lapin säähöpinöitä lasketa.
Ilma on helteinen täällä meillä päin ja vähän enteilee ukkostakin. Saisi tulla sade välillä,sillä kaikki alkaa kuivua ja marjasadostakin ennustetaan huonoa.

Käyttäjä Myrtti_Fly kirjoittanut 16.06.2018 klo 18:57

Ei aihetta paniikkiin , Essitalo 30 mg on perus setti puheterapian kanssa noin alkuun ,
30 mg kokeillaan ensin eri lääkkeitä ja jos ja kun löytyy sopiva , se ehkä tuplataan ,
korostan että puheterapian rinnalla , elä sorvaa ite lääkkeitä anna heidän se tehdä omalla
tavallaan , ja pidä heidät tietoisina siitä kuinka lääke toimii tai ei sinulle , siis jos haluat olla heidän kanssaan tekemisissä , terapiaa tarkoitan.

Mulla on vasta neljäs vuosi , menossa kun voin rehellisesti sanoa olevani matkalla elävien
kirjoihin, yksilöllistä on niin kovin nämä jutut.

Ei muutako kärsivällisyyttä ja armoa, niillä pääsee jo pitkälle.

Käyttäjä Maanvaiva kirjoittanut 17.06.2018 klo 01:39

maanvaiva kirjoitti 11.6.2018 10:4

Meitä on nyt kaksi maanvaivaa, toinen isolla Maanvaiva.
Mua ei asia haittaa, ilmoitin vain asian, että ette uudelta Maanvaivalta kysy mun asioita.

Mua tämä hämmentää kovasti. Kiitos sulle huomiosta.

Käyttäjä Maanvaiva kirjoittanut 17.06.2018 klo 02:09

Myrtti_Fly kirjoitti 16.6.2018 18:57

Ei aihetta paniikkiin , Essitalo 30 mg on perus setti puheterapian kanssa noin alkuun ,
30 mg kokeillaan ensin eri lääkkeitä ja jos ja kun löytyy sopiva , se ehkä tuplataan ,
korostan että puheterapian rinnalla , elä sorvaa ite lääkkeitä anna heidän se tehdä omalla
tavallaan , ja pidä heidät tietoisina siitä kuinka lääke toimii tai ei sinulle , siis jos haluat olla heidän kanssaan tekemisissä , terapiaa tarkoitan.

Mulla on vasta neljäs vuosi , menossa kun voin rehellisesti sanoa olevani matkalla elävien
kirjoihin, yksilöllistä on niin kovin nämä jutut.

Ei muutako kärsivällisyyttä ja armoa, niillä pääsee jo pitkälle.

En tykkää ollenkaan, että musta tehdään ihan zompi lääkkeillä. Miten kukkaan voi toipua ihan mistään, jos on lääketoppurassa? Tiiän, että lääkityksellä on oma roolinsa, mutta aika aikaa kutakin. Olen kyllä ilmaissut tuntemukseni, mutta lääkäri haluaa jatkaa 30 mg:lla

Käyttäjä ilmavaiva kirjoittanut 17.06.2018 klo 12:15

Maanvaiva kirjoitti 17.6.2018 1:39

maanvaiva kirjoitti 11.6.2018 10:4

Meitä on nyt kaksi maanvaivaa, toinen isolla Maanvaiva.
Mua ei asia haittaa, ilmoitin vain asian, että ette uudelta Maanvaivalta kysy mun asioita.

Mua tämä hämmentää kovasti. Kiitos sulle huomiosta.

Onhan tämä outoa olla lähes samalla nikillä, joten mie vaihdan nikkini.

Käyttäjä Myrtti_Fly kirjoittanut 18.06.2018 klo 18:44

sorry

En mielestäni viitannut millään tavalla zombie lääkitykseen, puhuin semmosesta perus lääke /
puhe _terapia yhdistelmästä.

Itsellä Eccitalo , voxra , duloxetine , 30 /60 mg , ei muutanu mitään mitä voisi rehellisesti
kuvailla zombie lääkitykseksi.

anna mennä vaan noi perus napit ei oo mitään zombie lääkkeitä.

Käyttäjä Maanvaiva kirjoittanut 15.07.2018 klo 00:19

Et sinä viitannut mitenkään zombilääkitykseen, et. Minä itse vaan koen, että lääkitykseni on tehnyt minusta zombin. Siksi kai alun perin aloinkin kyselemään, jotta onko tuo 30 mg kovin tavallinen annos? Minut se ainakin lamauttaa entisestään. Minullekin kokeiltiin Voxraa jossain vaiheessa, mutta se vasta kamala lääke olikin!! MT-päivystyksestä piti hakea lääkkeelle vaihto. Noilla lääkkeillä on se ero, että toinen vaikuttaa dopamiini- ja toinen serotoniinijuttuihin (varsin tieteellinen kannanotto...). - Summa summarum; 30 mg ei siis ole mikään kummallinen annostus.

Myrtti_Fly kirjoitti 18.6.2018 18:44

sorry

En mielestäni viitannut millään tavalla zombie lääkitykseen, puhuin semmosesta perus lääke /
puhe _terapia yhdistelmästä.

Itsellä Eccitalo , voxra , duloxetine , 30 /60 mg , ei muutanu mitään mitä voisi rehellisesti
kuvailla zombie lääkitykseksi.

anna mennä vaan noi perus napit ei oo mitään zombie lääkkeitä.

Käyttäjä Cherry77 kirjoittanut 16.07.2018 klo 11:21

Mulla menee Escitalopram 30 mg/vrk. Vähempi ei riitä. Käytin aikanaan Citalopramia 60 mg/vrk. Vissiin vaatii minun tautini tujummat annokset...Siedän hyvin nuo annokset, ainoastaan ääritunteet jääneet pois, olen aika lauhkea siis 😉

Käyttäjä Myrtti_Fly kirjoittanut 17.07.2018 klo 18:45

Joo käsittääkseni lääkkeillä vedätään haitallinen tunne huippu hallitulle tasolle ,
plus puheteratia jolla kartoitetaan / selvitetään mistä on kyse ky. henkilön kohdalla,
loput on ajan sanelemaa.

Mutta hei ottakaa osaa prosessiin sillä tavalla kun ammatti auttaja ehdottaa.

Ja muistakaa pitää heidät ajan tasalla siitä kuinka ky. lääke toimii tai ei toimi , se auttaa
heitä hoitamaan sinua.

[pois lukien henkilöt jotka eivät tunne kuuluvansa kohderyhmään]

Kaikki eivät missään nimessä toimi samalla tavalla, tämä taitaa olla enemmänkin
ihmisille jotta vasta haaluilevat ja tunnustelevat aihetta.