Eroon yksinäisyyden aiheuttamasta kateudesta ja katkeruudesta
Kulunut kevät ja kesä on ollut tähän mennessä elämäni raskainta aikaa. Ympärillä pörrää onnellisia pareja, kaverit puhuvat suhteistaan, sukulaiset löytävät puolisonsa ja perustavat perheitä. Itse olen 28-vuotias ikisinkku mies ja koen suurta kateutta ja katkeruutta onnellisia pareja kohtaan kun itselläni ei ole ketään rinnalla. Minulla ei ole aiemminkaan ollut minkäänlaista seurustelu- tai seksisuhdetta kehenkään ja koen tämän ”kokemattomuuden” vain pahentavan tilannetta sitä mukaa kun ikävuosia karttuu.
Tämä yksinäisyys on pahentanut jo olemassaolevia itsetuhoisia ajatuksia. Elämälläni ei ole suuntaa tai merkitystä, ja kaikki tuntuu vielä pahemmalta ilman ketään kenen kanssa jakaa tunteita. Olenkin suunnitellut päättäväni päiväni ellen 35 ikävuoteen mennessä ole löytänyt ketään.
Haluaisin kuitenkin pyrkiä eroon yksinäisyyden tuottamasta kateudesta ja katkeruudesta. Eihän muiden onni ole minulta mitenkään pois. Koen olevani jotenkin ”vajavainen” ja ”huonompi” kun en ole vieläkään löytänyt ketään rinnalleni. Muut ikäiseni ja nuoremmat tuntuvat löytävän kumppaneita tuosta vain, mutta itselleni tuottaa vaikeuksia jo ihan tavallisen keskustelun ylläpitäminen. Naiset eivät tunnu yksinkertaisesti kiinnostuvan minusta muutamaa lausetta pidemmälle.
Olenko vain yksinkertaisesti luotu kulkemaan ja kuolemaan yksin?😭