Ajattelin kirjoittaa tänne tuntojani. En minä halunnut erota, olin joutunut työttömäksi ja kaiken lisäksi sairastuin munuaissyöpään, kun mieheni lähti rakkaan työkaverinsa matkaan 2013 marraskuussa ja haki lopullisen eron. Asioiden alkutilasta on aikaa vuoden 2011 pääsiäisestä saakka, jolloin mieheni jäi kiinni uskottomuudesta. Se jälkeen elämäni muuttui helvetiksi.
Nyt yritän vain pärjäillä ja minulla menee yhä huonosti. Pelkään työttömyyttä, mikä melko varmaa lähtulevaisuudessa. Olen joutunut muuttamaan toiselle paikkakunnalle kauaksi omasta lapsestani ja tunnen päivittäin elämäni toivottamaksi. Elän uuden kumppanin kanssa olosuhteiden johdosta, ja kuvittelen eläväni kuten mieheni minun kanssani(?): en ole tyytyväinen, tosin sillä erotuksella ettei minulla ole tarvetta pettää. Hän ei ole sellainen, jonka kanssa haluan jatkaa elämääni. Hän ei rakastanut vaimoaan, vaan halusi erota. Jotenkin samaistun hänen vaimoonsa. Minua myös ahdistaa, että hän on liian riippuvainen minusta. Kaipaisin omaa tilaa ja aikaa, mutta hänelle on tärkeää tuoda julki kaikille että olemme yhdessä. Haluaisin mennä ilman häntä, mutta yhteiselomme vuoksi se on minustakin sopimatonta. Tunnen vain käytttäväni häntä hyväksi, mutta tavallaan ajattelen hänen tekevän samaa Meillä ei ole ollut edes seksiä aikoihin. Tunnen, ettei hän halua minua oikeasti. Tämäkin todella surullista, sillä ikinä ei miesten elimiä ole ollut tarve kehua, mutta hänellä on sellaista mitä nainen voi vaan toivoa. Juuri riittävän upea ja tekniikkakin hallussa.. mutta ei haluja minua kohtaan, vaikka hän tarraa minuun omassa yksinäisyydessään. Haluan, että minua halutaan. Kaikki muu on mahdotonta.
Miten paljon haluaisinkaan olevani voimakas nainen, joka voisi vain tuhahtaa menneen päälle, kuten monet pärjääjät teistä. Olen varmaan ainut, joka ei ole kyennyt luomaan itselleen yhtään mitään parempaa. Inhoan elämääni ihan joka ainut päivä, minkä takia juon. En juo paljon, mutta lähes joka ikinen päivä. Toivon kuolevani pian ja samalla pelkään kuolevai pian. Mitä minulta jää? Minulta jää yksi ainut ihminen, jonka elämä minun olisi pitänyt turvata.
Minun omat vanhempani ovat ihania. Minun vanhempien koti on lähes yksi ainut paikka, jossa voin levätä henkisesti. Siitäkin huolimatta, ettei äitini käy enää ihan täysillä ja aiheuttaa päänvaivaa. Minulla ei ole tarjota samaa lapselleni 😭. Miten hänen käy? Pystyykö mieheni uusi nainen korvaamaan paikkani? Pitkäikäinen en ole. Pelkään, etten ole edes seurassanne kovin pitkään. En juomisen takia, vaan sairastumiseni takia joka on ehtinyt levitä. Ihan kummallista, että minulle kävi näin. Jostain kaltaisestani draamasta olen joskus lukenut jostakin.. tai katsonut elokuvan. Tämä on kuitenkin minun elämääni. Miksi? Miksi Jumala kostaa lapselleni, sen ettei minusta ollut miksikään?
Tänään oli vaikea päivä. en voi kertoa näistä tunnoistani kenellekkään läheiselle. Kaikki heistä toivovat, että pärjään hyvin. EN pärjää, vaan näyttelen että on niin. Surullista myöntää.