Eron jälkeinen elämä pelottaa
Hei kaikki!
Kaipaisin vertaistukea ja ehkä erosta selvinneiden tsemppitarinoita ja lohtua. Olen kesän aikana eronnut 12v kestäneestä ensirakkausavioliitostani. Meillä ei ole lapsia, mutta kissa ja koira on jotka jää minulle. Minulta kuitenkin puuttuu tukiverkko lähes kokonaan. Ei ole sisarusta lukuunottamatta oikein ketään jolle asiasta puhua, mutta ex-puolisolla on kavereita mielin määrin ja hänen kauttaan minullakin oli silloin tällöin kaveriseuraa. En kuitenkaan halua sisartani kuormittaa ja vanhemmille en oikein osaa asiasta puhua.
Olemme muuttaneet aikoinaan yhdessä toiselle paikkakunnalle, lähelle hänen kotiseutuaan mutta 700km päähän omastani. Aikoinaan pienelle kotipaikkakunnalleni jäi suku ja lapsuudenystävät jotka ajan mittaan jäivät elämästäni pois erilaisten elämäntilanteiden yms. takia. Ujona ja luottamuspulaisena minun on vaikea tutustua uusiin ihmisiin, saati ystävystyä.
Tilanne on nyt siis se, että eromme on aika lailla lopullinen ja minun täytyy etsiä itselleni asunto. Tältä nykyiseltä paikkakunnalta, jossa minulla ei tosiaan läheisiä ole, koska työni on täällä ja se on ainoa asia mikä tällä hetkellä on rutiiniksi jäävä asia, kaikki muu muuttuu. Erosta selviäminen pelottaaa, koska olen se joka jätettiin sillä puolisoa alkoi kiinnostamaan toisenlainen elämä ja uudet ihmiset. Tuntuu että minulla ei ole mitään ja en tiedä miten tästä eteenpäin. Lemmikit onneksi ovat ja ne pitävät kiinni arjessa ja koira pakottaa ulkoilemaan. Asun tällä hetkellä vielä yhteisessä kodissa saman katon alla, mutta tämä raastaa seurata vierestä kun toinen on jo siirtynyt eteenpäin ja minulle tämä tuli yllätyksenä… yksin selviäminen arjessa ja omin ajatuksien kanssa pelottaa. Sairastan masennusta joka oli pitkään hyvänä mutta nyt pelkään senkin puhkeavan uudestaan.
Kaikki tsempit, oppaat, kokemukset, kirjasuositukset, verkkoryhmät yms ovat tervetulleita!