Epätoivoinen

Epätoivoinen

Käyttäjä uriel aloittanut aikaan 03.02.2014 klo 14:58 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä uriel kirjoittanut 03.02.2014 klo 14:58

Tuntuu siltä kuin katselisin elämääni ulkopuolisen silmin. En voi uskoa, että tämä on minun elämääni.

Olin seurustellut kaksi vuotta ja olimme asuneet yhdessä noin 1,5vuotta. Yhtäkkiä mies, herra X, kertoi haluavansa erota. En saanut oikeastaan minkäänlaista selitystä tai syytä tälle päätökselle. Mielestäni meillä oli mennyt hyvin, eikä meillä ollut sen suurempia riitoja. Nyt minulla on vaha epäily, että hänellä on toinen.

Herra X omisti asunnon, joten minun tehtäväni oli kerätä kamat ja häipyä. Jouduin muuttamaan vanhempieni luokse ja koulumatkani venyi lähes 50kilometrin mittaiseksi. En omista autoa, joten senkin vuoksi matka tuntui entistä vaikeammalta. Niinpä en käynyt koulussa kahteen viikkoon. Etsin kuumeisesti asuntoa, mutta tilannetta vaikeutti rahapula. Olen opiskelija, jolla ei ole työpaikkaa. Eli tulot ovat aika olemattomat. Tässä tilanteessa kuvittelisi sossun auttavan, vaan ei minua. En ole aiempi asiakas, joten tilanne mutkistuu. Olen opiskelija, joten asunto ei saisi olla kallis….

Ajattelin, että onneni kääntyi. Löysin asunnon, joka on suhteellisen edullinen. Tarvitsin apua vuokratakuun maksamiseen ja käännyin sossun puoleen. Tuloksetta. Lainasin rahat mummolta. Tämän jälkeen seuraava ongelma on ensimmäisen vuokran maksu. Sossu ei tee elettäkään auttaakseen. Olo on epätoivoinen, enkä tiedä, kuinka kauan jaksan tällaista elämää.

Olen siis 20-vuotias, jolla elämän pitäisi olla edessä. Minusta tuntuu, että omani on ohi. En ymmärrä, miksen saa apua mistään. En omista oikeastaan mitään, sillä muutin äidin helmoista suoraan herra X:n nurkkiin ja hänellä oli kaikki: TV, tietokone, huonekalut…. Minun ei tarvinnut ostaa mitään. Nyt minulla on uudessa asunnossa vain sänky.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 03.02.2014 klo 17:10